Giro 2018: Astana vertrouwt op López

maandag 30 april 2018 om 14:50
Giro 2018: Astana vertrouwt op López

Astana heeft bekendgemaakt met welke acht renners het aan zal treden in de Giro d’Italia. De Kazachstaanse formatie start zoals verwacht met Miguel Ángel López als kopman. De 24-jarige Colombiaan werd achtste in de voorbije Vuelta.

López en Alexey Lutsenko rijden de Italiaanse rittenkoers voor het eerst. Routinier Andrey Zeits is al toe aan zijn achtste Girostart. De Tsjech Jan Hirt werd vorig jaar in dienst van CCC Sprandi Polkowice nog twaalfde in het eindklassement.

Selectie flag-kz Astana voor flag-it Giro d’Italia 2018 (4 mei – 27 mei):
flag-co Miguel Ángel López
flag-es Pello Bilbao
flag-cz Jan Hirt
flag-ee Tanel Kangert
flag-kz Alexey Lutsenko
flag-es Luis León Sánchez
flag-it Davide Villella
flag-kz Andrey Zeits

Dit artikel delen:

24 Reacties

Poeksel 30 april 2018 om 14:57

Mooi, dan komt http://hetiskoers.nl/voorbeschouwing-giro-2/ vast uit!

jsprunk 30 april 2018 om 15:03

Mooie ploeg hoor. Kunnen in een etappe of 13 de koers openbreken door aanvallend te rijden.

josi 30 april 2018 om 15:07

Wel een goeie ploeg om oorlog mee te maken in de zwaardere etappes.

limburgia 30 april 2018 om 15:09

Met Pello Bilbao als bergkoning ,Luis León Sánches als rittenkaper en
López als kandidaat roze trui.
Sterke ploeg .

peervaneynthoven 30 april 2018 om 15:19

Alleen maar op Lopez??

Pédaleur de charme 30 april 2018 om 15:29

Astana en vertrouwen klinken niet direct als een lekkere 2-1heid. Maar Lopez zal zonder valpartijen vast ver komen.

rahimns 30 april 2018 om 15:30

Astana weer met een sterk blok zoals de laatste koersen wel duidelijk maakte.

Leukefans 30 april 2018 om 15:32

Behoorlijk sterke ploeg, dat lijkt me inderdaad een ploeg die de middelen en mentaliteit heeft om de koers indien nodig open te breken.

jvh93 30 april 2018 om 15:32

Hirt mag na zijn sterke seizoen vorig jaar ook niet vergeten worden denk ik. Sterke ploeg in ieder geval

Sephiroth 30 april 2018 om 16:01

erg sterke ploeg. Maakt niet uit of lopez presteert of niet. Ze hebben genoeg kleppers achter de hand. met zo een ploeg moet Astana wel of top klassement rijden of minstens 2 ritten binnnen halen zeg. Die kunnen het elke ploeg moeilijk maken.

Johnny7 30 april 2018 om 16:05

Super sterk team!

assen 30 april 2018 om 16:20

Gezien hun prestaties dit seizoen (opvallend goede prestaties van de renners in vergelijking met vorig jaar), verwacht ik veel van dit team. Ik zou Superman Lopez in al mijn teams opnemen.

vanuit de kantlijn 30 april 2018 om 16:47

mentaliteit en middelen…..

Sonsbach Allstars 30 april 2018 om 16:50

Prachtige verzameling renners. En nou als 1 team achter Lopez. Ben benieuwd.

pirazzi 30 april 2018 om 16:59

Waar is het totaal overzicht van alle ploegen gebleven? Ook via het nieuwsarchief niet meer terug te vinden.

jappe666 30 april 2018 om 17:21

@Sephiroth: Gezien hun laatste weken zou ik zelfs durven zeggen dat alles minder dan 4 ritten, de bergtrui en de jongerentrui een ontgoocheling zou zijn…

LutsenkoFan 30 april 2018 om 17:51

Wauw sterke ploeg!

Bilbao en Sanchez kennen een heel sterk jaar. Kangert heeft altijd een zeer sterke slotweek en Hirt blijkbaar ook als we naar de vorige Giro kijken. Zelfs Zeits lijkt zijn Rio vorm te hebben.

Lutsenko en Villela vind ik een wat minder seizoen hebben maar zijn zeker goede pionnen.

IlPirata 30 april 2018 om 18:12

Sterke ploeg bergop ook met Kangert en Hirt. Ik zie Lopez wel op het podium eindigen.

pirazzi 30 april 2018 om 18:40

Djw Verweggistan. Astana is ook kandidaat om het ploegenklassement te winnen. Alleen in de sprintetappes zullen ze wat achterstand oplopen.

krypton 30 april 2018 om 18:54

De winnaar van de komende Giro rijdt in deze ploeg.

mollemarijden 30 april 2018 om 19:04

super sterke ploeg!
Verwacht zeker een etappe overwinning, eigenlijk wel meer dan 1.

WCEendT 30 april 2018 om 23:07

@Krypton
Zeits wint de giro?

Jungle Man 30 april 2018 om 23:33

Ik verwacht lopez op het podium aan het eind . Sterk team. Hopelijk cijfert Lutsenko zich weg voor het teambelang