Herstel Steven Kruijswijk duurt langer dan verwacht

zaterdag 21 september 2019 om 08:31
Herstel Steven Kruijswijk duurt langer dan verwacht

foto: Cor Vos

Steven Kruijswijk kan nog altijd niet voluit trainen door de knieproblemen die hij overhield aan de Vuelta a España. Op de eerste dag ging de Nederlander hard onderuit in de ploegentijdrit, waarna hij het nog enkele dagen probeerde. In de vierde etappe gaf hij dan voortijdig op.


“Op dit moment ben ik meer naast dan óp de fiets”, laat Kruijswijk weten op de social media. “Het herstel van de valpartij in de Vuelta a España duurt iets langer dan verwacht. Hopelijk kan ik over een paar weken genieten van de Italiaanse koersen!” Over precies veertien dagen staat met de Giro dell’Emilia de eerste van een reeks Italiaanse (semi)klassiekers op het programma, gevolgd door de GP Bruno Beghelli, Tre Valli Varesine en de Ronde van Lombardije.

Daarna staan volgens de webpagina van zijn ploeg Jumbo-Visma ook het criterium Japan Cup en de Japan Cup Road Race op het programma van de nummer drie van de vorige Tour de France.

Dit artikel delen:

56 Reacties

SnellePelle 21 september 2019 om 08:44

Zijn beklimmingen duurde ook wat langer dan verwacht. Misschien mis je wat realiteitsinzicht Steven.

Ondanks dat, beterschap en goed herstellen. Tom heeft je nodig als knecht.

KnightBiker 21 september 2019 om 09:01

Slaat helemaal negens op deze opmerking, ga ergens anders trollen.

oscarfreirefan 21 september 2019 om 09:39

Heeft iemand in jouw omgeving wel eens tegen je gezegd dat jij grappig bent.
Wat je niet kan moet je ook niet doen. Ga eerst thuis even oefenen en als er iemand glimlacht mag je het hier wel eens posten.

Covadonga 21 september 2019 om 12:16

@snellepelle
Als je grappig wilde zijn, is dat niet gelukt. Zet er anders een smiley bij. Dat draagt bij aan begrip.

SnellePelle 21 september 2019 om 16:30

Het was niet grappig bedoelt.

Ik denk dat hij eerder knecht kan zijn dan kopman. Hij is gewoon te traag.

Desondanks hoop ik voor hem dat hij snel op de been is.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 08:52

Kruiswijk is nog een overblijfsel van de pamperploeg van vroeger.. Nota bene de renner die harder terecht kwam wint de Vuelta..

KnightBiker 21 september 2019 om 08:59

Trol ergens anders!

oscarfreirefan 21 september 2019 om 09:40

Ja aansteller hij had denk ik gewoon geen zin meer om te fietsen toen ie hoorde dat Tom er aan kwam. Want een opgever dat is het he.
Doe even normaal man

Poeksel 21 september 2019 om 09:50

Je kan toch wel beter dan dit, VerstandOpNul ?

Fast Freddy 21 september 2019 om 09:53

@poeksel Lees je post nog eens na, je geeft zelf het antwoord ;-)

Covadonga 21 september 2019 om 12:18

@verstandopnul
Jammer dat een dergelijke post nodig is. Wat wil je er mee bereiken?

Random wielerliefhebber. 21 september 2019 om 13:15

Je moet je gebruikersnaam af en toe eer aan doen…

VerstandOpNul 21 september 2019 om 13:58

Mijn post was gewoon feitelijk juist.
Jullie moeten je nationalistische sentimenten eens wat bekoelen en leren om kritischer na te denken.
En mensen die slim denken te zijn over mijn gebruikersnaam: jullie zijn af.. :-)

peervaneynthoven 21 september 2019 om 14:37

Stel dat je verstand hebt, wat ik betwijfel, dan heb je er goed aan gedaan dit inderdaad op nul te zetten. Je reacties bevestigen dat steeds weer overduidelijk. Nog steeds kan je de naam van Steven niet juist spellen (ook ander woorden overigens niet). Hoé je valt is bepalender voor een blessure dan hoe hard je valt. Als je dat lukt moet je dat maar eens proberen te begrijpen. Maar vergeet dan niet je verstand uit de nul-stand te halen.
ps overigens zit Steven door die geblesseerde knie nog steeds niet op de fiets. Ik wens hem een snel herstel toe.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 15:17

Je hebt gelijk, ik had zijn naam verkeerd gespeld.
En jij had ‘spellen’ verkeerd gespeld.
De rest van je post is dermate incoherent dat ik er geen aandacht aan kan besteden.. helaas!

