Grischa Niermann (Jumbo-Visma): “We hadden te veel tegenslag vandaag”

zondag 14 april 2019 om 20:04

Voor Jumbo-Visma verliep Parijs-Roubaix niet zoals de ploeg vooraf gehoopt had. Met name kopman Wout van Aert kreeg onderweg af te rekenen met de nodige pech. “We hadden te veel tegenslag vandaag”, vertelde ploegleider Grischa Niermann na afloop voor de camera van WielerFlits.

Mike Teunissen was op een zevende plek de best geklasseerde renner van de ploeg. “Dat is zeker niet waar we voor gekomen zijn. Maar Mike heeft ook een supergoede wedstrijd gereden. Ik denk dat we alsnog met een goed gevoel op de kasseienkoersen terug kunnen kijken. We waren niet altijd even gelukkig, zeker vandaag niet. Maar we willen terugkomen om te winnen.”

De ploegleiderswagen arriveerde aan de finish met een gebroken autoruit. Het gevolg van een valpartij waar ook Tiesj Benoot bij betrokken was. “Er was een opstopping waarbij Nico (Verhoeven, red.) moest stoppen. Toen knalden ze achterop. Ook dat is schijnbaar Parijs-Roubaix”, aldus Niermann.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

10 Reacties

mark vv 14 april 2019 om 21:05

Als jullie willen terug komen om te winnen zou ik de volgende keer wel je knechten gebruiken, en je kopman niet alleen laten tot drie keer toe.

flitsvolger 14 april 2019 om 21:57

Ik denk eigenlijk dat de ploeg niets te verwijten valt, ze hadden op dat ene moment Wynants kunnen laten terugzakken, maar verder was er niets mogelijk geweest. Toen Van Aert terugkwam bij die groep zaten ze nog met 3 man en dat was ideaal om ervoor te zorgen dat Wout mee zou zijn als er aangevallen werd, ze zijn daarin voldoende geslaagd.

Mwielerfan 14 april 2019 om 23:17

Helemaal mee eens. Maar waarom dat ene wat je zegt dan niet gedaan?

kielabokki 14 april 2019 om 22:04

Ik houd wel van de praat van Grischa. Allemaal gewoon precies wat het is altijd.

AlfredoBinda 14 april 2019 om 22:19

Ik heb het nog niet vaak meegemaakt dat een ploeg zo erg wordt afgebrand op alle nationale en internationale sites en op social media.

Dat wordt flink wat damage control de komende dagen.

xistnc 14 april 2019 om 22:37

Dus je maakt een hoop kabaal en dan roep je vervolgens dat je nog nooit zo’n hoop kabaal hebt meegemaakt?

Ik ben geen serieuze artikelen tegengekomen waar de kwalificatie ‘afbranden’ op van toepassing is. Alleen maar roeptoeters zoals jij.

martini151 15 april 2019 om 09:55

Waar zie je die stukken dan staan? Wout van Aert zelf zegt dat de ploeg een logische keuze maakte. Sporza rept op hun site met geen woord over het niet wachten van de ploeg.

Dus graag zou ik een stuk willen lezen hierover

Laatste man 15 april 2019 om 14:05

Stokertje.

MDKIDW 14 april 2019 om 22:23

Haha wat een Duitse Nederlander of een Nederlandse Duitser zeg…. mooie vent die gewoon zegt hoe het is

Schollekop 15 april 2019 om 08:51

Hadden Wijnands moeten laten zakken om Wout te helpen terug te komen op de vlakke stukken. Zou voor hem wat energie besparen hebben betekent om wat meer over te houden voor de finale. Dit was de enig juiste tactiek.