Giro 2019: Haller scheldt toeschouwer die bidon afpakt de huid vol

donderdag 23 mei 2019 om 22:12

Twitter @Junimba

Een opvallende video dook op na afloop van de twaalfde etappe in de Giro d’Italia. Marco Haller bolde uit na de finish in Pinerolo, terwijl hij nog een slok uit zijn bidon nam. Een hebberige toeschouwer zag daar een mooie souvenir in; hij griste de bidon uit de mond van Haller. De Oostenrijkse renner was daar alleen niet bepaald van gediend…

Dit artikel delen:

33 Reacties

Mechanieker 23 mei 2019 om 22:20

Het moet niet gekker worden, logisch dat hij zo reageert!!

Jose Maria 23 mei 2019 om 22:22

Ik had er alle begrip voor gehad wanneer hij zou hebben uitgehaald. Wat een droeftoeter.

zipp404 23 mei 2019 om 22:28

Misschien denkt die gozer dat Haller zijn bidon naar hem “rijkt” maar dit is natuurlijk super brutaal. Die gasten zitten na de finish helemaal kapot, maar ik denk dat een “voorbeeldprof” nooit zo zou reageren..

Titaantje 23 mei 2019 om 22:59

nou de volgende keer als jij iets tussen je tanden hebt, hoop ik voor je dat mensen om je heen niet denken dat je het aanreikt….. dat doen we meestal gewoon met de handjes.

wel lekker accentje van Haller in die laatste zin haha

west 23 mei 2019 om 22:32

Mannen in een tanktop en hun petje achterstevoren moeten sowieso standrechtelijk geëxecuteerd worden.

En ondertussen zelf als een laffe wombat met z'n tas op zijn buik lopen want stel je voor dat er iets gepikt wordt…

Romāns Vainšteins 23 mei 2019 om 22:37

Die eerste zin > nou nou …
Die tweede > heerlijk !

Fort 24 mei 2019 om 08:50

Beide zinnen wel lekker eigenlijk!

Veloburto 24 mei 2019 om 09:37

Een ‘wifebeater’ noemen ze dat toch?

Romāns Vainšteins 23 mei 2019 om 22:36

Achterlijke doch wellicht niet eens onbeschoft ‘bedoelde’ actie van die toeschouwer.
Haller’s reactie is volkomen begrijpelijk want voor hetzelfde geld mag je voor zo’n onnozelheid langs de tandarts om van je Bugs Bunny tanden af te komen. Ik had precies hetzelfde gezegd tegen hem.

Scibby 23 mei 2019 om 22:41

Hoe kan dat niet onbeschoft zijn? Je ziet iemand drinken, trekt het uit hun handen. Iets onbeschofters kan ik niet meteen bedenken.
Het is tijd dat toeschouwers die zich misdragen door in de weg te staan, of door dit soort debiele acties of hoe dan ook renners hinderen, een dikke boete kunnen krijgen.

dikkechaap 24 mei 2019 om 10:19

Advocaat van de duivel: Misschien dacht dat halfje wel dat Haller klaar was met drinken maar zo gauw even niet wist waar hij zijn bidon moest laten.

kielabokki 23 mei 2019 om 22:42

Die speelt duidelijk ook Scorito. Ik snap hem, want zo krijg je nog iets van die Haller deze Giro. Maar niet zo kerel.

Wielert 23 mei 2019 om 23:38

Hey! 2 puntjes voor die 20e plek. Toch mooi van de 0 af.

Pizzi 23 mei 2019 om 22:47

Wat een debiel. Prima reactie van Haller.

jp.vanoosterhout 23 mei 2019 om 22:49

normaal sla je zo iemand tegen de vlakte !

Romāns Vainšteins 23 mei 2019 om 22:56

Nee, dat is niet normaal. Precies wat Haller doet, dat is normaal.

Zjoske 24 mei 2019 om 10:15

Dit is inderdaad wel een beetje wat er mis is met de maatschappij.
Ik had jp.vanoosterhout iets hoger ingeschat.

Poeksel 23 mei 2019 om 23:11

Ik moet wel terugdenken hieraan: https://www.wielerflits.nl/nieuws/belkov-onderneemt-geen-stappen-tegen-verstandelijk-beperkte-duwer/

Al hoor je ook als je een verstandelijke beperking hebt geen bidons uit iemand mond te halen.

TeamNL 23 mei 2019 om 23:28

Ik krijg eerder het idee dat het een fout is? Haller maakt een beweging met zijn hoofd waardoor de toeschouwer denkt dat de bidon voor hem is?

Wanneer vindt het wederhoor plaats?

Kelder is de Man 23 mei 2019 om 23:33

Ziet er inderdaad zo uit.

Shinzawai 24 mei 2019 om 09:48

Die beweging is dan minimaal en sowieso trek je niet zomaar iets uit iemand’s mond.

Jacco van Stierop 23 mei 2019 om 23:49

Zou die zot die het petje van Riis van zijn hoofd af griste in de Tour, dat ding nog altijd ingelijst in zijn woonkamer hebben hangen?

vluggejapie 24 mei 2019 om 05:29

Een misverstand met een wellicht zwakbegaafde heer. Haller is niet fris genoeg meer om adequaat te reageren maar twee toegesnelde officials gelukkig wel. Wielerflits post een sensatieberichtje. Meh.

FDJ 24 mei 2019 om 08:44

Waar is #wfkort gebleven. Had daar prima gepast.

wielrenner 24 mei 2019 om 06:27

Pakt die toeschouwer nu net de verkeerde haha,

DonQuijote 24 mei 2019 om 06:57

“I knock you down, you cunt”
Met een vet duits accent, heerlijk :)

Kirsipuu 24 mei 2019 om 07:27

Onsportieve actie van Haller. Het is duidelijk te zien dat die toeschouwer die bidon hard nodig heeft om eindelijk zelf de broodnodige kilometers te gaan maken.

KennyKlimmen 24 mei 2019 om 08:13

volgens mij was het goed bedoeld. Als ik de interpretatie van lichaamstalen meeneem.

roveroog 24 mei 2019 om 08:39

Duitsers die in het Engels schelden, altijd Tarantino waardig!
Volgens mij is het altijd vreemd als je als onbekende man iets uit de mond van een andere man moet halen. Maar dat is persoonlijk.

HoofdIsVrij 24 mei 2019 om 09:27

Hulde inderdaad aan de official die hier goed werk doet.

Verweggistan 24 mei 2019 om 12:30

Inderdaad

mensFaber 24 mei 2019 om 09:31

Laatste opmerking slaat echt nergens op!

Etika 24 mei 2019 om 09:35

Ik zou toch liever eens proeven van de drinkbussen van Bora i.p.v. Katusha.