‘Giant-Alpecin in 2015 op Duitse licentie’
donderdag 4 december 2014 om 10:12 Volg in Google

‘Giant-Alpecin in 2015 op Duitse licentie’

Giant Shimano

foto: Sirotti

Nederland heeft volgend jaar een profploeg minder. Volgens het Duitse Sport1 gaat Giant-Alpecin (de nieuwe naam van Giant-Shimano) verder onder een Duitse licentie.

De ploeg van onder meer Marcel Kittel en John Degenkolb krijgt met shampoo fabrikant Alpecin een Duitse sub-sponsor. In 2016 wordt het concern de belangrijkste naamgever. Het bedrijf gaat in de komende drie seizoenen een bedrag tussen de 12 en 16 miljoen euro investeren. Ondanks het Duitse karakter van de ploeg, blijft het hoofdkantoor in Deventer.

Giant-Alpecin zal in 2015 weer uitkomen op WorldTour-niveau en behoort tot de ploegen die al zeker zijn van een licentie.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster