Greipel breekt sleutelbeen bij val in Milaan-San Remo

zaterdag 17 maart 2018 om 18:51

foto: Sirotti

Tot vijf kilometer van de finish deed André Greipel nog mee om de knikkers in Milaan-San Remo. Een val in de afdaling van de Poggio zorgde er uiteindelijk voor dat de Duitser van Lotto Soudal uiteindelijk niet over de finish kwam. Ploegleider Marc Sergeant vertelt aan Sporza: “Ik ben bijna 100 procent zeker dat André zijn sleutelbeen gebroken heeft.”


Voor Greipel was het niet zijn eerste val van de dag. Hij kwam namelijk voor aanvang van de Tre Capi al ten val, maar toen zonder erg. Hoelang de 35-jarige Duitser is uitgeschakeld, is nog onbekend.

Dit artikel delen:

12 Reacties

xistnc 17 maart 2018 om 18:53

Wat zijn dat voor streepjes aan het begin en aan het eind?

Ivanoviclover 17 maart 2018 om 19:05

Dit was niet de adviserende rol van Boonen die ze bij LS in gedachten hadden denk ik.

west 17 maart 2018 om 19:10

Dat is dan ook wel een aderlating voor Benoot voor de rest van de klassiekers.

Samlambeej 17 maart 2018 om 19:51

Nee dit is een echte domper want Greipel reed een uitstekende wedstrijd.

Poeksel 17 maart 2018 om 20:00

Niets aan de hand. “Plaatje erin en gaan!”

Ainu 17 maart 2018 om 20:03

Jammer, hij leek wel in een goede vorm te verkeren. Ik had deze man wel een overwinning in een monument gegund.

ah-ja 17 maart 2018 om 21:24

Roubaix is pas binnen 3 weken. Plaatje en tramadol erin. Ik zie dat nog wel lukken

sooike 17 maart 2018 om 22:22

Ik gun deze sympathieke man meer dan deze ellende !

Joachim 18 maart 2018 om 01:10

Wat een slecht nieuws. :( Hij leek een goede kans te maken vandaag en zou een belangrijke rol kunnen spelen in de komende klassiekers. Hopelijk kan hij gauw weer fietsen.

leegloper 18 maart 2018 om 12:15

Greipel heeft de afgelopen jaren mooie dingen laten zien in de voorjaarsklassiekers. Zeer jammer dit.

SoloSlim 19 maart 2018 om 11:18

Is blijkbaar een slechte breuk.. bod was helemaal verschoven.
Hij is 6 weken out.
Spijtig.

schipperaar 19 maart 2018 om 11:23

Ging freewheelend mee op de Poggio maar geen liefhebber van centrifuge bochten blijkbaar waar je doodmisselijk van wordt.