Groves sprint ondanks pech naar nieuwe ritzege in Catalonië, Evenepoel maakt koers
foto: Cor Vos (archief)
zaterdag 25 maart 2023 om 16:48

Groves sprint ondanks pech naar nieuwe ritzege in Catalonië, Evenepoel maakt koers

De zesde etappe van de Ronde van Catalonië is gewonnen door Kaden Groves. Nadat een agressieve Remco Evenepoel en Primoz Roglic in de laatste tien kilometer waren ingerekend, eindigde de rit in een sprint van een uitgedund peloton. Groves, die in de ultieme slotfase nog af kreeg te rekenen met materiaalpech en de fiets van ploeggenoot Xandro Meurisse overnam, was in die sprint te snel voor Bryan Coquard en Ide Schelling.

De voorlaatste rit van de Ronde van Catalonie ging over een afstand van ruim 174 kilometer van Martorell naar Molins de Rei. Op een kleine dertig kilometer van de finish lag de top van de Alt de la Creu d’Aragall (5,6 km aan 6,1%), maar daarna was het over dalende dan wel vlakke wegen naar de finish. Het leek op voorhand geen rit waar Remco Evenepoel klassementsleider Primoz Roglic nog in de verlegenheid kon brengen. 

Niet lang nadat het peloton Martorell verlaten had, ontstond er een kopgroep van vier. Mattia Cattaneo, ploeggenoot van Remco Evenepoel bij Soudal Quick-Step, had het gezelschap van Kevin Colleoni, Andreas Kron en Torstein Træen. Het kwartet reed zo’n twintig kilometer in het offensief, maar kreeg uiteindelijk niet de zegen. Nadat de geloste Colleoni eerst al werd gegrepen, volgde een algemene hergroepering. Daarna probeerden Sylvain Moniquet (Lotto Dstny) en Ilan Van Wilder (Soudal Quick-Step) het met z’n tweeën.

Kron, Træen en Cattaneo – foto: Cor Vos

Het Belgische duo kreeg echter ook geen ruimte van Jumbo-Visma, dat de teugels strak in handen hielden. Zij reden het gat dicht naar de twee en bleven vervolgens het tempo hooghouden tot de eerste tussensprint van de dag. Daar was klassementsleider Primoz Roglic te snel voor Remco Evenepoel, waardoor de Sloveen één bonificatieseconde meer pakte dan zijn concurrent. Het verschil in het virtuele klassement liep zo op tot elf tellen.

Het bleef vervolgens aanvallen regenen, maar niemand kwam in deze fase weg. Wel was er een ander belangrijk koersfeit te melden: Egan Bernal kwam samen met enkele andere renners ten val en moest de wedstrijd verlaten. Zo’n twintig kilometer later, met nog zeventig kilometer voor de boeg, ontstond er dan toch weer een kopgroep. Geoffrey Bouchard, Carlos Verona, Fausto Masnada, Simone Velasco, Jonas Gregaard en Oscar Onley zouden met een kleine voorsprong beginnen aan de Alt de la Creu d’Aragall.

Aanval Evenepoel
Op die beklimming werden de zes echter al snel weer ingerekend, waarna we een aanval zagen van Marc Soler. De Spanjaard zou als eerste bovenkomen, maar wat daarachter gebeurde was nog interessanter. Remco Evenepoel, de nummer twee van het klassement, trok net voor de top ten strijde. Leider Primoz Roglic was alert en zat direct in het wiel van de wereldkampioen. De twee kwamen samen boven en gingen in de achtervolging op Soler.

Evenepoel op kop, Roglic in het spoor – foto: Cor Vos

Met nog goed twintig kilometer voor de boeg kwamen de twee bij Soler en twee kilometer later hadden ze de klimmer van UAE Emirates alweer achtergelaten. Dat kwam overigens volledig door het werk van Evenepoel, want Roglic reed geen meter op kop. Voor de kopman van Jumbo-Visma hoefde het niet zo nodig. In eerste instantie bleef Evenepoel stoïcijns doorkachelen, waardoor het verschil met het achtervolgende pelotonnetje lange tijd boven de twintig seconden bleef.

