Organisatiebureau Infront Sports & Media breidt zijn invloed in de wielersport verder uit. Infront gaat vanaf dit jaar namelijk een exclusieve samenwerking aan met organisator Flanders Classics en de Amstel Gold Race.
Het gaat om een overeenkomst van maar liefst acht jaar. De verschillende partijen hebben besloten om de internationale mediarechten voor de wedstrijden van Flanders Classics (waaronder Omloop Het Nieuwsblad, Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen) en die van de Amstel Gold in de overeenkomst op te nemen.
Philippe Blatter, de neef van oud FIFA-voorzitter Sepp Blatter, is namens Infront maar wat blij met de overeenkomst. “Infront heeft een groeiende ambitie om nog meer in het wielrennen te investeren. We zijn enorm blij met de overeenkomst met Flanders Classics en de Amstel Gold Race. We geloven in een vruchtbare samenwerking.”
Reacties
Ook Wouter Vandenhaute, de grote man achter Flanders Classics, is een tevreden man. “Onze voorjaarsklassiekers hebben al een internationale uitstraling, maar we willen samen met Infront nog populairder worden in Europa en over de hele wereld. Dat willen we bereiken met deze nieuwe mediadeal.”
Leo van Vliet, de koersdirecteur van de Amstel Gold Race, zegt in een persbericht het volgende: “De Amstel Gold Race wordt gezien als een van de grootste wedstrijden ter wereld. We delen dezelfde visie als onze partners, hoe we verder kunnen blijven groeien op een wereldwijde schaal. We kijken ernaar uit om deze ideeën met Infront te ontwikkelen.”
De mediarechten van de Ronde van Zwitserland waren al in bezit van Infront Sports & Media. Ook werkt het bedrijf samen met de Tour of Guangxi.
15 Reacties
Met een blatter in huis is het circus van de wielerwereld compleet!
Profsport en dus ook profwielrennen is al een hele tijd een moderne vorm van circus.
Zo. Dat is een hoop wanstaltig slap gelul bij elkaar zeg, jezus.
Wat gaat het praktisch inhouden qua geld van ons proberen af te pakken? Want daar gaat het altijd om wanneer iedereen als stonede blotebillenbarbezoekers hetzelfde zweverige riedeltje uitbraakt, natuurlijk.
Inderdaad..Wat is infront nou? Wat is hun toegevoegde waarde? Waar zit de winst? Hoe verandert het product?
Voor zover ik zie gaat het alleen om uitzendrechten verkopen en hopen een betere prijs te krijgen voor het totale pakket dan als iedere race afzonderlijk. Ook kunnen eventuele B races makkelijker verkocht worden via zo’n pakket. Het is vooral voor de Amstel Gold race goed denk ik, als enkele race kunnen diverse TV/online kanalen nu makkelijk de Amstel Gold Race overslaan.
In Principe denk ik niet dat de consument hier veel van zal merken, hooguit meer reclame tijdens de uitzending en tenzij er veel wedstrijden aan toegevoegd worden denk ik niet dat er heel veel extra verdient wordt tenzij er via een belasting-staat een financieel voordeel te halen valt.
ASO, RCS kunnen dit natuurlijk veel makkelijker, gezien hun uitgebreide portfolio.
Waarom zou Flanders Classics zich hierbij voegen?
Die hebben zelf goud in handen vergeleken met Infront sports waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
+1 Het lijkt vooral voor de Amstel Gold goed nieuws.
Vraag aan WF : zijn Dwars door Vlaanderen (WT), Scheldeprijs en Brabantse Pijl onvoldoende gekend in NL dat ze niet opgenomen zijn in het artikel ?
Hopelijk lijkt die neef niet erg op de oude Blatter, anders staat de wielersport een hoop ellende te wachten…. Hopelijk zal deze deal voor de doorsnee wielerliefhebber niet te veel nadelige gevolgen hebben: onze favoriete koersen op betaaltv of buitenlandse commerciële zenders die wij niet kunnen ontvangen zitten we niet op te wachten natuurlijk!
Ik snap niet waar dat Infront nu ineens vandaan komt en waarom Flanders Classics daar mee in zee gaat. En wat de AGR daar aan toe voegt.
Ik heb al wel eerder begrepen dat Flanders Classics en de AGR nauw samenwerken op een aantal vlakken en het zou me niet verbazen dat de AGR binnen een paar jaar (als Leo het beu is) onder de vlag van Flanders Classics gaat vallen.
Die foto van een als een kind juichende Leo naast Matje :-)
Nou redactie, dit artikel roept meer vragen op dan het beantwoordt.
Familie van Sepp Blatter als partner. Nee, de wielerwereld gaat er steeds verder op vooruit. Er is gewoon ordinair voor een zak geld gekozen en dat is prima, maar die mooie PR praatjes mogen dan wel achterwege blijven.
Het bizarre is dat dergelijk geouwehoer tegenwoordig de maastaf is geworden, zelfs de Tokkies weten dat het niks anders betekent dan wawawa-geld wawawa-hier er mee.
Slagingskans ongeveer zo rond Contadors Clentanogwa perecentage. Wielrennen is geen kip met gouden eieren op het gebied van verslaafden die er dikke bakken poen voor neerleggen om te kunnen kijken, misschien wel qua advertenties voor fietsen, pakjes, gelletjes en allemaal dat type meuk.
Mss krijgen we zo op termijn het Kampioenschap van Zürich terug?