Mark 21 september 2019 om 15:25

Wel grappig dat je nationalistische sentimenten gebruikt om te klagen over nationalistische sentimenten. Beetje als een Nederlandse bakker, die klaagt over Nederlands brood, terwijl hij daar zijn eigen brood mee verdient.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 16:37

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar fijn dat je jezelf grappig vindt.. :-)

peervaneynthoven 22 september 2019 om 00:52

Incoherent? Misschien moet je je verstand eens uit de nulstand halen @VerstandOpNul dan lukt het vast wel om het te begrijpen. Verder vind ik het niet erg hoor.

appiett 21 september 2019 om 09:03

Haalt er een Nederlander het podium van de tour, is het nog niet goed voor sommigen ….
httpss://mergenmetz.nl/recepten/azijn-maken/

Kosmonaut 21 september 2019 om 10:30

Niet iedereen is chauvinistisch en ook niet elke bezoeker hier is Nederlands.

S. Morgenstern 21 september 2019 om 10:43

Je kunt Nederlander gerust vervangen door wielrenner. Het beoordelen van de sneue reacties op een renner die dit jaar podium reed in de Tour de France als zuur, heeft niets met chauvinisme te maken.

Kosmonaut 21 september 2019 om 18:00

@S.Morgenstern, waarvan zou je dan als neutrale wielerfan enthousiast moeten zijn geworden bij het behalen van het Tour podium door Kruijswijk? Je kan toch in alle eerlijkheid niet zeggen dat hij dat op aanvallende/entertainende wijze deed. Niks mis mee verder, maar kan mij wel heel goed voorstellen dat velen (zeker ook van buiten Nederland) er niet warm of koud van worden. En ik kan mij ook nog de reacties hier van de Nederlanders herinneren na de tweede plaats van Uran paar jaar geleden….

S. Morgenstern 21 september 2019 om 18:18

Je hoeft helemaal niet enthousiast te zijn, om niet zuur te zijn over Kruijswijk.

ti-raleigh 21 september 2019 om 09:06

Mocht hij toch nog ergens aan de start verschijnen, verwacht ik niet veel van hem. Focus is weg, want doel behaald waar hij zowat drie jaar mee in zijn hoofd heeft gezeten. Lekker rustig herstellen en volgend jaar weer vol gas.

Welleke 21 september 2019 om 09:54

Die negatieve reacties hier…
Je knie stoten kan al een streep door sportieve aspiraties zijn, zo’n valpartij heeft echt wel zijn uitwerking voor een frêle lichaam als een topsporter.

Hopelijk rijdt hij nog wat koersen, njet voor de uitslagen, wel voor het ritme en het plezier zoals hij zelf zegt. Dat vind ik mooi om te lezen. Als liefhebber wil je die passie voelen, vind ik zelf dan.

Fast Freddy 21 september 2019 om 09:54

Alle ballen op de Giro!

Apemantus 21 september 2019 om 11:38

Als schaduwkopman wel te verstaan. Tenzij Tom en Primoz beide aangeven vol voor de Tour te willen gaan. Maar de kans bestaat dat Tom de prioriteit gewoon bij de Giro legt, en Primoz bij de Tour. In dat geval heeft Steven toch echt pech. Dat men hier denkt dat Kruijswijk zo maar even kopmanschap in de Giro op kan eisen… dacht het dus van niet. Dat is geheel afhankeljk wat de andere twee van plan zijn.

stark72 21 september 2019 om 14:15

Natuurlijk gaat Dumoulin ook vol voor de Tour. Jumbo-Visma haalt hem toch niet om kopman te zijn in de Giro. De Tour daar gaat het om.

Marik 21 september 2019 om 09:56

Wat is dat toch met de knieën van die Nederlandse toppers?

stephano 21 september 2019 om 09:57

Wat een onzinberichten hierboven. Steven is nb derde geworden in de Tour. En dan is het slechts een knecht voor Tom. Volgens Wout van Aert kon die nog wat leren van de professionele leefwijze van Steven maar oh ja hij is van de gepamperden van vroeger. Wat een kroegppraat!

jessevdalen 21 september 2019 om 10:08

Knie, blijft gevaarlijk

Scibby 21 september 2019 om 10:22

Steven Kruijswijk is momenteel een van Nederlands beste ronde renners. Succes met herstel Steven!

Apemantus 21 september 2019 om 11:18

Ik weet nog steeds niet wat er nu met z’n knie aan de hand is/was.

“knie doet auw”.

Hij heeft er nu nog steeds last van, maar van een enigzins medische update dan wel omschrijving van het euvel in lekentaal is nog steeds geen sprake. Ik denk dat Kruijswijk vooral mentaal moet herstellen van hoe heersend Primoz heeft gereden in de Vuelta. Van een compleet ander niveau dan Steven in de Tour, en dat nog wel met een mannetje minder in je team.

tendam 21 september 2019 om 11:48

Dat zal het zijn, inderdaad. Zucht… wat heeft die Kruijswijk jouw misdaan? Wat komt er een bak onzin over die gast uit jouw vingers.

Emergo 21 september 2019 om 12:59

"Omschrijving van het euvel": medisch geheim, ooit van gehoord ??

Zjoske 21 september 2019 om 13:58

Vermoedelijk is Steven vergeten aan jou verantwoording af te leggen waarvoor zijn oprechte excuses.

Joachim Agostinho 21 september 2019 om 11:22

Ze hebben hem veel te lang door laten rijden natuurlijk.. oh nee, dat was bij Dumoulin.

Fabian. 21 september 2019 om 12:17

Lijkt me verstandig om Steven rustig te laten herstellen. Hij heeft een super seizoen gehad. In die Italiaanse eendaagskoersen wint hij normaal toch niet. Misschien dit seizoen zo laten en volgend jaar al meteen klaarmaken voor Australie. Met het oog op een mogelijke giro is het niet onverstandig om al vroeger te pieken. Hij kan misschien ook eens de Tirreno meepakken.

d christerius 21 september 2019 om 12:35

Steven staat op het podium van de sterkst bezette grote ronde ter wereld. Houdt met gemak Valverde achter zich die vervolgens 2de wordt in Spanje. Zegt genoeg denk ik over het niveauverschil t.o.v van de ronde van Spanje. Toch wordt Steven door een aantal nitwits hier steevast minderwaardig bejegend. Dit terwijl ze zelf helemaal niks kunnen. Blijft bijzonder..

VerstandOpNul 21 september 2019 om 14:00

Daar is ie weer: het “nee, jij” argument. Dit noemt men ook wel een drogreden of argumentum ad hominum. Leren argumenteren voor je iets post aub..

S. Morgenstern 21 september 2019 om 14:13

Soms zijn die drogredenen gewoon op hun plaats; moet eerst een aanleiding zijn om inhoudelijk te reageren, voor je kunt klagen over de inhoudelijke armoede van de reacties die je krijgt.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 15:18

Eh nee helaas.. drogredenen zijn gewoon onzin. Kom met echte argumenten of zeg niks..

tendam 21 september 2019 om 15:56

@verstandopnul
Voor iemand die de argumentatieleer volstrekt niet machtig is heb je er wel de mond van vol.

S. Morgenstern 21 september 2019 om 15:56

Beetje vreemd om zinnige reacties te wensen, wanneer je posts dat op geen enkele manier rechtvaardigen.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 16:40

Jongens, je mag het met me oneens zijn, maar onderbouw jezelf gewoon eens..
Waarom zou ik de argumentatieleer onmachtig zijn?
Hoezo heb ik er de mond van vol?
Ik stel gewoon vast dat bovenstaand een drogreden is.

S. Morgenstern 21 september 2019 om 18:27

Ik stel vast dat je reacties vragen om reacties die niet serieus in gaan op je ‘inhoudelijke’ bijdrage en dat je je daarom moeilijk kunt beklagen over drogredenen. Beetje wanhopig om te blijven smeken om serieuze tegenargumenten, terwijl er overduidelijk geen oprechte mening is om op te reageren.

Emergo 21 september 2019 om 19:00

@Verstandopnul Jezelf onderbouwen ?? Wel, wel.

VerstandOpNul 21 september 2019 om 21:14

Hmm, ja die zin voelde al een beetje raar idd..

Jappert 21 september 2019 om 13:10

Het niveau van de reacties heeft dit jaar een dusdanig niveau bereikt dat ik het lezen ervan oprecht niet meer leuk vind, dat vind ik jammer!

Zjoske 21 september 2019 om 13:59

+4

appiett 21 september 2019 om 14:10

Het is voor mij een lastig evenwicht vinden tussen:
” Negeren je moet ze gewoon negeren, geef ze geen aandacht” en “ja dit gaat me echt te ver, hier komen ze echt met onzin reacties”

Random wielerliefhebber. 21 september 2019 om 13:18

@redactie word het niet tijd wat te gaan handhaven? Deze reacties zijn misselijkmakend.

Heel leuk voor discussies dat je hier je mening kan typen alleen enkele individuen kunnen dit podium niet aan

xistnc 21 september 2019 om 13:45

Nee, zulk chatbox/roeptoeter-niveau is tegenwoordig een bewuste keuze. ‘Beleid’, wordt het zelfs genoemd.

Zjoske 21 september 2019 om 14:01

Van de andere kant is dit wel een teken dat het goed gaat met het Nederlandse wielrennen.
Hoe meer succes, hoe meer er geklaagd wordt.

girardengo 21 september 2019 om 15:18

Kan wel zijn, maar de leesbaarheid en verteerbaarheid van het forum wordt door zulke reacties ernstig aangetast.

Mark 21 september 2019 om 15:27

Hopelijk staat hij er in de Giro.