Van Avermaet rijdt Luik-Bastenaken-Luik: “Goede kans met de nieuwe finish”

maandag 22 april 2019 om 17:35
Van Avermaet rijdt Luik-Bastenaken-Luik: “Goede kans met de nieuwe finish”

foto: Cor Vos (archief)

Greg Van Avermaet rijdt dan toch nog Luik-Bastenaken-Luik. De kopman van CCC twijfelde na afloop van de Amstel Gold Race over zijn deelname aan de heuvelklassieker in eigen land. “Ik was blij met mijn benen en conditie in de Gold Race, dus heb ik besloten om toch te starten zondag”, legt Van Avermaet uit.


Het wordt voor Van Avermaet zijn vijfde deelname aan La Doyenne. “Ik heb mijn vorm van de kasseienklassiekers behouden in de Ardennen. Met de nieuwe finish in gedachten, denk ik dat ik een goede kans maak op een mooie uitslag”, aldus de Belgische coureur. “Ik start zeker niet als favoriet, maar ben wel gemotiveerd om mijn best te doen en het voorjaar goed af te sluiten.”

Ploegleider Valerio Piva is blij dat zijn pupil goede benen had in de Gold Race. “Hij voelde zich ook niet moe, dus met een rustige week kan hij goed herstellen en goed starten aan Luik-Bastenaken-Luik. De nieuwe aankomst past Greg beter dan de vorige keren, het zal waarschijnlijk een meer open koers zijn dan normaal”, zegt Piva. Naast Van Avermaet rekent CCC op Alessandro De Marchi, die zevende werd in de Amstel Gold Race, en Serge Pauwels.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Marcel1112 22 april 2019 om 17:44

Wanhoopspoging na mislukt voorjaar.

Poeksel 22 april 2019 om 17:50

Waarom zo negatief?

Marcel1112 22 april 2019 om 17:53

Niet negatief maar realistisch. Of denk jij dat Greg ook maar enige kans maakt? Zelfs in topvorm zie ik het niet snel gebeuren, laat staan nu.

guyremgabdel 22 april 2019 om 17:55

Zo denk ik er ook over.

Poeksel 22 april 2019 om 17:56

Zowel ‘wanhoopspoging’ als ‘mislukt’ zijn nogal negatieve termen. Waarom doe je zo?

Mwielerfan 22 april 2019 om 18:58

Hij is nauwelijks eraan toegekomen om überhaupt voor de overwinning te rijden. Voor een renner die 2 jaar terug 4 klassiekers wint kun je dat toch wel mislukt noemen?

Poeksel 22 april 2019 om 19:12

Zijn resultaten zijn vergelijkbaar met die van vorig jaar, terwijl zijn ploeg een stuk minder goed is.
Verder is dat geen antwoord op mijn vraag. Marcel1112, waarom doe je zo? Heb je een slechte dag of is het je persoonlijkheid?

jan kadaver 22 april 2019 om 21:21

Het lijkt erop dat jij onze Greg goed kent of niet. Deze man is tot meer in staat dan jij hier durft te beweren, wacht maar af as zondag.

guyremgabdel 22 april 2019 om 22:53

Je kan toch moeilijk beweren dat Greg een topjaar heeft. Overal mist hij de goeie vlucht en op zijn ploeg moeten jullie het ook niet steken want VDP staat er meestal nog meer alleen voor dan Greg. Weet je wat er scheelt ? Hij is een twijfelaar, heeft geen zelfvertrouwen. Daardoor mist hij de juiste ontsnappingen (PR) en past hij te pas en te onpas zijn programma ter elfder ure nog aan. Gaan we as maandag eens klappen ?

G99prblms 22 april 2019 om 23:22

Vanaf nu moeten bewoordingen worden uitgelegd? Dit klopt gewoon, naar mijn mening.

Poeksel 23 april 2019 om 08:19

Voor huftergedrag mag best uitleg gegeven worden ja.

Mwielerfan 23 april 2019 om 10:19

Huftergedrag? De waarheid mag niet meer benoemd?
Zelfde resultaten kan zijn, vorig jaar viel ook wel tegen na 2017 natuurlijk. Toch deed hij vorig jaar iets meer mee had ik het idee. Nu alleen in de e3.

Poeksel 23 april 2019 om 16:41

Zie reactie Elander. Daarnaast, uit niets in het artikel blijkt wanhoop bij Van Avermaet of grote ontevredenheid over zijn seizoen.

