Giro 2022: INEOS Grenadiers met kopman Richard Carapaz, geen Tom Pidcock

vrijdag 29 april 2022 om 15:25
Giro 2022: INEOS Grenadiers met kopman Richard Carapaz, geen Tom Pidcock

foto: Cor Vos

INEOS Grenadiers heeft zijn definitieve selectie bekendgemaakt voor de Ronde van Italië. In de selectie van het Britse team vinden we onder meer kopman Richard Carapaz terug. De Ecuadoriaan krijgt onder meer ervaren renner Richie Porte naast zich. Tom Pidcock zal niet deelnemen aan de Italiaanse ronde.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Carapaz is een van de oud-winnaars van de Ronde van Italië. De 28-jarige renner won de Grote Ronde in 2019. “Het was echt een ongelooflijk moment. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn land. Het heeft een grote impact gehad om een nieuw tijdperk van wielrennen te starten in Ecuador. Ook mentaal bracht het heel wat teweeg voor mij, het toonde dat ik succesvol kon zijn als een Grote Ronde-coureur.”

De renner van INEOS Grenadiers krijgt naast Porte ook nog Jonathan Castroviejo, Jhonatan Manuel Narváez, Richie Porte, Salvatore Puccio, Pavel Sivakov, Ben Swift en Ben Tulett mee als ploegmaat. Rod Ellingworth, een van de managers van de ploeg, kijkt uit naar de Italiaanse ronde. “De mix van ervaring en de energie en het enthousiasme van de jongeren om er 100% voor te gaan is volgens mij de grootste kracht van onze ploeg. Het is dit seizoen ook al bewezen dat het succesvol is.”

“Daarom kijk ik ook uit naar wat Carapaz en de rest van de ploeg gaat doen. Het voelt niet lang geleden dat we Egan (Bernal, red.) in de roze trui zagen (Bernal won de laatste editie van de Giro, red.). Deze koers betekent veel voor onze ploeg, ik heb dan ook vertrouwen dat we in Budapest (de start van de Giro 2022 is in Hongarije, red.) aan de start komen om te winnen”, aldus Ellingworth in een persbericht.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Turtlehead 29 april 2022 om 15:33

Geen Pidcock, wel logisch. Maar waarom zo geheimzinnig, hij was toch officieel aangekondigd door de ploeg?
Is dat een eikelige millennial-ziekte of zo, dat geheimzinnig doen?

0
ChefSpijker 29 april 2022 om 15:40

Welnee, is nooit officieel aangekondigd als starter. Begin maart was al duidelijk dat de focus van mogelijke Giro-deelname naar Tour was gegaan.

0
Polleke 29 april 2022 om 15:42

Logisch… hij leek al uitgeblust na zijn voorseizoen met ups en downs… even bijkomen en dan weer vol gas…

0
Kopinkas 29 april 2022 om 15:51

Wat is de meerwaarde van twee parallelle artikels (één overkoepelend Ineos, en één specifiek rond Pidcocks afwezigheid). Ik zou het andere gewoon schrappen (maar wie ben ik…).

0
vevie 29 april 2022 om 16:11

Geen meerwaarde. Wel extra clicks.

0
Ronellenfitsch 29 april 2022 om 16:21

Morgen een artikel dat Evenepoel niet meedoet, overmorgen Van Aert, de dag erna Van der P …oh nee

0
John Bidon 29 april 2022 om 15:59

Sowieso heel apart artikel. In de header groot neerzetten dat Pidcock niet meedoet en dan in artikel zelf er niets over zeggen.

0
Shinzawai 29 april 2022 om 16:11

Carapaz is de topfavoriet voor deze Giro, met Yates en Almeida als belangrijkste uitdagers.

0
FDJ 29 april 2022 om 16:57

Zo indrukwekkend is zijn seizoen tot nog toe niet. Alleen Catalunya was echt goed, maar niet indrukwekkend. Sindsdien niet meer in koers geweest. Dus vooral gissen.

0
Mystieke_Monnik 29 april 2022 om 17:10

Paar keer flink vroeg moeten lossen dit seizoen, maar was vanwege ziekte of andere malheur. We gaan het zien!

0
vevie 29 april 2022 om 16:12

De topfavoriet. Lager dan podium zou sowieso een deceptie zijn. Is het aan zijn stand verplicht om hier podium te rijden

0
de adelaar 29 april 2022 om 16:32

Prima ploegje al zal Carapaz het meeste weer zelf moeten doen

0
vevie 29 april 2022 om 16:34

Dat lijkt me niet met Porte en Sivakov. Die moeten bij de beste 15 renners bergop zitten.

0
oborobo 29 april 2022 om 17:17

Geen Tulett,maar Dunbar volgens mij?

0
Witte Trui 29 april 2022 om 18:15

Zou Sivakov eens bevestigen als rondetalent en hier schaduw-kopman kunnen zijn? Verder een bijzonder sterke selectie, wanneer je dat op Giro-niveau tegen andere teams gaat afzetten hoor.

0
Derierre de la course 29 april 2022 om 18:39

Naast Porte ook Richie Porte mee krijgen knappe ploeg.

0
Limal 29 april 2022 om 18:57

Porte is de stand-in van Ritchie Porte als die laatste ten val komt. (Ineos heeft hiervoor van de UCI een TUE gekregen)

0
oborobo 29 april 2022 om 18:57

Toch Tulett en geen Dunbar.

0
tvm 29 april 2022 om 19:34

Geen Viviani vind ik het meest opvallende.

0
Gannadier 29 april 2022 om 22:09

Ja dat vraag ik me ook af, zou toch de ideale grote ronde voor hem zijn. Lijkt me niet dat hij in de Tour of Vuelta mag starten namelijk. Ook met Ben Swift erbij leek het logisch om Viviani erbij te zetten

0

Headlines

Populair

Materiaalzone