Giant-Alpecin meldt zich af voor Dwars door Vlaanderen

dinsdag 22 maart 2016 om 17:05
Giant-Alpecin meldt zich af voor Dwars door Vlaanderen

Mocht Dwars door Vlaanderen doorgaan, dan zal Giant-Alpecin in ieder geval niet aan de start verschijnen. Het Nieuwsblad meldt dat de ploeg er niet in slaagt om voldoende renners aan de start te krijgen.

Het team zou slechts twee renners beschikbaar hebben. De Amerikanen Caleb Fairly, Chad Haga en Carter Jones zouden uit het Spaanse Girona moeten komen, maar zagen hun vlucht geannuleerd worden. Zij hebben laten weten door de recente gebeurtenissen niet te willen starten. Doordat ook Fredrik Ludvigsson vast zit in Zweden, had de ploeg enkel de Chinees Cheng Ji en de Nederlander Sam Oomen beschikbaar.

Dit artikel delen:

18 Reacties

BasBelgie 22 maart 2016 om 17:11

Koers gaat door, bevestigd HNB.

nickdt 22 maart 2016 om 17:14

@BasBelgie
Gaat er toch om spannen denk ik. Veel buitenlandse renners die niet uit Frankrijk, Duitsland en Nederland komen zullen problemen krijgen om België te betreden, zoals nu met Giant gebeurt. Er is natuurlijk de mogelijkheid om op schiphol/Eindhoven te landen, maar wie wil dat riscio nu nemen. Denk ook niet dat de organisatie maar een groep van ongeveer dertig renners aan de start zou willen hebben, omdat ze dan de lengte moeten aanpassen.

SolitaryShell 22 maart 2016 om 17:15
Quote:
Zij hebben laten weten door de recente gebeurtenissen niet te willen starten.

Raar. Je gaat toch niet toegeven aan de opzet van IS om de samenleving te ontwrichten?

achtpuntzes 22 maart 2016 om 17:15

benieuwd wie er nog meer afhaken. ook geen Marcato heb ik ergens gehoord, en er zullen er nog wel meer gaan zijn die het niet hebben kunnen halen. van mij mogen ze het geheel annuleren.
@ solitary:
ik denk niet dat de samenleving erg ontwricht raakt van het feit dat deze 3 renners liever niet willen starten.

Romāns Vainšteins 22 maart 2016 om 17:22

Ze hadden sowieso niet kunnen starten.

Bijzonder dat de koers doorgaat, misschien wel een goed statement, ik twijfel eigenlijk een beetje …

Pecman 22 maart 2016 om 17:33

Zhupa is er toch wel bij?

sven241 22 maart 2016 om 18:05

Tuurlijk moet je niet toegeven, maar een dag na zo’n aanslag met nog voortvluchtige terroristen in België zou het niet gek zijn om de wedstrijd af te lasten. Als meerdere renners niet willen/kunnen komen is dat geen slecht plan. Vrijdag weer een nieuwe kans.

moa 22 maart 2016 om 18:11

Als je maar de dinsdag invliegt, dan neem je de koers sowieso niet serieus. De internationale luchthaven van Lille ligt op 40 minuten rijden van Waregem.

Het zijn trouwens de ploegen die willen rijden. Overheid moet nog beslissen.

Je kan toch niet alles afgelasten? Die terroristen lopen vrij rond in onze landen en kunnen gelijk welke publieke plaats uitkiezen.

Tinkerbell 22 maart 2016 om 18:22

Dit vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos naar de organisatie. Jammer van de ploeg.. ze zullen toch ook niet de enige zijn met problemen om er te komen.

RRobson 22 maart 2016 om 18:26

Dit leek me sowieso een vrij zwakke ploeg, zelfs voor dwars door Vlaanderen waar outsiders hun kans krijgen. Heeft natuurlijk alles te maken met het ongeval van Degenkolb en co. Ik kan me voorstellen dat ze morgen, vrijdag en zondag veel dezelfde namen wilden opstellen. Voor die jongens lijkt het me dan ook begrijpelijk dat ze het niet zien zitten om op 6 dagen een hectische reis te moeten maken én drie stevige wedstrijden te betwisten. Maar wie aan de start wil staan, kan er staan. De grenzen zijn niet dicht…

vlek 22 maart 2016 om 18:32

Deze selectie gaat door naar CI waar ze sowieso meer te zoeken hadden. Vrijdag en zondag starten ze met de renners die normaal Degenkolb zouden ondersteunen. Dat is best een aardige selectie voor dit werk.

Arema Pro Cycling Team 22 maart 2016 om 18:47

Ook geen team die ik in het laatste uur voorin had verwacht in DdV.

Senioralex 22 maart 2016 om 19:32

Het is allemaal klein bier en men zal schrikken over wat de Ronde van Turkije,begin mei,met zich meebrengt; Meer dan één ploeg zal forfait geven,van de andere ploegen zullen veel renners forfait geven wegens “ziekte” enz…
Het is wel best mogelijk dat de Turken in de maand April alles aflasten.Laat ons het hopen.

RiGHT 22 maart 2016 om 21:57

@senioralex – waar heb jij het nou over??

TI Reppie 22 maart 2016 om 23:07

@senioralex Wat is dat voor een onzin allemaal? Wat bedoel je nu eigenlijk?

Senioralex 23 maart 2016 om 08:33

ik mag hier niet over politiek uitweiden.U zal de “onzin” wel bemerken.

Hakkie2 23 maart 2016 om 08:49

Je mag misschien niet over politiek praten, maar dat de huidige burgeroorlog in Turkije tussen de Koerden en de anderen en de golf aan aanslagen daar invloed kan hebben op het doorgaan van de Ronde van Turkije lijkt me logisch. Maar gelukkig duurt dat nog even en kunnen de omstandigheden snel veranderen.

TI Reppie 23 maart 2016 om 10:04

@Hakkie2. Kijk, dat is nou een zinvolle en concrete toevoeging van jou. Dank je.
Dat zou inderdaad kunnen gebeuren.

Headlines

Materiaalzone

Populair