Giro 2021: Onze tips voor jouw Scorito-team

zaterdag 8 mei 2021 om 07:45
Video

Bongiorno Girini! Het is weer tijd voor de Giro d’Italia! Zaterdag gaat de eerste grote ronde van het jaar weer van start. Dus is het ook weer tijd voor pooltips.

Schrijf je nu in

Een grote ronde betekent in menig vriendengroep en op een aantal werkvloeren dat het weer tijd is voor een pronostiek! Zweet jij peentjes om je beste vriend te verslaan of wil je voorkomen dat je onwetende collega er deze Giro wéér met de prijzenpot vandoor gaat? Perfetto! WielerFlits helpt je op weg met tien tips voor de Scorito wielerpool.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Wheely 5 mei 2021 om 18:28

Haha geweldige foto!

orlando dani 8 mei 2021 om 09:45

Ik mis wel de ronde missen ;)

Ardoisier 5 mei 2021 om 18:40

Met de vorm van Grossschartner zit het wel SNOR :-)

ChefSpijker 5 mei 2021 om 18:54

Toch leuk voor neefje Cepeda dat ook zijn foto’s zijn gebruikt in deze video.

Titaantje 5 mei 2021 om 19:13

Best leuke tips, maar een Molano gaat natuurlijk niet sprinten als Gaviria erbij is.
Tesfatsion hebben we in de TA al gezien: in dit veld wordt dat hem nog niet.

Titaantje 5 mei 2021 om 19:14

Btw, welk redactielid is dit in de video? gewoon uit nieuwsgierigheid, ik ken niet alle WF redactieleden zo goed. Zou leuk zijn als dat in het begin van de video even in een banner wordt getoond of als de naam er boven de video bij staat.

Ward 5 mei 2021 om 19:24

Dat is Youri Ijnsen, de colibri van Ameland ;)

Hangtieniedanstaatie 5 mei 2021 om 19:25

Youri Ijnsen.

FritsvanHoefelen 5 mei 2021 om 19:44

Kolibrie van Ameland pakt zijn shine

Youri IJnsen 5 mei 2021 om 19:53

@Ward
Hahahaha, +10 :’)

Titaantje 5 mei 2021 om 20:10

Dank allen. Youri is in beeld minder wollig dan in zijn schrijftstijl soms. Vind de videos die WF produceert wel goed, strak geproduceerd. De geschreven tekst overigens ook hoor. Gewoon een mooie website die stevig gegroeid is in de afgelopen jaren maar nog altijd met veel liefhebbers in de redactie.

Is het Ijnsen ja, ik ben geen taalkundige, zou denken dat het IJnsen is.

Youri IJnsen 5 mei 2021 om 20:51

@Titaantje
Je hebt de keutel bij het schone eind. Het is inderdaad IJnsen. Een van de weinige achternamen in Nederland met twee hoofdletters.

Romāns Vainšteins 5 mei 2021 om 22:35

Zoals waarschijnlijk alle achternamen die met een IJ beginnen.

Was het trouwens niet de Golem van Hollum? Die hoorde ik onlangs zoemen.

Youri IJnsen 5 mei 2021 om 22:58

@RV
Haha, echt? Waar? Nu maak je me nieuwsgierig :-P Ik ben wel net zo rond als Golem, met al die corona-plus-kilo’s :-P

Stoempkuiten 5 mei 2021 om 19:28

Toch even aangeven dat Hindley vorig jaar een goede tip was haha. Bescheidenheid siert de mens

Verweggistan 5 mei 2021 om 20:58

Het wordt voor mij wel steeds lastiger: zelfs Tesfation al genoemd.

