Greg Van Avermaet baalt: “Het was mijn eigen fout dat ik daar zat”

maandag 15 april 2019 om 10:08
Greg Van Avermaet baalt: “Het was mijn eigen fout dat ik daar zat”

foto: Cor Vos

Greg Van Avermaet was vooraf een van de grote favorieten voor Parijs-Roubaix, maar miste tot eigen ergernis de beslissende slag. “Ik kon mezelf tegen het hoofd slaan dat ik er niet alles aan gedaan had om mee te zijn”, baalt hij enorm voor de camera van Sporza.


“Ik heb me een beetje laten verrassen. Ik weet niet in welke modus ik zat. In een paar seconden reden ze weg”, zoekt Van Avermaet naar een reden. “Zulke grote namen, dat had ik nooit mogen laten gebeuren”, legt hij de schuld bij zichzelf. “Als je dan achter hen rijdt en enkele teamgenoten van de leiders niet mee rijden, dan is dat een beetje ambetant.”

Naar een excuus zoekt de Olympisch kampioen echter niet. “Ik wist dat ik mezelf in die situatie had gebracht. Het was mijn eigen fout dat ik daar zat. Ik dacht dat het te vroeg was en dan reed ik vervolgens een beetje achter de feiten aan”, klinkt het teleurgesteld. “Er valt een iemand wat te verwijten en dat is mezelf. Ik heb een fout gemaakt en daar is niets aan te veranderen.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Mwielerfan 15 april 2019 om 10:14

Te weinig ervaring in Roubaix? Daar is 50km vertrekken juist vrij normaal. En een groep met 2 van 3 qs toppers en Sagan moet je waar dan ook in de wedstrijd volgen zou ik zeggen.

Sagan=hulk 15 april 2019 om 10:19

Hij was gewoon niet goed genoeg.

Schollekop 15 april 2019 om 10:39

Toch wel een blunder van formaat. Als je zoveel ervaring hebt mag je dit niet laten gebeuren gewoon.

Elvs 15 april 2019 om 10:47

Een beetje offtopic misschien, maar ik heb nog niemand gehoord over de eerste beslissende aanval van Pollitt en Gilbert tijdens de bevoorrading. Bestaat die ongeschreven regel om daar niet aan te vallen niet meer? Ik kan me ergens voorstellen dat er renners zijn die zich daarom wat hebben laten verrassen. Aan de andere kant reden Van Aert en Sagan er later nog naar toe, maar toch….

Mwielerfan 15 april 2019 om 13:56

Gva had het ook over die 2de move. Ik vind het best als er iemand aanvalt, al is het niet goed voor de veiligheid als het vaker gebeurd. Moeten er maar regels voor komen want ongeschreven regels heb je weinig aan

Geraint 15 april 2019 om 11:24

Denk dat het vooral aan de benen zal gelegen hebben. Als je beter bent, rij je in de achtervolging weg van de rest en wordt je 6e.

Iemand moet Greg langer weg houden van zijn fiets in de winter.

Jori 15 april 2019 om 12:38

Inderdaad, hij reed zijn beste voorjaar toen doordat hij later begon vanwege een blessure. Sowieso eigenlijk een aanrader, ergens in begin seizoen kleine blessure oplopen aan de knie en dan ijzersterk terugkomen. Zie ook Giro prestatie Carapaz en Tour prestatie Mas bijvoorbeeld.

HennieK 15 april 2019 om 11:30

Net als Naesen hoorde Greg gister niet bij de allerbesten. Hij was goed maar niet goed genoeg. Net als in Vlaanderen.

VerstandOpNul 15 april 2019 om 11:48

Begeleiding vanuit CCC lag wellicht ook wat te slapen…

Valere Van Driessche 15 april 2019 om 12:43

ik denk dat hij gewoon te kort schoot , als Gilbert goed is en aanvalt op 60 km van de meet moet je meezijn , hij reageert als het verschil 1 minuut was dan was het veel te laat , als ie zo goed was moest hij reageren als het verschil 10 sekonden was en je dan in een sprong naar voor kunt gaan , de beste heeft gewoon gewonnen zo simpel is dat

kleomantre 15 april 2019 om 15:57

Is denk ik gewoon niet goed genoeg en probeert dat misschien ietwat te verbloemen.

Wat mij wel opvalt is dat hij steeds meer lijkt bezig te zijn met behoudend koersen en anticiperen, wat hem niet zo goed lijkt te vergaan. Zit daardoor vaak wel bij de voorsten, maar mist de slag en mist de slagkracht en manschappen om serieus aanspraak te maken op een winst. Zijn sprintjes lijken ook nog niet al te hoopgevend, tenzij hij maar op halve kracht meesprint in groepen dit jaar.