Giro 2026: Neutralisatie na massale valpartij, onder meer Adam Yates betrokken
Breaking Met iets minder dan 25 kilometer te gaan is er een massale valpartij ontstaan in de tweede etappe van de Giro d’Italia. Tientallen renners waren betrokken, waaronder Wilco Kelderman en Adam Yates. De organisatie besloot om de koers te neutraliseren.
De valpartij ontstond voorin het peloton terwijl er op hoge snelheid richting de slotbeklimming gekoerst werd. Een renner van UAE Emirates XRG ging in een buitenbocht hard onderuit, waarna tientallen renners een val niet konden voorkomen.
🚴🇮🇹 | Nog voor de finale van de tweede etappe moet beginnen, liggen meerdere renners op de grond. Een nare valpartij met de nodige slachtoffers.. 🇧🇬 #GirodItalia
Wielrennen 👀 HBO Max pic.twitter.com/pUkjRwkQrR
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) May 9, 2026
Onder meer Corbin Strong, Derek Gee-West, Dries Van Gestel, Santiago Buitrago, Tim Naberman, Mattia Bais, Antonio Morgado, Jardi van der Lee, Wilco Kelderman, Remi Cavagna, Adam Yates en Chris Hamilton waren betrokken.
Korte neutralisatie
De jury besloot de wedstrijd kort te neutraliseren, maar koos er niet veel later voor om de koers weer op gang te schieten. Onder meer Adam Yates was nog niet terug in het peloton op dat moment. De Brit gaat veel tijd verliezen.
Dit bericht wordt aangevuld.
Maar het is wederom het opgefokte peloton dat het doet, niet de weg of zo.
en Soler ook zie ik net
Buitrago heeft opgegeven en Vlasov is nog niet binnen (ook opgegeven). Toch 2 kandidaten voor het klassement
Je kon direct zien dat er meerdere zware slachtoffers waren (zelf een arts is op een bepaald moment zichtbaar gestressed).