Maar ik heb er ook weer vijf:
Bardiani-coureur Filippo Fiorelli is in vorm de laatste weken en zal meedoen in de sprints.
Lorenzo Fortunato van Eolo: een renner met een sprint na een lastige etappe, in de Giro zijn er natuurlijk veel renners die dat kunnen, dus wellicht dat hij het eens vanuit de ontsnapping kan proberen.
Matteo Fabbro: In de schaduw van Buchmann en Felix verwacht ik dat Fabbro prima resultaten gaat rijden in de bergen
Victor Lafay: Zal alle vrijheid krijgen bij Cofidis om te kijken wat hij kan in de lastige etappes en was recent nog vierde in Valencia.
Simone Petilli van Wanty: Rijdt heel onopvallend best redelijk dit jaar, wordt nergens echt weggereden. Hopelijk heeft hij naar deze Giro gepiekt en gaan we het klimtalent dat ergens nog verstopt moet zitten eindelijk zien.
En tot slot gaan we Nicola Venchiarutti (Androni) elke ontsnapping zien. Alvast sterke aan Karsten en de babbelbelg. (Ik hoop dat Zoccarato (Bardiani) hem vaak zal vergezellen)

Romāns Vainšteins 5 mei 2021 om 22:37

Venkjaaroeti, gewoon Fins benaderen.

Youri IJnsen 5 mei 2021 om 23:01

Eerlijk is eerlijk, ik had het je nog moeilijker kunnen maken. We nemen er altijd meer op dan dat er in de video kunnen, om last minute changes op de startlijst voor te zijn. Fabbro en Venchiarutti hebben we ook nog opgenomen, net als Rémy Rochas, Diego Ulissi, Patrick Bevin, Edward Ravasi, Andrea Pasqualon en Riccardo Minali. Maar die overleefde de schifting op de laatste col niet ;)

ProfrondeZevenbergen 5 mei 2021 om 21:03

Zwak van Scorito dat je op een ipad een app moet downloaden en je niet op de ouderwetse manier mee kan doen. Ik word oud …

Ketjap Manis 5 mei 2021 om 22:35

Nog een paar leuke opties voor 500.000 ‘europunten’:

Schultz: goede klimmer, kan top 20 rijden in bergritten, teampunten Yates en kan snel aankomen.
Covi: Goed in de heuvels, kan punchen en uitgedunde sprints rijden.
Sobrero: Goedope tijdrijder die top-10 kan rijden.
Mosca: Kan sprinten na heuvels en eventueel ook vlak bij een dnf van moschetti.
Jorgenson: talent van Movistar die al leuke dingen heeft laten zien bergop.

FritsvanHoefelen 5 mei 2021 om 23:58

Van Garderen ook maar 5 ton

Romāns Vainšteins 5 mei 2021 om 22:37

Formolo altijd nemen, die gaat de giro van zijn leven rijden!

Secondant 6 mei 2021 om 06:17

Een paar leuke namen! Maar ik mis toch wel 4 toppers voor een koopje als je het mij vraagt.
Jorgenson: jong en heeft al wat laten zien. In Parijs-Nice 8e in het AK en alle etappes in de top-25 > 500,000 Europunten.
Guerreiro: vorig jaar de bollen + een etappe gewonnen. Lijkt me de 2e man in de ploeg. > 750,000 Europunten.
Nick Schultz > Coppi e Bartali: 3e in het AK, 4x in de top-5 gereden. Tour of the Alpes: 10 ein het AK > 500,000 Europunten.
Tobias Foss > Uitstekende tijdrijder en kan prima een heuvel en berg over. Kan maar zo eens een vrije rol krijgen mocht Bennett tegenvallen > 750,000 Europunten.

hjjanssen1973 6 mei 2021 om 08:50

Leuk gedaan!

Jaepa 6 mei 2021 om 16:31

Waar slaat dat ‘Europunten’ eigenlijk op? Het zijn toch gewoon Euro’s? Fictief weliswaar helaas, maar toch.

Alderpark 6 mei 2021 om 21:16

Zou Bettiol ook geen goed tip kunnen zijn voor 750 000. Kan goed tijdrijden en zich in de punchetappes onderscheiden

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair