Hayter na nieuwe ritzege: “Dit is toch wel een van mijn mooiste overwinningen”

donderdag 28 april 2022 om 18:19
Hayter na nieuwe ritzege: “Dit is toch wel een van mijn mooiste overwinningen”

foto: Cor Vos

Ethan Hayter was woensdag nog een van de grote verliezers in de Ronde van Romandië, maar vandaag wist hij de frustraties van zich af te fietsen door in Échallens naar de zege te sprinten. De veelzijdige Brit was in een sprint van een grote groep te snel voor Jon Aberasturi en Fernando Gaviria.

Na afloop was Hayter vanzelfsprekend erg blij met zijn tweede ritzege in de Zwitserse ronde. Dinsdag was hij ook al de beste in de proloog in Lausanne. “We wisten dat het vandaag mogelijk was om de rit te winnen, maar ik wist niet precies hoe ik me vandaag zou voelen.” De Brit kwam in de eerste rit-in-lijn namelijk ten val in de finale, waardoor hij ook zijn leiderstrui moest afstaan aan Rohan Dennis.

“Ik voelde me vanochtend niet echt goed, maar ik begon me tijdens de rit steeds beter te voelen. De ploeg reed vandaag echt geweldig. Dit is toch wel een van mijn mooiste zeges. Mijn ploeggenoten brachten me in een goede positie. Om het dan zo af te maken… Dat is echt geweldig. Ik mag van geluk spreken dat ik niet veel heb overgehouden aan mijn valpartij.”

INEOS Grenadiers, de ploeg van Hayter, besloot in de finale zijn verantwoordelijkheid te nemen. “Dat was ons plan, om in de finale de koers in handen te nemen. We besloten bergop- en bergaf vol door te trekken. Niet zozeer om andere renners te lossen, maar wel om ze pijn te doen met het oog op de eindsprint.”

Opvallend gebaar 
Tot slot ging het ook nog even over zijn manier van juichen aan de finish. Met een vingertje op zijn mond leek hij te reageren op mogelijke criticasters. Hayter: “Het was een reactie op de tijdstraf van Geraint Thomas. Regels zijn regels, maar het was echt 200 meter na de laatste bevoorradingszone. Nogmaals, regels zijn regels, maar ik vind het gewoon jammer. Het is niet goed voor de wedstrijd.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

Marik 28 april 2022 om 18:22

Dat vingertje als reactie op de tijdstraf van G. Yeah right, doei doei.

Puncheur du Framboise 28 april 2022 om 18:24

Eng mannetje dit. Kan beter voetballer worden. Een beetje de omgekeerde-Evenepoel-route.

Het Jachtluipaard van Numansdorp 28 april 2022 om 18:28

Wees dan op zijn minst een vent en vertel eerlijk voor wie het vingertje bedoelt was. Dit lulverhaal gelooft niemand.

KimJungPoels 28 april 2022 om 18:32

Voor wie was het bedoeld?

Michiel 28 april 2022 om 21:04

Voor alle sneue criticasters van Johan Derksen natuurlijk

Pimpapzak 28 april 2022 om 22:13

Wat is er nou zo erg aan dat vingertje

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 18:32

Was een beetje evenepoel achtig. Hou ik niet van.

Kopinkas 28 april 2022 om 19:02

Reactie op een tijdstraf had een tikje op een onzichtbare wijzerplaat rond zijn pols kunnen zijn, maar nooit dit vingertje. Aperte onzin dus.

Silent Hill 28 april 2022 om 19:07

Het kan al een kwisvraag zijn intussen: noem zoveel mogelijk renners op met het vingertje op de mond. Vul maar aan:

– Hayter
– Remco
– Merlier
– Groenwegen
– …

josi 28 april 2022 om 19:44

Mohoric natuurlijk.

Lalsacien 28 april 2022 om 19:56

Virenque…

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 21:24

Volgens mij Lars Boom ook in de Benelux tour.

Michelangelo 28 april 2022 om 21:55

Armstrong?

Michelangelo 28 april 2022 om 21:57

En contador natuurlijk… maar die schoot eerst iemand dood

Alfons Haavers 28 april 2022 om 22:02

Kevin Pauwels deed het ook vaak.

Marik 28 april 2022 om 22:46

Het ene vingertje is het andere niet. Als je wint nadat de media over je schreef dat je een gedateerde renner was, of dat een sprinter het niet meer kan, prima. Die snap ik wel. Maar als je terechte kritiek krijgt over een tactische fout, dan is het vingertje volledig misplaatst.

Silent Hill 29 april 2022 om 08:25

Goeie aanvullingen !

Wheely 29 april 2022 om 12:15

Boom deed iets heel anders hoor, die was echt mooi, kunnen de vingertjes nog wat van leren.

Romāns Vainšteins 28 april 2022 om 19:24

Wel tegen het geslaagd komische aan dat het om de bidon van G gaat.

Cochise 28 april 2022 om 22:34

Hebben we een nieuwe jongeman gevonden die het moet ontgelden omdat hij het aandurft om af te wijken van de standaard viering en prietpraat na een overwinning?

Limal 28 april 2022 om 22:44

Er zijn heksen voor veel minder verbrand!

Mystieke_Monnik 28 april 2022 om 23:54

Op waarde schatten toch? Gewoon een heel irritant vingertje, dat erger wordt door een ongeloofwaardige uitleg.

Anton van Valouwe 29 april 2022 om 09:54

Zou het jochie wel rustig slapen na al deze kritiek op WF?

Zadelsnuffelaar 29 april 2022 om 06:43

Heerlijk. Hayter is de beste.

tvm 29 april 2022 om 12:07

Wat een huilstruiken hier zeg. Zolang Hayter wint mag hij van mij alle maniertjes gebruiken die hij wil. Zolang je het maar waarmaakt en je maniertjes in de pas lopen met je resultaten.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair