Giro 2020: EF Pro Cycling kiest voor opmerkelijk nieuw shirt

vrijdag 2 oktober 2020 om 08:55
Giro 2020: EF Pro Cycling kiest voor opmerkelijk nieuw shirt

foto: Cor Vos

De renners van EF Pro Cycling zullen goed herkenbaar zijn tijdens de 103e editie van de Giro d’Italia. Ter gelegenheid van de Ronde van Italië heeft kledingmerk Rapha met skateboardmerk Palace een gloednieuw wielertenue ontwikkeld. En het eindresultaat is opvallend.

Het vertrouwde tenue van EF Pro Cycling lijkt heel erg op de roze leiderstrui in de Giro d’Italia, maar de Amerikaanse formatie gooit het nu over een compleet andere boeg. Het veelkleurige ontwerp is een mix van allerlei kleuren, met pontificaal op de borst de eend van sponsor Palace.

Wie het opvallende shirt omdraait, ziet een grote zwarte Escher-driehoek met de namen van de sponsors. “Je kunt niet anders dan lachen, je omdraaien en zeggen: “Wat?” Ondanks alle spanning en afzien is koersen in de WorldTour ook gewoon leuk”, zo laat EF-baas Mary Wittenberg weten in een persbericht.

Teammanager Jonathan Vaughters is eveneens zeer enthousiast. “Ik vind het persoonlijk geweldig hoe de eend op de letters EF zit. Alsof het wil zeggen: “Welkom, Palace, ga zitten en geniet van de Giro.”

Dit artikel delen:

44 Reacties

VerstandOpNul 2 oktober 2020 om 09:00

“De renners van EF Pro Cycling zullen goed herkenbaar zijn tijdens de 103e editie van de Giro d’Italia. ”
LOL!!

En mijn hemel, zo lelijk dat het mooi wordt..

Kraken 2 oktober 2020 om 10:56

Precies ook mijn gedachten! Zo veel zooi dat het mooi wordt!

Groetjesaandevoetjes 2 oktober 2020 om 11:37

Meerdere optische illusies ook haha. Vraag me wel af wat de renners hier zelf van vinden. Komt bijna in de buurt van het Mapei shirt.

josemanuelfuente 2 oktober 2020 om 09:01

Ugh!

Thijs E 2 oktober 2020 om 09:02

Schitterend

lander luypaert 2 oktober 2020 om 09:07

Gaat geld opbrengen in de toekomst!

thomasbx. 2 oktober 2020 om 09:08

Toch leuk om te zien dat mijn favoriete kledingmerk te zien is in de koers

Sephiroth 2 oktober 2020 om 09:12

leuk en eindelijk weer eens iets nieuws. Het was allemaal stylistisch en dit soort shirts ontbraken al langere tijd. Nou hoeft niet het hele peleton ermee vol te zitten maar 2-3 WT ploegen met iets afwijkends zoals dit is helemaal super

doorak 2 oktober 2020 om 11:09

Inderdaad, en gewoon een erg goede marketing actie. Er wordt overal over geprat en de foto’s me sponsornamen halen de komende week regelmatig de publiciteit omdat media dit opnemen in hun content.

Seppie 2 oktober 2020 om 09:14

Geweldig!

Jean Dumas 2 oktober 2020 om 09:17

Circus EF

HoofdIsVrij 2 oktober 2020 om 09:20

Geniale tijdrijders helm ook.

horsm 2 oktober 2020 om 10:37

Hahaha… is dit echt?? Dat levert vast prachtige helikopterbeelden op.

Jean Dumas 2 oktober 2020 om 11:28

EF Jodocus Kwak.

Michelangelo 2 oktober 2020 om 09:21

Past een beetje in de categorie Acqua & Sapone van heel wat jaartjes terug, toen met die zebra print.

Mooi…? Mwah!
Opvallend…? Dat zeker!

En uiteindelijk heb je geen mooi shirt nodig om snoeihard te fietsen.

jappe666 2 oktober 2020 om 10:29

Was dat niet Domina Vacanze?
Volgens mij was Acqua é Sapone die rode met de zeepbellen op.

Doet me ook beetje denken aan Mapei met z’n gekleurde blokjes, voor mij nog steeds het mooiste shirtje.

Michelangelo 2 oktober 2020 om 10:42

even een korte google op “wielershirt acqua sapone zebra” en dan weet je welke ik bedoel ;-))

Willem Smit 2 oktober 2020 om 11:29

Ken je die van IDRD-Bogota Humana ook nog? Vergeleken met dat, is zelfs dit van EF schitterend…

Michelangelo 2 oktober 2020 om 12:26

@Willem,
Kende ze niet, maar via google kwam ik op een heel fout pakje uit… Dan inderdaad liever EF!

Simon1 2 oktober 2020 om 09:22

ja geweldig

Verweggistan 2 oktober 2020 om 09:23

What the duck :). Je zou er maar achter fietsen, soort van hypnotiserende strepen op de achterzijde.

Chris Van Uden 2 oktober 2020 om 09:24

Ik moet er nog even aan wennen..

De Bezemwagen! 2 oktober 2020 om 09:29

Wat zal Caicedo blij zijn met zijn Ecuadoraanse titel waardoor hij niet in zo’n lelijk tenue hoeft te fietsen. Helaas voor hem dat er 3 tijdritten in deze giro zitten.

Abdoe 2 oktober 2020 om 09:32

Mooi gedaan, dit wordt een collector’s item.

ddijkers 2 oktober 2020 om 09:39

De hipsters van het peloton. Mooi shirt!

NumberSeventeen 2 oktober 2020 om 09:39

Grafisch vormgeven is mijn passie.

dustin 2 oktober 2020 om 09:44

Wel handig zo een shirt om snel je ploeg maats te vinden.

Vind het wel mooi
valt in de categorie ‘la vie claire’, totaal anders, maar ook zo opvallend

Merlinappa 2 oktober 2020 om 09:48

Ik vind de samenwerking met Palace echt sick, maar moet nog wel ff wennen aan het shirt. Die TT-helm is geniaal haha

Jungle Man 2 oktober 2020 om 09:57

Ik vind het roze shirt van EF al gaaf, maar deze vind ik supergaaf.

KennyKlimmen 2 oktober 2020 om 09:59

Rock ’n fckn roll

Japsie 2 oktober 2020 om 10:14

Vreselijk, temeer omdat het reguliere shirt zo mooi is.

Spake Breekerd 2 oktober 2020 om 10:15

Toppertje!

Cadellie 2 oktober 2020 om 10:22

En natuurlijk de mooie bijpassende Cannondale fiets!
https://www.cyclist.co.uk/news/8772/rapha-x-palace-education-first-collaboration#0

Romāns Vainšteins 2 oktober 2020 om 10:29

Geweldig.

Headlines

Materiaalzone

Populair