Van der Smoel 22 april 2019 om 17:51

Zou ik niet doen, Greg. Al denkt de ploegleiding daar wellicht anders over.
Had zich nooit mogen laten vangen door de amateurs van CCC…

drikkes 22 april 2019 om 17:54

Als Greg zich niet moe voelde on de Amstel waar was ie dan?

EddyB1958 22 april 2019 om 18:08

Had in zijn carrière meer kunnen winnen door minder te speculeren op de laatste 10 om niet te zeggen 5 kilometer.

Gebruikersnaam 22 april 2019 om 18:54

Heeft de eerste 7/8 seizoenen van zijn carrière gereden zonder te speculeren en won vooral kleinere koersen en hier en daar wat ritjes. Toen hij meer begon na te denken, kwamen daar plots Tourritten, een OS en serieuze klassiekers bij, pas toen werd hij plots een concurrent van Sagan en een vaste waarde in de top 10 van allerlei rankings van all-round beste renners.

In zijn geval had hij dus meer kunnen winnen door veel vroeger de Valverdiaanse beginselen te volgen.

koos verrek 22 april 2019 om 18:52

Ja Greg ja…

Viktrodriguez 22 april 2019 om 18:53

In topvorm had ik hem nog een kans gegeven, maar dat is Greg niet. Randje top 10 in RVV en daar net buiten in PR en AGR is niet zo heel best voor zijn kwaliteiten Daarnaast zal de concurrentie een stuk frisser zijn. Zeker gezien de nodige toppers niet eens de AGR hebben gereden.

Fast Freddy 22 april 2019 om 19:52

Ccc heeft nu eenmaal geen alternatieven…

argentin 22 april 2019 om 20:12

Goede benen in de AGR , waarom was hij dan niet mee met het groepje MVdP ?!!

wielrenner 22 april 2019 om 20:19

Valerio Piva is blij met zijn pupil? Altijd dat woord pupil, wat bedoelt hij nu als synoniem; even Van Dale erbij gepakt; jeuglid, jonge leerling, jongmaat,kwekeling,leerknecht,oogappel,lieveling etc etc pfff, zullen we dat woord nu maar eens skippen en gewoon kopman gebruiken of gewoon zijn favoriet.

Retro Lex 22 april 2019 om 22:07

zijn poulain dan ?

Gilberto 22 april 2019 om 20:51

Wat doet men toch altijd naar en denigrerend naar van Avermaet. Toch een uiterst sympathiek persoon. Flauw altijd dat mensen naar beneden trappen..

Brabander 23 april 2019 om 01:07

Blijkbaar wordt Greg hier niet zo goed gepruimd. Wat ik ook absoluut niet begrijp. Hulde ook voor zijn doorzettingsvermogen ipv de handdoek in de ring te gooien

Mwielerfan 23 april 2019 om 10:21

Prima persoon, maar waarom is concluderen dat het voorjaar mislukt is denigrerend? Heeft toch niks met persoonlijke voorkeur te maken?
Of denk je dat hij komt voor 7de plaatsen?

toke 23 april 2019 om 03:44

Ik geloof niet dat zijn benen zo goed zijn zoals hij al het hele voorjaar zelf zegt dat ze dat wel zijn.

Jean Dumas 23 april 2019 om 07:57

Greg moet anticiperen om te kunnen winnen, en dat lukt alleen door voor de Roche aux Faucons al weg te zijn en te blijven; dat laatste zal zeer moeilijk blijken.

elander 23 april 2019 om 10:05

Onbegrijpelijk veel negatieve reacties hier. In de Ronde was Van Avermaet bij de beste 3 en toonde hij veel meer initiatief en lef dan de andere toppers, dat zag je op de bergjes (Kwaremont en Pater). Dat hij uiteindelijk pas 10de werd, heeft alles te maken met de sprinters die er nog bij zaten. In de Omloop was hij wellicht de beste man in koers maar pas tweede, in de E3 derde en in de Strade zesde.
In de overige koersen was hij er altijd bij. Nergens een offday zoals bvb. Sagan, Valverde of Stuyven er wel hadden.
En in de Amstel had hij afgesproken met De Marchi dat ze beiden elk om de beurt zouden reageren op een uitvalspoging. En 'toevallig' was dat De Marchi toen Van der Poel vertrok..

Jasperdewaal11 23 april 2019 om 10:30

@ Elander precies dat!