Gilbert past voor de Waalse Pijl: “Extra trainen voor Luik”

zondag 21 april 2019 om 10:28
Gilbert past voor de Waalse Pijl: “Extra trainen voor Luik”

foto: Cor Vos

Philippe Gilbert zal woensdag niet starten in de Waalse Pijl. De reden? “Ik ga na de Amstel Gold Race weer naar huis (Monaco), om daar nog wat extra te trainen”, zo vertelt de renner van Deceuninck-Quick-Step aan Wielerkrant.


Dit betekent dat de organisatie van de Waalse Pijl niet kan uitpakken met de aanwezigheid van een oud-winnaar. De 36-jarige Gilbert won de semiklassieker in zijn wonderjaar 2011, door op de Muur van Huy af te rekenen met Spanjaarden Joaquim Rodríguez en Samuel Sánchez.

Alternatieve voorbereiding 
Het jaar daarop wist Gilbert nog op het podium te finishen, maar sindsdien kon hij geen potten meer breken in de Waalse Pijl. De winnaar van Parijs-Roubaix kiest dit jaar voor een ‘alternatieve’ voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik. “Ik hou ervan om in de bergen te trainen. Ik heb dat echt nodig.”

Zijn werkgever Deceuninck-Quick-Step rekent woensdag in de Waalse Pijl op titelverdediger Julian Alaphilippe. Zijn ploeggenoot Gilbert is er dus weer bij in Luik-Bastenaken-Luik. Acht jaar geleden was Phil nog de beste in het Waalse monument.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Martino87 21 april 2019 om 10:53

Blijft surrealistisch om de beelden van zijn overwinning in 2011 in de Waalse Pijl te zien.

Mwielerfan 21 april 2019 om 10:53

Goede keuze, speelt al jaren geen rol meer hier

chiller87 21 april 2019 om 11:04

Heeft ook al verschillende keren niet deelgenomen aan de waalse pijl. Denk dat hij in zijn huidige vorm wel top 10 kan rijden, maar Gilbert wil liever een podium in Luik.

Viktrodriguez 21 april 2019 om 12:32

Podium in Luik zou ik hoger aanslaan. Komt daarbij dat voor Gilbert LBL ook meer een thuiswedstrijd is.

quickstep 21 april 2019 om 11:06

duidelijk. die wint luik

john 21 april 2019 om 11:36

Ja zou kunnen ,als Mollema er in zijn droom hem niet verslaat

tvm 21 april 2019 om 13:31

“Trainen” in Monaco. Juist.

Mwielerfan 21 april 2019 om 13:47

Als je lef hebt, zeg dan gewoon wat je bedoelt. Tussen Vlaanderen en Roubaix ging hij ook naar Monaco en lekker warm trainen

miguelon 21 april 2019 om 14:46

Heel juist, tvm, hij gaat helemaal niet naar Monaco om te trainen. Hij gaat er zichzelf volproppen met anabole steroïden, epo, hij zal zijn bloed aftappen e.d.
Kan ook niet anders natuurlijk, de man won al 4 keer de Amstel, Roubaix, Vlaanderen, Lombardije, Luik, Hoei, WK….tvm, jij en ik, wij weten het wel… Doe je ook altijd de tv uit als dat vervloekte wielrennen weer op staat?? Ik ook!! Ik laat tussen 3 en 5 de hond uit, wat jij?
Onnozelaars hier op deze site ook… Waar houden ze zich mee bezig vragen tvm en ik ons af…

WernerFranke 21 april 2019 om 15:37

Hij “woont” daar ook. “Slaapt” er ook, “doet er zijn boodschappen” en “kijkt er naar tv”.

leegloper 21 april 2019 om 15:23

Gilbert rijdt 6 weekenden achter elkaar een 250+km koers. Dat doen volgens mij niet veel renners. Misschien niet zo gek om tussendoor wat over te slaan.

evos01 23 april 2019 om 10:37

Heeft Gilbert het echt nodig om in de bergen te trainen?
Wat kan hij nog?Gezien zijn leeftijd.

Romāns Vainšteins 23 april 2019 om 11:07

Klassiekers winnen.