Sprint met een uitgedunde groep
Op een gegeven moment vond Evenepoel het genoeg geweest en liet hij – hoofdschuddend – het tempo zakken. Zo werden de twee met nog een kleine tien kilometer te gaan weer in de kraag gevat. Een uitgedund peloton zou gaan sprinten om de zege, al was het nog wel de vraag of Kaden Groves – de winnaar van donderdag – zich in die sprint zou kunnen mengen. Hij moest vanwege mechanische pech op drieënhalve kilometer van de streep van fiets wisselen.

De Australiër wist zich echter terug te knokken en mee te sprinten, nadat ploeggenoot Xandro Meurisse zijn fiets afstond. Meer nog, Groves wón de sprint. Hij verwees Bryan Coquard en Ide Schelling naar de plekken twee en drie. Remco Evenepoel werd nog vijfde.

RIDE Magazine
163 Reacties
25-03-2023 20:43
Wauw, dacht dat twee jaar geleden, nadat Flipje WK werd en de Belgen boos waren omdat Roglic niet voor van Aert ging rijden (op een WK notabene, hoe brutaal van een Sloveen om niet voor een Belg te rijden tijdens ee landen wedstrijd..) het dieptepunt wel een beetje bereikt was op wielerflits..

Maar nee, de afgelopen dagen weer paar keer terug gekeerd naar mijn oude liefde wielerflits, maar na San Remo, de E3 en Catalonie ben ik tot de conclusie gekomen dat het hier nog steeds een schoolplein met kleuters is die als fanboys elkaar niet uit kunnen staan.

Jongens en meisjes, geniet gewoon van deze unieke wielerperiode waar we inzitten! Wat er momenteel gebeurt en wat we zien tijdens wielrennen is nog nooit zo aantrekkelijk geweest! Het duel tussen vdP en van Aert wat maar oneindig doorgaat, ene Pogacar die als ronde renner doodleuk met de beste mee rijdt op de kasseien, Evenepoel die in elke koers waar die rijdt gewoon ten aanval gaat, Roglic als ski springer die ineens een wereldtopper is. Nog los van het sprintgeweld tussen toppers als Merlier, Jakobsen, Groenewegen, etc.

Nog geen tien jaar geleden moesten we het doen met de Sky trein met Froome tijdens de tour wat geen reet aan was of een Valverde die pas de laatste 2 minuten ging rijden in de Waalse pijl.

Jongens en meisjes op het schoolplein, geniet hier gewoon van, want wat we momenteel zien, dat is uniek en is straks weer voorbij!

25-03-2023 17:12
Hilarisch, grote plateau. Je bent een grappig persoon
25-03-2023 17:36
Voor morgen hoop ik dat Schelling en Van Gils samen in de aanval gaan en kunnen sprinten voor de overwinning. Op enkele minuten gevolgd door REV en Roglic die in een nieuwe fenomenale tweestrijd uitmaken wie het rondje wint.
25-03-2023 17:03
Die Remco is niet het scherpste mes uit de la.
25-03-2023 18:47
Wordt een oververhitte Giro, als ik het hier zo zie losgaan deze week. :) Een ouderwetse België-Nederland (nou ja, Slovenië eigenlijk), vol ijzersterke analyses van kenners aan beide zijden! Uiteraard gretig voorzien van plusjes en minnetjes, een discussie op hoog niveau!
    25-03-2023 18:57
    Het is bijkans om te janken ja. En dat terwijl het een opmaat naar een super spannende giro lijkt te zijn. Mocht ik overigens een kaper aan moeten duiden zou ik toch voor Almeida gaan denk ik. Krijgt ie Soler mee trouwens? Ik zou het wel aanraden.
25-03-2023 17:12
Het voordeel aan veel minnetjes: Je vindt je comment tenminste wel snel terug.

