Gesink op bezoek in de Vuelta: “Doel is om het Italiaanse najaar te rijden”

zondag 16 september 2018 om 12:00

foto: Sirotti

Robert Gesink brak enkele weken geleden bij een trainingsongeval in Colorado twee ribben en zijn rechtersleutelbeen. Hierdoor moest de Nederlander een kruis maken over het aankomende WK in Innsbruck. De renner van LottoNL-Jumbo verwacht echter dat hij dit seizoen nog een rugnummer kan opspelden. “De bedoeling is om de afsluitende Italiaanse koersen te rijden”, zo laat hij weten aan de NOS.


De 32-jarige renner blikt kort terug op zijn zware crash. “Ik reed voor een ochtendtraining weg, toen mijn hand van het stuur afgleed. Normaal gaat dat 99 van de 100 keer goed. Dit keer ging het echter niet goed. Vooral mijn ribben doen zeer.”

Ondanks de pijn, heeft Gesink al weer op de fiets gezeten. “Ik heb hier in Andorra drie uur gefietst, goed voor tweeduizend hoogtemeters”, aldus de Varssevelder. “Ik had nog nooit mijn sleutelbeen gebroken, maar het gaat echt met grote stappen vooruit. Het voelt goed.”

“De bedoeling is dan ook om de laatste vier koersen in Italië te rijden”, zo doelt Gesink op de Giro dell’Emilia, de Gran Premio Bruno Beghelli, Tre Valli Varesine en de Ronde van Lombardije. Deze wedstrijden staan begin oktober op het programma.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Robert Chasinque 16 september 2018 om 12:05

Direct een favoriet voor dit werk. Grootste held van het peloton wat mij betreft. Wij wielersupporters houden van je, Robert.

Mwielerfan 16 september 2018 om 16:08

Ulissii? Colbrelli? Er starten vast nog veel meer renners die een heuvel over komen en meer in vorm zijn

Bikeage 16 september 2018 om 12:06

Als ie Lombardije wint ga ik janken voor de TV!

Wheely 16 september 2018 om 19:14

Ik ook

kelderfan 16 september 2018 om 12:15

Giro dell'Emilia en Gran Premio Bruno Beghelli staan toch ook op zijn programma.

xistnc 16 september 2018 om 12:22

Heeft zijn fotocamera de val overigens overleefd?

jessevdalen 16 september 2018 om 12:25

Hopelijk heeft hij zijn conditie uit de tour nog

kelderfan 16 september 2018 om 12:29

Ja, dat is snel aangepast al had Milano-Torino ook niet verkeerd geweest om in te passen.

Marcel1112 16 september 2018 om 12:29

Goede mentaliteit. Er zullen zat renners zijn die het in zijn geval dit seizoen voor gezien zouden houden.

EddyB1958 16 september 2018 om 12:52

Gilbert gaat eind deze maand ook het beginnen,maar die is zonder twijfel geprepareerd.

Marcel1112 16 september 2018 om 13:24

Ook zo’n klasbak. Die had ik dit jaar niet meer verwacht.

EddyB1958 16 september 2018 om 13:28

Edit redactie: Dit is niet nodig hier

Sajarano 16 september 2018 om 14:45

Slowakije bedoel je. Roglic won Slovenië.

horsm 16 september 2018 om 13:03

Hup Gees! En dan met moraal de winter in.

west 16 september 2018 om 13:18

Al vier keer top tien en een keer elfde hier? Werd ook wel eens tijd dat nog een Nederlander hier een hoofddoel van maakte…

Tuubke 16 september 2018 om 14:38

Ik dacht dat die jongen alles al een keer gebroken had. En nu lees ik dat dit pas de eerste keer is dat hij een breuk in z’n sleutelbeen heeft. Hij blijft me verrassen.

Mwielerfan 16 september 2018 om 16:07

Eindelijk een echte wielrenner

Omhoog73 16 september 2018 om 17:14

Gisteren was Gesink nog even in beeld bij de Eurosport verkenning van Flecha en Contador op de slotklim. Hij riep ze nog met een grappige opmerking na “tourists” ;)

Dick H. 16 september 2018 om 17:31

Daar kan ik om lachen. En hij blijft zijn moraal houden. Sterk, hoor.