Gianni Moscon koerst ook in 2021 bij INEOS Grenadiers

donderdag 19 november 2020 om 14:03
Gianni Moscon koerst ook in 2021 bij INEOS Grenadiers

foto: Cor Vos

Gianni Moscon komt ook volgend seizoen uit voor INEOS Grenadiers. Dat bevestigt hij aan BiciSport. Voor de sterke Italiaan wordt 2021 zijn zesde seizoen in Britse dienst.

“Maar ik ga pas vanaf december denken aan het volgende seizoen”, zegt Moscon. “Op dit moment weten we nog niet eens wanneer we kunnen beginnen met koersen of hoe we de programma’s moeten inrichten.”

Werken in de boomgaard
De 26-jarige hardrijder, onder meer winnaar van de Tour of Guangxi 2018 en de Arctic Race of Norway 2016, heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd. Zijn vader is besmet met het coronavirus en dus werkt hij zelf in de boomgaarden in de omgeving van Trento. “Gelukkig heeft hij het ergste gehad. Het is jammer dat ik niet in zijn buurt kan komen”, vertelt hij over zijn zieke vader.

Het afgelopen seizoen kon Moscon geen indruk maken namens INEOS Grenadiers. En hoewel hij heeft bijgetekend, lijkt het erop dat hij volgend jaar goede uitslagen moet rijden om te kunnen blijven. Anders dreigt een vertrek. “Maar daar wil ik nu niet aan denken, anders raak ik afgeleid en doe ik mijn werk hier slecht. Dit is voor nu mijn voornaamste bezigheid en ik heb het ook nodig om mijn zinnen te verzetten.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Murcia 19 november 2020 om 14:12

Gevalletje laatste kans, Is voor INEOS vooral een PR-nachtmerrie gebleken. Had heel veel potentie maar is blijven steken op een te laag niveau. Misschien een seizoen zonder fietsen gooien, slaan, racistische uitlatingen en valpartijen met opzet veroorzaken. Dat hoop ik tenminste.

Panache 19 november 2020 om 14:58

"blijven steken op een te laag niveau"
Volgens mij heeft hij het hoge niveau van 2017-18 slechts nog maar sporadisch bereikt. Dát niveau hoorde bij de beste 25 renners van dat moment.
Ik sluit niet uit dat deze renner heel veel koersdagen nodig heeft voor zijn topvorm. Ook in zijn goede jaren was het vooral vanaf augustus/september goed.

Murcia 19 november 2020 om 15:04

Je hebt gelijk Panache dat hij een geweldige entree in het peloton heeft gehad en hij is ook nog altijd maar 26 dacht ik maar de incidenten hebben de overhand gekregen en de resultaten werden rap minder. Daarbij ligt zijn kracht vooral in het werk waar INEOS steeds minder belang bij heeft.

Panache 19 november 2020 om 15:20

Daar sluit ik mij dan weer bij aan. Zeker ook wat de connectie Ineos/Moscon betreft. Dat past niet meer bij elkaar.

lander luypaert 19 november 2020 om 14:21

Wel een verrassing dat hij mag blijven. Dan lijkt het er toch op dat ofwel Ganna,Hart of Kwiatkowski zullen vertrekken. 1 van deze 3

Scott Sunderland 19 november 2020 om 14:27

Kwiatkowski is nog niet officieel bevestigd, maar een aantal maanden geleden zei men wel dat er een akkoord was over een nieuw contract.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/kwiatkowski-verlengt-bij-ineos-grenadiers-en-debuteert-in-parijs-roubaix/

GinneR 19 november 2020 om 15:05

waarom niet alle3 blijven?

Hart inmiddels ook duidelijk:
https://twitter.com/taogeoghegan/status/1329171889391079426
Dus dan hebben ze 26 voor 2021.

Dan kunnen Ganna en Kwiatkowski toch 27 en 28 zijn?

Wheely 19 november 2020 om 15:10

Ja iedereen blijft gezellig bij ome Dave.

