Giacomo Nizzolo kiest voor avontuur bij Israel Start-Up Nation

woensdag 20 oktober 2021 om 13:50
Giacomo Nizzolo kiest voor avontuur bij Israel Start-Up Nation

foto: Cor Vos

Giacomo Nizzolo koerst in 2022 in het tenue van Israel Start-Up Nation. De Italiaanse sprinter komt over van het noodlijdende Qhubeka NextHash. “Het is erg speciaal dat ik nu deel uitmaak van Israel Start-Up Nation”, laat de 32-jarige Nizzolo via zijn nieuwe ploeg weten.

Met Nizzolo hoopt de Israëlische formatie een topsprinter te hebben aangetrokken. “Van buitenaf lijkt Israel Start-Up Nation een erg leuke ploeg met mensen die erg hard werken om samen bepaalde doelen te bereiken. Ik ben ontzettend trots op het feit dat ik nu deel uitmaak van deze ploeg. Ik ben heel erg blij en ook ontzettend gemotiveerd en ik ben er zeker van dat we grote successen zullen boeken. Ik wil elke kans met beide handen aangrijpen.”

Meer sprintopties 
Oud-prof Kjell Carlström is als teammanager van Israel Start-Up Nation ook erg tevreden, nu de handtekeningen zijn gezet onder het contract. “We zijn blij dat we de ploeg hebben kunnen versterken met een renner als Giacomo. Hij heeft de laatste jaren een ontzettende regelmaat aan de dag gelegd en boekt nog altijd progressie. Bovendien is het ook nog een geweldige ploeggenoot, dat hebben we tijdens het voorbije WK in België wel weer gezien. Met de komst van Giacomo hebben we nu nog meer sprintopties.”

Nizzolo kende zeer succesvolle jaren in dienst van Qhubeka NextHash en voorgangers. Zo werd hij in 2020 Italiaans en Europees kampioen op de weg, terwijl hij dit jaar de beste was in een etappe in de Giro d’Italia. Ook won de rappe man in 2021 de Clásica de Almería en het Circuito de Getxo en werd hij tweede in Gent-Wevelgem en Gran Piemonte. Israel Start-Up Nation kondigde eerder al de komst van Jakob Fuglsang, Hugo Houle en Corbin Strong aan.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Murcia 20 oktober 2021 om 13:54

Broodnodige verjonging.
Natuurlijk een uitstekende aanwinst, een sprinter die echt mee kan doen om de vette vissen. Kan ook redelijk goed wat heuvels verteren dus niet alleen te gebruiken in de biljartvlakke parcoursen. Hier heeft Adams beter gekeken naar de combinatie naam en uitslagen van het afgelopen jaar dan bij veel van zijn andere senioren.

Stelvio-fan 20 oktober 2021 om 14:00

De transfer die eraan zat te komen

de adelaar 20 oktober 2021 om 14:07

Een prima aankoop !

Aart van Woud 20 oktober 2021 om 14:10

Als hij hetzelfde gaat presteren als afgelopen jaren lijkt me dit ook een prima aanwinst.

Turtlehead 20 oktober 2021 om 14:33

Ja, en ik denk dat ISN als ploeg nog wat dienstbaarder kan zijn aan een kopman dan zijn vorige team. Die missen vaak vooral een afmaker, maar nemen best initiatief in de koers, en dat is fijn voor een sprinter.
Nizzolo moet dan wel wat van zijn ‘Trentin-imago’ van altijd maar tweede afkomen, maar tweede in topkoersen is ook een prijs natuurlijk.

hartstikkebedankt 20 oktober 2021 om 14:11

Nizzolo is een goede aanwinst voor de ploeg. Wel ben ik benieuwd of hij nog iets van een lead-out krijgt. Als de Israëliers nog verlengen dan zitten ze aan 29 man. Wellicht mag Neilands ook verlengen, dan 30. Het zal dan van intern moeten komen met Zabel en misschien nog 1 of 2 pionnetjes.

Massimo Bataille 20 oktober 2021 om 14:34

Met Zabel, Barbier en Van Asbrouck hebben ze wel wat snelle mannen die als leadout kunnen dienen.
Met een paar hardrijders als Vanmarcke, Wurtz Schmidt, Dowsett en Bevin kunnen ze wel degelijke trein vormen.
Zowiezo is het voor vele van die mannen het wiel kiezen van de quickstep (of alpecin) leadout de beste optie voor goeie sprint.
Of de DSM-leadout voor Bol, want die is vaak prima, maar Bol kan het zo moeilijk afwerken

Verweggistan 20 oktober 2021 om 14:13

Dat is dus echt einde qhubeka; zonder Nizzolo.

AnderJ 20 oktober 2021 om 15:46

Dat lijkt me ook.

Willem Kieft 20 oktober 2021 om 14:41

Hij wordt in januari nog altijd slechts 33. De verjonging lijkt eindelijk ingezet hij ISN.

Scott Sunderland 20 oktober 2021 om 15:03

Ja Nizzolo nog een broekie naast Froome, Fuglsang, Hermans, Impey, De Marchi en Woods. En dan is Greipel net gestopt.

Veloburto 20 oktober 2021 om 15:03

Ik vind dit Nizzologisch eigenlijk, maar ok

Silent Hill 20 oktober 2021 om 23:08

Lol !

Wildebert 20 oktober 2021 om 23:28

Prachtig!!!

Scott Sunderland 20 oktober 2021 om 15:08

Gelijk een van de beste renners die ze nu hebben. Het is maar zeer de vraag wat de oudere kopmannen nog kunnen volgend jaar. Fuglsang, Froome, Impey, Hermans, Woods, De Marchi…allemaal 35 +.

dit is mijn voorwiel 20 oktober 2021 om 17:28

Woods kan nog wel ff mee verwacht ik. Die heeft zo zn specialiteit. De rest weet ik nog zo net niet…

Pietspeed 20 oktober 2021 om 23:31

Impey, Fuglsang, Hermans en Woods gewoon goed voor hun leeftijd. Daar zit nog meer dan voldoende op.

Gompie 20 oktober 2021 om 15:41

Fuglsang?? Die gaat toch naar Bike Exchange?!

Maillot à Pois 20 oktober 2021 om 15:58

nee, da’s niet doorgegaan na het afspringen van de deal met Premier Tech
Fuglsang verhuist samen met Houle naar ISN

Headlines

Materiaalzone

Populair