‘Giant-Alpecin in gesprek met Kelderman en Clement’

maandag 8 augustus 2016 om 13:48
‘Giant-Alpecin in gesprek met Kelderman en Clement’

foto: Sirotti

Wilco Kelderman en Stef Clement zijn in gesprek met Giant-Alpecin over een mogelijke overgang. Hun zaakwaarnemer Rik van Dongen bevestigt dat aan het AD.

Kelderman, die einde contract is bij LottoNL-Jumbo, kan bij zijn huidige team verlengen, maar zou ook de interesse genieten van andere ploegen uit de WorldTour, waaronder Giant-Alpecin.

Voor Clement is het noodzakelijk een nieuwe ploeg te vinden. IAM Cycling, de ploeg waar Clement dit jaar in dienst is, stopt na dit jaar. Een beslissing over de toekomst van Kelderman, verwacht Van Dongen eind volgende week.

Dit artikel delen:

60 Reacties

Chaba 8 augustus 2016 om 13:51

Ik had niet verwacht dat hij kan verlengen, misschien tegen mindere voorwaarden. hopelijk gaat hij naar Giant-Sunweb. Samen met Clement zou dat goede ondersteuning zijn voor Dumoulin in de bergen! Alleen beetje jammer voor Kruijswijk…

Sephiroth 8 augustus 2016 om 13:53

geeft TLJ de ruimte voor andere renners, maar Giant is serieus bezig met een klassementstrein met tijdrijders.

Kelderman, clement en dumoulin samen in een TTT in een grote ronde, zou aardig gas moeten kunnen geven.

jessevdalen 8 augustus 2016 om 13:53

Dat zou toch een move zijn. Laat zien waar giant voor gaat de komende jaren :)

achtpuntzes 8 augustus 2016 om 13:54

zou jammer zijn voor TLJ, die beiden goed kan gebruiken. maar natuurlijk ook een goede zaak voor Giant die ook wel wat klimmende knechten kan gebruiken.
@ klootje:
heb je nog iets te melden over de tijdrit van woensdag? ;)

123poetertjes 8 augustus 2016 om 13:54

Ik zie hem al een mooi duo vormen met zijn Franse vriend.

RaketVuist 8 augustus 2016 om 13:55

Heb het idee dat Giant dat hele Duitse idee weer overboord gooit. Ze zeggen wel dat ze nog steeds Duitsers willen, maar ondertussen gaan die er allemaal uit en komen er allemaal Nederlanders voor terug.

tendam 8 augustus 2016 om 13:58

Ik vind Kelderman echt een Giant-renner, maar op zich weet ik niet of hij daar nou zo veel beter wordt. Hij zal hoe dan ook in een knechtenrol terecht komen in de grote rondes, en dan denk ik dat je beter kunt knechten voor Kruijswijk dan voor Dumoulin/Barguil. Kruijswijk kan een grote ronde winnen, dat zie ik die andere twee minder gauw doen.

aoyen 8 augustus 2016 om 13:58

Mooie ondersteuning voor Barguil en Dumoulin

achtpuntzes 8 augustus 2016 om 13:59

@ RV:
dat komt omdat de Duitse sponsor Alpecin ingeruild wordt voor het Nederlandse Sundio group. (Sunweb)

pietertje wisselen 8 augustus 2016 om 14:00

Had Clement verwacht bij lotto jumbo. Denk dat clement al weet waar hij heen gaat. Werd gevraagd aan hem bij criterium in Heerlen en zijn antwoord zei genoeg.

KnightBiker 8 augustus 2016 om 14:02

Zou goed zijn voor Giant Alpecin, maar het past niet echt in de doelstelling van deze ploeg om goede duitsers aan te trekken…
niet dat ik daar over klaag hoor maar het blijft toch wel een erg nederlands georiënteerde ploeg op deze wijze
– ik zou Tony martin aan willen trekken als ik Giant was… maar wellicht te duur
-kassieklassiekers wordt niets zo voor deze ploeg…

klootje kriekeljon 8 augustus 2016 om 14:04

Wat dan Pietertje?

Steeds meer renners kiezen eerder voor Giant dan voor TLJ. Steeds meer supporters ook.

tendam 8 augustus 2016 om 14:10

@klootje
Giant is het nieuwe Vacansoleil, alles wat ze doen is goed :) Maar als je dan het aantal reacties bij een gemiddeld LottoNL-topic ziet t.o.v. Giant, is het wel duidelijk waar de Nederlandse wielersupporters verreweg het meest mee hebben.

Periquito 8 augustus 2016 om 14:19

Heel mooi dit! Ze zijn een hele mooie Tour ploeg voor de komende jaren rond Dumoulin aan het bouwen!

Stoempert 8 augustus 2016 om 14:20

Giant gaat TLJ nog overvleugelen als Nederlands team, en dat op een Duitse licentie.
TLJ mag de handen dichtknijpen dat Kruijswijk heeft bijgetekend.