CechRepublic 19 november 2020 om 15:58

Ik zie ook niet waarom ze niet alle drie kunnen blijven. Vraag is of Hart zelf wil blijven, zeker als ook Vlasov nog komt. Kan me zo maar voorstellen dat hij zijn prestatie in de Giro wat overschat.

Limal 19 november 2020 om 20:50

Als je die foto’s ziet van de jonge glunderende Hart bij het oprichten van Team Sky dan denk ik dat die zich moeilijk kan voorstellen ooit voor een ander team te rijden.

Murcia 19 november 2020 om 14:31

Hoewel het klassiekerwerk en andere eendaagse koersen hun gestolen kan worden moeten ze ook daar een ploeg naar toe sturen. Daarin past Moscon wel, hij reed best goed in Piemonte.

Scott Sunderland 19 november 2020 om 14:31

Geoghegan Hart en Ganna hebben hun marktwaarde natuurlijk ontzettend verhoogd en zullen best wat goede aanbiedingen hebben behalve INEOS. Zo’n Geoghegan Hart zou best eens in een ploeg willen gaan rijden waar hij een vaste kopman is. Nu heeft hij te maken met Bernal, Carapaz, Thomas, Porte, A. Yates, Sivakov en mogelijk Vlasov.

lander luypaert 19 november 2020 om 14:42

Wat Hart betreft klopt helemaal. Maar welke ploeg kan hem kopen waar hij zeker kopman is? Wat Ganna betreft die zou graag klassiekers willen rijden. Dan lijkt hij me iemand die beter past bij een ploeg met ook wat klassieke renners. Maar voor Tijdritten lijkt me dat hij het best bij Ineos zit.

Dario Koelkast 19 november 2020 om 14:46

Bij Mitchelton kan hij het kopmanschap in de Tour pakken. Aangezien Simon liever niet de Tour rijdt. Ik vraag me alleen af of dat qua budget lukt en ook of die ondersteuning kunnen bieden.

Wheely 19 november 2020 om 14:50

Hart is door zijn Giro winst eigenlijk te duur geworden voor de meeste ploegen denk ik. Het is absoluut een goede renner maar ik weet niet of hij ooit nog een grote ronde gaat winnen, het is een beetje een dure gok om hem als kopman te contracteren.

Panache 19 november 2020 om 15:22

Trek zou een mooie ploeg zijn voor Hart. En daar wordt de druk ook mooi over meerdere renners verdeeld. Ik hoor u denken 'hij is te jong voor Trek…'.

Fritsie 19 november 2020 om 15:49

zat ook aan trek te denken

Wheely 19 november 2020 om 16:15

Hart heeft al bijgetekend bij Ineos.

jooprioolpijp 19 november 2020 om 14:53

Nu in de boomgaard aan het werk? Lijkt me een verre van optimale voorbereiding. Dat hij het nodig heeft om de zinnen te verzetten duidt ook niet op een overmatige drive om alles uit het wielrennen te halen. Wellicht vergis ik me, maar het zou me verbazen als hij komend jaar nog ergens positief opvalt.

CechRepublic 19 november 2020 om 16:00

Gewoon een soort bootcamp. Hartstikke hip.

peterwinnen 19 november 2020 om 14:55

Sympathieke vent!

supersiem 19 november 2020 om 15:19

Voorbeeldfiguur …

john 19 november 2020 om 14:58

Dit is goed nieuws voor sommige renners ,kunnen ze de komende weken een cursus volgen hoe verdedigt ik me tegen deze idiote op de fiets

Chris Van Uden 19 november 2020 om 15:35

Verbaast me dat hij toch mag blijven. Niet heel veel laten zien en natuurlijk ook slecht voor de PR geweest de laatste jaren.

Koers 19 november 2020 om 16:07

Is al zo vaak negatief in het nieuws geweest dat ik hem toch flink ouder inschatte dan 26 jaar.

Cochise 19 november 2020 om 16:11

Hij werkt al het hele seizoen in die boomgaard. Aan de verhouding boom-appel-tractor-stories tov fiets-stories te zien op z’n socials was dat inderdaad belangrijker dan koersen.

Headlines

Materiaalzone

Populair