@redactie: take note!
25-03-2023 17:30
Er zijn vier renners die als echte kampioenen de koers maken, MvdP, WvA, Pogacar en REV, de rest moet het helaas met een bijrol doen, het palmares buiten beschouwing latend. Voor die vier zet je de TV aan. Voor Evenepoel is het goed om te weten dat iemand die zoveel anti-supporters heeft waarschijnlijk gewoon ontzettend goed is. (En ondanks mijn gebruikersnaam kom ik gewoon uit Mokum. ).
    25-03-2023 17:32
    Denk dat je wel es gelijk kunt hebben, Jef.
    25-03-2023 17:42
    Lekker makkelijk dit: de genoemde vier zijn gewoon een pak beter dan de rest. Ik weet nog dat iedereen zat te kwijlen om de bravoure van Sagan, in de jaren dat die gewoon heel veel overschot had. Je moet het je wel kunnen permitteren. Een beetje begrip voor de normale stervelingen zou fijn zijn. Als altijd maar de sterkste wint, is het ook een saaie bedoening.
    Het is niet voor niks dat Superman ook de sullige Clark Kent is.
    25-03-2023 18:14
    Ik denk dat er drie echte kampioenen zijn. Echt koers maken is niet de enige voorwaarde om dit te zijn, er hoort ook respect voor de collega's bij in alle omstandigheden. Ook voor die in je wiel blijft zitten!
    25-03-2023 20:30
    Revket laat door zijn gedrag zien nog geen grote kampioen te zijn.
25-03-2023 17:39
Laat het niet aan uw hart komen, een Belgische ploeg heeft gewonnen met een renner die op een fiets van een Belg reed. ´t Is maar wielrennen en Evenepoel zorgt ervoor dat wielrennen niet saai is , iets wat het in het verleden vaak wel was in rittenkoersjes van een week.
25-03-2023 17:36
Remco is een jankerd, zijn gedrag past precies bij zijn lichaamslengte.
25-03-2023 17:21
dus samengevat: was het slim van Roglic om niet over te nemen: natuurlijk.

was het leuk voor de kijker, die liever ziet dat ze samen naar de meet rijden en daar uitmaken wie de snelste is, spektakel verzekerd? nee
    25-03-2023 17:37
    Ik vond dat psychologische spelletje zeker leuker.
    25-03-2023 17:38
    Ik heb genoten als kijker.
25-03-2023 18:08
Roglic zal na catalonie eens langs moeten bij de dermatoloog voor zn windallergie. Hij heeft deze week veel langer dan hem lief is in de wind moeten rijden. De uitslag irriteert en jeukt zo erg dat het uiterst onzeker is of hij de start van de giro zal halen.
    25-03-2023 22:22
    De frustratie druipt er van af
25-03-2023 17:17
Wat een wereldkampioen! Je kan toch niet anders dan bewondering hebben voor zo'n renner. Roglic mag dan (misschien terecht) niet meerijden, je schaamt je toch een beetje in zijn plaats.
    25-03-2023 17:35
    Het was inderdaad wat gênant dat Roglic maar het geeft wel leuker wielrennen, die twee tegenstellingen. Evenepoel die bijna altijd aanvalt en Roglic die bijna altijd zo zuinig mogelijk rijdt.
    Er is voor mij niets saaiers dan dat telkens de sterkste win(t)nen.
    En hoe sommigen zich hier druk maken over het wel of niet meedraaien van een renner is triester dan de wielrenners om wie het gaan.
    25-03-2023 17:47
    @Krist: Bij zon etappe met weinig prestige zou ik me niet schamen, zeker niet als je al etappes op zak hebt en je er niets aan hebt om de geslagenen op nog grotere afstand te moeten zetten. Roglic is ook niet zo'n egotripper die zich met grootse nummers op de borst moet slaan.