Skedel 8 augustus 2016 om 14:25

Geen woorden maar daden!

Komi 8 augustus 2016 om 14:28

Lijkt mij we mooie ploeg voor beide. Had clement wel weer bij tlj willen zien. Goede renner voor kruijswijk

Luca Quasi 8 augustus 2016 om 14:30

Gaan ze over op NL-licentie na afhaken Alpecin?

jwbriede 8 augustus 2016 om 14:35

Wordt er bij TLJ niet beter op als Kelderman weggaat. Hoe je ook over hem denkt, hij trekt wel enkele keren een leiderstrui aan dit jaar en haalt daarmee publiciteit voor zijn ploeg. Dat zijn er dit jaar niet veel. TLJ wordt-als het zo doorgaat- een ploeg die in de Vlaamse klassiekers vooruit kan, een sprinttrein heeft en Kruijswijk voor de Giro, die dan een aantal knechten krijgt. En dan verder maar hopen op gelukstreffers van renners als Roglic, Battaglin, Bennett en Lindeman. En op de wederopstanding van Gesink…… Ik zet mijn geld er niet op.

Chrys 8 augustus 2016 om 14:41

Giant heeft ook zeker de nodige versterkingen nodig! Zonder Dumoulin was het helemaal een waardeloos jaar geworden. Natuurlijk was er die crash aan het begin, waar Degenkolb nog altijd niet helemaal van hersteld is. Maar ook de andere renners presteren ondermaats. Sinkeldam en Geschke het hele jaar nog niet gezien en ook Barguil vrij onzichtbaar op een paar uitslagen na.

Wildebert 8 augustus 2016 om 14:45

Verandering van spijs doet eten en dus ook opleven. Wilco, tijd om stappen te zetten en dit lijkt mij een goede move. Clement zou ik er ook graag bijhebben. Tekenen maar.

maklukzat 8 augustus 2016 om 14:47

Laat Kelderman maar naar Giant gaan. Komt hij in een ploeg waar het een stuk relaxter toegaat dan bij TLJ. Genoeg kopmannen ook met Dumoulin, Barquil . Oomen zal er ook wel snel staan. Hoeft hij de druk niet alleen te dragen.

Mitch 8 augustus 2016 om 14:49

Zal Barguil leuk vinden, gaat Kelderman zelfs in training aan zijn wiel plakken. Eén brok frustratie wordt dat.

klootje kriekeljon 8 augustus 2016 om 14:50

Tendam, nou ik had zelf toch echt niks met Vacansoleil hoor.

Het zit er voor mij puur in dat je de laatste jaren steeds verder verwijderd bent van de ploeg van wie je wel supporter bent. Lang stoor je je al behoorlijk aan zaken, snap je veel keuzes niet.. hoop je jaar na jaar dat het wel zal veranderen maar zie je dat niet gebeuren. Uiteindelijk ga je steeds meer vaststellen dat het misschien gewoon niet de ploeg meer is voor je als er voor jou zoveel op aan te merken valt.
Fan ben je niet af en toe, dat zet je niet opeens uit als een knopje. Dus met frisse weerzin kijk je het maar aan en denk je er het jouwe van. Elk jaar zet je weer een streep onder het vorige seizoen.. en ga je blanco het nieuwe voorjaar in. Stel je je verwachtingen nog maar weer eens bij, tot aan het minimale en zelfs niets meer. Kijk je naar de volgende volgende afspraak op de kalender en wacht je op dingen die maar niet komen.

Maar dan dan komt er in die jaren ook een andere ploeg, eentje die jouw ploeg voorbij streeft. Eentje die grotere successen behaalt. Eentje waarbij absolute toppers (gaan) rijden. Een ploeg waar niet altijd gedoe omheen hangt, maar vrijwel altijd in de aandacht staat om positieve zaken. Een ploeg die ook esthetisch vele malen aantrekkelijker is voor je, zeker niet onbelangrijk. Een ploeg met jongens waar wel het plezier van afstraalt. Een ploeg die steeds meer jouw ploeg de loef afsteekt als het gaat om nieuwe renners en toptalent.
Dan houdt het gewoon een keer op Tendam. En dat is al lang aan het gebeuren. Gelukkig hoef je helemaal niet te kiezen en mag je beide supporteren. Maar het is niet meer zoals voorheen bij Rabobank, het is niet exclusief die ene ploeg. De beleving zoals bij Rabobank is helemaal verdwenen.

Pingdo 8 augustus 2016 om 14:51

Alle Duitsers gaan naar Bora, zoals Martin. Gunstig voor Giant om weer een Nederlands gezicht te krijgen. Al staat TLJ (Rabobank) toch nog altijd dichter bij mijn hart

Headlines

Materiaalzone

Populair