Greg Van Avermaet tweede in San Sebastián: “Een heel goed resultaat”

zaterdag 3 augustus 2019 om 20:25
Greg Van Avermaet tweede in San Sebastián: “Een heel goed resultaat”

foto: Cor Vos

Greg Van Avermaet eindigde zaterdag als tweede in Clásica San Sebastián. “Ik ben gelukkig met de wedstrijd van vandaag. Tweede worden in San Sebastián is een heel goed resultaat. Natuurlijk is winnen beter, maar op het podium staan in een WorldTour-wedstrijd is altijd goed”, concludeert Van Avermaet na afloop.

“Ik probeerde vandaag te overleven op de beklimmingen om vervolgens een goede sprint te rijden. Ik denk dat dat goed voor mij heeft uitgepakt”, vervolgt de Belg zijn relaas. “De nieuwe steile klim was moeilijk, maar ik was in staat om te overleven.”

In San Sebastián bleek Van Avermaet vervolgens nog over rappe benen te beschikken. “Sprinten na een zware wedstrijd is een van mijn sterke punten. Dit seizoen is dat er niet vaak genoeg uitgekomen, maar ik denk dat dat mijn kracht is als renner. Vandaag rekende ik op mijn sprint, en zagen we allemaal dat het een goede was op het einde”, eindigt de coureur van CCC.

Dit artikel delen:

12 Reacties

girardengo 3 augustus 2019 om 20:38

Hij blijft heel degelijk rijden, maar het winnen gaat de laatste tijd moeilijker.

Samlambeej 3 augustus 2019 om 20:40

The winner takes it all, maar Greg doet er toch alles aan om de spirit hoog te houden, de punten te sprokkelen en aan zichzelf nog eens te bewijzen wat voor dingen hij kan!
De Oranje CCC trui staat toch op het podium van een World Tour koers. Respect meneer Van Avermaet.

Peter Lippens 3 augustus 2019 om 21:26

Greg VA is altijd al een steengoed renner geweest maar in de grote koersen was het meestal net niet behalve in zijn twee topjaren 2016 en 2017 toen hij wel de grote zeges binnen haalde maar toen was hij wel al een rijpe dertiger. Nu op zijn 34ste blijft hij een erg goed renner, vecht er elke keer voor maar zoals in het grootste deel van zijn profbestaan lijkt het weer niet meer te lukken.

Domestique 4 augustus 2019 om 11:18

Klopt inderdaad, hij heeft niet dat super eindschot van een Sagan of Boonen en heeft ook niet de mega-kracht van een Cancellara, dus is het vaak net niet. Anderzijds heeft hij wel die 2 topjaren gehad, en dus een palmares waar de meesten alleen maar van kunnen dromen. Nog 1 laatste grote zege zou mooi zijn.

Hollow Knight 3 augustus 2019 om 22:44

Tjah, hij heeft een beter palmares dan 99% van het peloton, dus ik denk niet dat hij te klagen heeft. Ik zou hem graag eens de Giro of terug de Vuelta zien rijden. Misschien kan hij daar wel nog wat etappes winnen.

Tinus 5 augustus 2019 om 23:28

Nou nou, begin maar eens bij één. Dat is al heel wat.

LutsenkoFan 3 augustus 2019 om 22:59

Dit was wel het maximaal haalbare als je erover nadenkt.

Stel dat Evenepoel niet was vertrokken dan was de achtervolgende groep echt wel ontploft en ontstonden er groepjes op de top die strijden voor de winst en dus niet stilvallen zodat mannen als Van Avermaet weer kunnen aansluiten.

stalle 4 augustus 2019 om 08:55

Knappe prestatie.

Jean Dumas 4 augustus 2019 om 11:49

Greg is meestal het enige speerpunt in een matig presterende ploeg; in die zin rijdt hij een uitstekend seizoen.

Brabander 4 augustus 2019 om 12:39

Ik ben wel een groot fan van Greg eigenlijk. Voor zijn topjaren al, omdat-ie er altijd invloog. Toen heeft-ie 2 tropenseizoenen gekend. En daarna is het wat minder geworden qua uitslagen, maar deze man gaat nooit bij de pakken neerzitten. Hij blijft er voor gaan, altijd en overal. Is vrijwel altijd op de afspraak en pakt ook nog wel eens een gele trui of bolletjestricot. Heerlijke coureur die we ons altijd zullen blijven herinneren. Greg kleurt de koers