    Ben overigens wel zeer blij met zo iemand in het peloton met ook nog eens redelijk uitzonderlijke fysieke kwaliteiten. Die zet vooral het type 'halfbakken' kopman wel eens te kakken die dan z'n (reeds vermoeide en/of kwalitatief mindere) knechten in gaat zetten om te achtervolgen en daarmee weinig tot niks opschieten. Op weer een andere manier dan VdP en Pogacar breekt REV ook met de conventies van het peloton. We zitten wat dat betreft in een fantastische tijd qua kijkplezier. Zet daarbij nog Mohoric en Van Aert die (nagenoeg) altijd mee willen rijden, een Pidcock die op zn tijd een punt durft te maken, de grinta van Carapaz en niet te vergeten de JV-teamuitjes en je hebt regelmatig een gouden koers als toeschouwer.
    25-03-2023 17:49
    Ja, l'alsacien, het zou toch nog leuker geweest zijn m.i. mocht Roglic meegereden zijn...
    'Het is maar voorbereiding op de Giro', 'de eerste pannenkoeken', maar als hij dan niet meerijdt wordt plots de 'in het AK neem je geen risico's'-kaart getrokken. 't Is 't een of 't ander natuurlijk.
    25-03-2023 17:54
    Zeker @kleomantre, jij (en ook ik) hebben het ooit anders geweten.
    Maar het is nog niet lang geleden dat TJV verkondigde dat ze altijd en overal attractief wilden koersen <=> De soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgeschept wordt blijkbaar.
    25-03-2023 18:09
    Remco heeft tactiek nog niet volledig onder de knie. Boos worden kan helpen met adrenaline of kan juist to domme beslissingen leiden. We zullen morgen zien. Meestal wint de koelste, als twee aan elkaar gewaagd zijn. Wel leuk om te zien natuurlijk.
    25-03-2023 22:20
    Krist, toen van Aert gisteren nauwelijks kopwerk deed en Pogacar en Van der Poel de kastanjes uit het vuur liet halen, had je daar geen moeite mee. Apart dat je nu bijna hysterisch aan het reageren bent op Roglic.
    Wat is het verschil precies? Nationaliteit?
    25-03-2023 22:26
    'Van Aert die nauwelijks kopwerk deed', welke wedstrijd heb jij gisteren gekeken? ;)
    25-03-2023 22:38
    Sjors, anders kijk je even de lengte en intensiteit van de kopbeurten terug van de 3 renners.
    Maar bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden.
    25-03-2023 22:47
    Heb de finale deze ochtend herbekeken op de rollen. Buiten de aanvallen op de hellingen, waar het voor Van Aert bijten was om mee te zijn, heeft die gewoon net zo veel op kop gereden hoor.

    Werd trouwens meermaals gezegd in de uitzending dat ze alle 3 gelijkwaardige kopbeurten deden. Kwam na de laatste aanval van Pogi in de absolute slotfase wel maar 1 keer meer op kop. Maar van Pogi zijn 2 aanvallen in de slotkilometers beantwoordde hij er eentje en Mathieu er eentje. Bedankt voor je advies, maar o.b.v. je reacties heb ik het gevoel dat je zelf wat oogklepjes op hebt. ;)

    Overigens genoeg 'noorderburen' die gisteren over Woutje zaten te sakkeren maar Roglic een soort van wielergenie vinden. Het is maar vanuit welke invalshoek je er naar kijkt. ;)
25-03-2023 16:59
Wat een kampioen, die Joop Roglic ...
    25-03-2023 17:07
    Joop was een kampioen inderdaad.
    25-03-2023 17:27
    Joop was dan misschien een wieltjeszuiger, maar bij Merckx en Hinault (en Freddy Maertens om de zoveel tijd eens) is het al indrukwekkend dat hij daadwerkelijk in het wiel zat.
25-03-2023 17:19
Roglic is straks 34, we zijn er bijna van af.
25-03-2023 16:53
Er valt iets te vertellen over de rijstijl van Roglic, ieder zijn waarheid. Ik denk wel dat Pogacar, Van der Poel of Van Aert wel zouden meerijden met Evenepoel. Dat commentaar van Kroon is werkelijk tenenkrommend...waarom zou in het wiel hangen het enige juiste zijn? Een groot kampioen zou wel meedraaien en het man tegen man uitvechten. Maar goed, aan het einde zal hij wel dit rondje winnen, tja.
    25-03-2023 16:54
    Je vergeet dat Roglic een klassement verdedigd. Juist dit soort tactisch gedoe maakt wielrennen leuk.
    25-03-2023 16:57
    Wat een naïeve reactie djerkson
    25-03-2023 17:01
    Pogacar zou zeker overgenomen hebben. Roglics palmares is mooi, maar hij is verre van een attractieve renner.
    25-03-2023 17:01
    Volledig met je eens!
    Zonder afbreuk te doen aan Roglic, maar dat is het verschil tussen een steengoed renner en een kampioen
    25-03-2023 17:09
    Kroon had gewoon gelijk. Dit was de aanval van Evenepoel en niet van Roglic.
    25-03-2023 17:14
    boehh djerkson anti tjv troll

