Greg Van Avermaet: “Québec en Montréal zijn goede graadmeter voor WK”

woensdag 11 september 2019 om 09:28
Greg Van Avermaet: “Québec en Montréal zijn goede graadmeter voor WK”

Greg Van Avermaet kijkt uit naar het het Canadees tweeluik. De kopman van CCC heeft van de twee wedstrijden in Québec en Montréal een doel gemaakt.

“Dit zijn twee van mijn grootste doelen van het seizoen”, zegt hij op de site van zijn ploeg. “Het zijn zware wedstrijden die goed passen bij mijn manier van koersen. Ik spurt graag na een lange en zware wedstrijd, dus gaan we de koersen zo lastig mogelijk maken.”

Hij is tevreden over zijn vorm. “Vorige week in Plouay voelde ik me goed. Mijn benen waren beter dan het resultaat suggereert”, aldus van Avermaet, die zesde eindigde in Bretagne. “In deze periode van het jaar lijk ik altijd over goeie benen te beschikken en met het WK in Yorkshire als extra motivatie heb ik stevig doorgetraind. Hopelijk werpt het zijn vruchten af.”

Van Avermaet rijdt de wedstrijden bovendien als voorbereiding op het WK in Yorkshire eind deze maand. “De wedstrijden in Canada worden een goede graadmeter voor iedereen die naar het WK trekt. We zullen zien wat er nog moet gebeuren om mijn vorm de komende weken aan te scherpen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Turtlehead 11 september 2019 om 09:41

Benen beter dan de uitslag…

evos01 11 september 2019 om 09:44

+1

elander 11 september 2019 om 09:59

Al vier maal 2de in Québec. Altijd op niveau. Dat weerspiegelt zich ook in de rankings: vijfde op de uci-ranking en eerste in de ‘one day-races ranking’. En dat in een ‘minder jaar’. Er wordt hier vaak wat neerbuigend gedaan over Van Avermaet, maar weinigen staan er van de Omloop tot het WK.

wiebipedia 11 september 2019 om 10:04

GvA verdient zeker misschien iets meer respect dan hij lijkt te krijgen, maar het is ook gewoon vak zo'n 'zeur'….
Verder staat hij niet eerste op 1dayraces volgens mij. Maar 'slechts' negende

HoofdIsVrij 11 september 2019 om 10:03

Wat dat betreft opvallend dat Moerenhout al zijn voltallige selectie heeft bekend gemaakt. Al rijden er maar zes Nederlanders (Tolhoek, Roosen, D. van Poppel, Leezer, Mollema en Slagter).

Een Slagter, Roosen of Tolhoek hadden wellicht een rol op het WK kunnen spelen. Al rijdt Slagter WKs zoals Poels.

EddyB1958 11 september 2019 om 11:27

De vraag is hoeveel kandidaten er nog zijn voor de laatste drie Belgische plaatsen. Je hebt de steeds herhaalde namen als Wellens, Benoot, Stuyven en Van Marcke maar Hermans, De Buyst en Meurisse lijken me ook goed in vorm in de Ronde van Groot Brittannië.

kampie 11 september 2019 om 11:29

Succesvolle mensen, ook GvA, krijgen in België toch juist heel veel respect? Anyways, GvA heeft de juiste kop en benen om het maximale er nog uit te gaan halen. Hij kan WK worden.

Romāns Vainšteins 11 september 2019 om 11:42

Laten we het vurig hopen van niet want dat zou betekenen dat het WK ook een saaie boutkoers wordt.

kleomantre 11 september 2019 om 12:06

Inderdaad, GvA doet tegenwoordig vrijwel niets anders meer dan wachten en als hij dan nog de benen heeft meesluipen met een groepje laat in de finale waar niet al te veel meer gebeurt. Helaas voor hem wordt de koers vaak eerder geopend of komt er op het eind een te grote groep aan.

Kelder is de Man 11 september 2019 om 12:09

Denk dat er op het parcours werd gedoeld ipv Greg.

kleomantre 11 september 2019 om 12:28

Mij leek de comment van RV een comment op de voorgaande waarbij GvA WK wordt. Dat zou gezien zijn manier van koersen dit jaar een saaie koers kunnen zijn.