    Hoe durf je hier zo reageren op uitlaat van Plugge & co?

    duimpje omlaag :(
    25-03-2023 17:17
    @djerkson
    Denk je, mochten de rollen omgedraaid zijn (Evenepoel 10 seconden voor Roglic in het klassement), dat Evenepoel dan wél met de normaliter sneller sprintende Roglic kop over kop naar de finish zou rijden?
    Het is niet Roglic zijn probleem dat Evenepoel zijn enige wapen is om vernietigend hard te trappen. Het is aan Evenepoel om een antwoord te vinden op dit tactische spel. De ‘echte’ kampioenen vinden zo’n antwoord uiteraard.
    25-03-2023 17:29
    @Panache Evenepoel kennende, dat zou hij doen. Het zou dom zijn, en waarschijnlijk ook iets te maken met jeugd omdat ik Pogiboy dit ook zie doen, maar dat ligt nu eenmaal in hun aard.
    25-03-2023 17:43
    Ach, die minnenbrigade, ik lig er niet wakker van. Ik geef gewoon mijn mening, zij het dan nog geen populaire. Naïef? Dat denk ik allerminst. Eender welke grote kampioen zou meegereden hebben, zeker nadat ze Evenepoel al drie keer eerder geklopt hebben in de sprint (waaronder een keer op tussensprint vandaag). @Panache, je geeft het zelf aan: de normaal snellere Roglic. Sneller, slimmer en uitgekookter, waarom dan niet meegaan? Het parcours was niet van die aard dat Roglic ergens losgereden zou worden. Die gebaren en manieren van Evenepoel zijn ook niet nodig en maken hem niet sympathieker, akkoord.
    25-03-2023 17:49
    Tsja van Kroon kun je dat verwachten, hij was natuurlijk in zijn tijd géén groot kampioen...
    25-03-2023 18:16
    Als je achter staat, val je aan. Als je voor staat verdedig je. Is daar iets mis mee?
25-03-2023 16:56
Defensief rijden kreeg een nieuwe dimensie.
Getekend P.Roglic

Rijdt niet om te winnen.
Wordt liever 10de in het peloton dan effe mee te draaien en mano a mano te sprinten met "spurtbom" Evenepoel.

bah!
    25-03-2023 16:57
    En daar gaan de minnetjes!
    25-03-2023 16:57
    Rijdt om het eindklassement te winnen.
    25-03-2023 16:58
    Roglic rijdt wel degelijk om te winnen. Nog veel meer dan Evenepoel, maar vandaag was de etappe toch nooit te winnen uit een kopgroep.
    25-03-2023 16:58
    Omdat een klassement meer betekent dan een etappe overwinning. Kijk je voor het eerst wielrennen ofzo?
    25-03-2023 16:58
    Wel duidelijk in welke hoek we de minpolitie op deze site moeten situeren. :D
    25-03-2023 16:58
    Is GP een parodie-account? Bijzonder grappig
    25-03-2023 16:58
    Oh ja erg benauwd om na een paar korte kopbeurtjes losgereden te worden door de Remco de Grote, nu snap ik het.

    Wie is fan van deze gele man? Daar moet je goeie shit voor roken. Was dat legaal bij jullie?
    25-03-2023 17:01
    Jankende plateau, wat moet Roglic dan? ....een risico nemen om 4 boni seconden te verliezen.
    Kappen met huilie, want dit is topsport
    25-03-2023 17:05
    Inderdaad. Wat een klein, zielig rennertje is dat toch. Volledig het omgekeerde van zijn landgenoot die altijd en overal koerst.
    25-03-2023 17:05
    "Dit is topsport"

    Dooddoener van het jaar 2019.
    25-03-2023 17:06
    Beste mijnheer/mevrouw Grote Plateau, ik neem aan dat u wat jonger bent want anders zou men zo een opmerking niet geven.

    De wielerwetten zeggen nu eenmaal dat eerst het bordje van de tegenstander leeggegeten dient te worden. Daarnaast heeft Roglic geen profijt om met Evenepoel mee te rijden, hij kan er enkel tijd op verliezen.

    Remco weet dit, Primoz weet dit, iedereen weet dit. ...

    Het is daarnaast ook een spel richting de Giro. En ik persoonlijk als fan kan daar enorm van genieten. Het is toch prachtig om Remco zo te zien aanvallen ? Om hem al het mogelijke te zien doen om toch maar deze ronde op zijn naam te schrijven. Het tekent de groot kampioen dat hij is.

    Maar het neemt niet weg dat Roglic Remco ten alle tijden kan volgen en het verder gewoon slim speelt. Het geeft Soudal-Quickstep toch iets om over na te denken richting de Giro, en enkel dat is al een tiende procent winst voor het kamp Jumbo-Visma in dit geval.

    Nu ben ik zelf Vlaming, en dus fan van Remco. Maar even hard kan ik genieten van het prachtige steekspel wat deze twee kampioenen ons gunnen.
    25-03-2023 17:07
    Ik ben wel fan van Roglic, al is hij redelijk gedaalt in mijn achting gezien de hele Wright-discussie. Maar vooruit, in deze situatie is meerijden niet slim. Had Roglic 2 minuten voorgestaan dan had hij waarschijnlijk ook volle bak meegereden.
    25-03-2023 17:08
    Had perfect mee kunnen draaien en zich de laatste 2-3km in het wiel kunnen zetten om z’n kansen in de sprint te vergroten.
    25-03-2023 17:10
    "Spel richting de Giro" schei toch uit, ja..., wel in de dagelijkse wielerpraatbarakken.
    Straks gaan ze echte cols beklimmen. In de Giro moet je elke dag overleven.
    25-03-2023 17:11
    De tranen, de tranen, wat smaken ze zoet. Wil je ze opvangen in een bakje? On: fan van beide renners maar dit was volkomen logisch van Roglic. Frustrerend voor Evenepoel ja maar je kunt Roglic niets verwijten
    25-03-2023 17:12
    Dr op en dr over
    Geef u over de hele lijn gelijk
    Er is 1 ding die je over het hoofd ziet
    Dat de giro start met een Tijdrit
    Als Rev hier al wat bonus kan pakken zou Roglic wel is koekje van eigen deeg kunnen krijgen.

    Deze catalonie zal mentaal pas zijn besluit krijgen na de eerste rit in de giro
    25-03-2023 17:17
    Roglic doet dit gewoon te vaak.

    Ik was fan vroeger. Maar hij is na de Planche de Nachtmerrie en dat gedoe met Nibali veel defensiever gaan koersen. Maakt geen gebruik van opportuniteiten om meer tijd te pakken en bij pech kost hem dat soms de eindzege.
    25-03-2023 17:23
    Iedereen met een koershart moet dit zien.
    https://www.youtube.com/watch?v=lUImWfLiRaw

    Dit was Roglic!!

    Maar dat zijn de 30tal gele teddybeerknuffelaars al klang vergeten.
    25-03-2023 17:26
    Bij mij heeft Roglic afgedaan na dat gedoe met Fred Wright. Om een jonge renner zo af te kraken terwijl hij (in de ogen van de neutrale wielerliefhebber) niets misdaan heeft, daar moet je a) niet erg slim voor zijn en b) een redelijk klein kantje voor hebben.

    Daarnaast, tot voor een 2 jaar (denk ik) geleden wou TJV altijd en overal attractief koersen, overwinningen waren van ondergeschikt belang. In die optiek was het vertoon vandaag behoorlijk tenenkrommend.
    25-03-2023 17:39
    Beste Gapenberg,

    Het valt natuurlijk nog maar te bezien wie die tijdrit op zijn naam gaat schrijven wanneer iedereen fit is. Er zomaar vanuit gaan dat onze Remco hier een slag zal slaan lijkt me iets wat voorbarig.

    Roglic mag zich tenslotte nog altijd winnaar noemen van Olympisch goud in deze discipline. En daarnaast zie ik ook andere ploegen hun duit in het zakje doen... Ondanks dat we tot op heden nog geen geweldige prestaties van Thomas en Arensman hebben gezien, vertrouw ik er wel op dat ze op tijd in top vorm zijn om de Giro aan te vangen. Dit in combinatie met een sterke Plapp en Ganna kan de eerste week van de Giro toch best wel beïnvloeden..... Of het verder reikt zal de tijd uitwijzen....

    En er zijn uiteraard nog meer kapers op de kust ;)
    25-03-2023 18:32
    [i]edit wf: doe normaal[/i]
    25-03-2023 19:20
    @kopoverkop
    De link met suïcide is me een raadsel.
    Het zelfmoordland par excellence is Japan, bij uitstek het land van de in de pas lopende burger. Hoe rijm je dat?
    Het ingebakken Belgisch minderwaardigheidscomplex dat de kop op steekt en zich vertaalt in grote frustratie en de daarmee gepaard gaande baldadigheid, meer moet je er niet achter zoeken…
    25-03-2023 19:36
    Een land in het kader van, godbetert, wielrennen als zelfmoordnatie wegzetten vind ik niet heel erg netjes. Ik vraag me zelfs af wat je er als gezonde discussiesite mee moet, zoiets.
    25-03-2023 20:41
    Djeezus, -50. Ik wist niet eens dat er 50 verschillende accounts waren op Wielerflits. Je zou dit eerder verwachten bij iemand die op de een of andere manier zelfdoding hierbij betrekt.

    Over dat MAC virus, het probleem is dat fan zijn van sporters steeds meer leidt tot het haten van de rivalen. Dat is perfect mogelijk als bij elke koers, match of dartsronde de 2 rivalen letterlijk met elkaar op de vuist gaan en de 1 ooit eens het huis van de moeder van de andere in brand had gestoken, maar vooral in de wielerwereld waar de rivalen juist enorm veel respect voor elkaar hebben begrijp ik er echt helemaal niets van. Fan zijn van sporters is ook vaak nationaal, ik supporter zelf makkelijker voor een belg dan iemand van een ander land als ik geen van beide echt ken. Dit wordt natuurlijk nog meer in de hand gewerkt door WKs en anderen. Maar het MAC virus enkel beschrijven in België is dom. Kijk naar de fratsen van de Fransen in de Tour met Froome. Of met de Italianen in 1950. Of met Sylvère Maes in 1937. De vuistslag tegen Mercks in 1975. Meer nog, in de eerste Tour werden de renners aangevallen door een dorp omdat een local alleen voorop reed.

    Elk land heeft zijn onnozele fans, dat is iets dat je moet accepteren. En jammer genoeg zijn er genoeg op Wielerflits.
    25-03-2023 20:49
    @RLM vergeet niet de gesaldeerde duimpjes he, er zullen vast ook duimpjes omhoog gegeven zijn die vervolgens gemind zijn. Misschien is er in totaal wel 150 keer geduimd op deze post...
    25-03-2023 20:53
    Ach joh, wie weet liggen de tijden van de grote Evenepoel solo show ook al min of meer achter ons omdat hij voor de belangrijkste koersen geviseerd gaat worden. Hij zal het vast nog wel eens proberen. Echter omdat het steeds meer een klassementsrijder pur sang wordt moet hij noodgedwongen spaarzamer rijden en zal hij minder opduiken in koersjes waar hij een peloton kan dubbelen op een lokale ronde. Over pakweg een jaar of vijf zien we hem af en toe wegrijden op een klim, in een TT proberen de tegenstand te versmachten en voor de rest vooral meebewegen met wat anderen voor 'm doen. Op een gegeven moment zegt iemand op WF anno 2028, beetje gedesillusioneerd omdat Evenpoel zakelijk een ronde beslist en de smaakmaker verliest die meer medewerking had verwacht. "Dit was de Remco Evenepoel van 2022!"
    25-03-2023 21:03
    Hier schenk ik nog een classic laddie op in. :)

    tot morgen!
    25-03-2023 21:37
    Ik wacht nog op een WF-poll 'Welk volk is kutter?' :D
    25-03-2023 22:12
    Gefrustreerde 'zuiderburen' die gisteren de loftrompet schalden over van Aert, maar vandaag schande spreken over Roglic.

    De ene 'wieltjeszuiger' is blijkbaar de andere niet
    25-03-2023 23:30
    Van Aert afdoen als een wieltjeszuiger omdat hij zijn kleinste teennagel moet uitkuisen om bergop aan te haken. Sjonge jonge...

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine