Geraint Thomas: “Verwacht geen grote tijdsverschillen tussen de toppers”

donderdag 11 juli 2019 om 12:01

Geraint Thomas denkt niet dat op La Planche des Belles Filles met minuten gesmeten wordt. De kopman van Team Ineos verwacht minimale verschillen tussen de favorieten. “Hopelijk staan wij dan aan de goede kant van de score”, zegt Thomas voor de rit.


“Ik kijk uit naar de eerste grote test van de Tour. Er komen nog veel belangrijke dagen, maar dit is de eerste kans in de eerste week. Dat wordt interessant. Het gaat de hele dag op en neer, dus we hebben vermoeide benen als we aan de slotklim beginnen. Ik denk niet dat er grote tijdverschillen zullen zijn tussen de toppers, maar er zullen wel verschillen zijn”, aldus de Tourwinnaar van vorig jaar.

In het klassement voor de zesde etappe staat Thomas op de zevende plaats, op 45 seconden van gele trui Julian Alaphilippe.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Marco241 11 juli 2019 om 12:10

Daar zou Geraint zich nog wel eens in kunnen vergissen.

rennerske 11 juli 2019 om 12:40

Dat denk ik ook.

RodyTur10 11 juli 2019 om 12:53

Ik verwacht ook wel flinke verschillen eerlijk gezegd. Benieuwd of Thomas, Kruijswijk, Quintana, Fuglsang en Mas met de besten mee kunnen.

Marco241 11 juli 2019 om 17:57

Mwa, had ie toch een beetje gelijk

Smartijn 11 juli 2019 om 12:12

Ach wat is groot. Tussen de nr 1 en 10 kan zo 40 sec. zitten

hartstikkebedankt 11 juli 2019 om 12:12

Geraint zou de kleine verschillen graag willen, een indicatie van matige benen? Bij veel actie en hoog tempo zou hij wel eens een van de slachtoffers kunnen zijn.

koos verrek 11 juli 2019 om 12:29

Bernal rij Thomas zeker op 30 sec

Samlambeej 11 juli 2019 om 12:32

slechte bluf

Gladiool 11 juli 2019 om 12:38

Wat een haat op deze man. Zou het wel grappig vinden als ie vandaag gewoon wint, snoert ie heel wat monden. Dat zal wel niet gebeuren, helaas.

TomLaser 11 juli 2019 om 12:42

Hij zegt dus eigenlijk: Ik verwacht verschillen, maar geen hele grote. Dat lijkt me op zich logisch voor een vogezenrit.

Marik 11 juli 2019 om 12:47

Wat gaan ze doen bij Ineos als Thomas al snel moet lossen?
Het zou sowieso goed zijn als een Astana of Movistar zich niet het tempo laten opleggen van Ineos. Gewoon zelf het heft in handen nemen

Tuubke 11 juli 2019 om 12:52

Hij zal in zoverre gelijk hebben dat niemand hier de Tour gaat winnen. Maar je kunt er donder op zeggen dat één of meer ‘favorieten’ hem hier al gaan verliezen.

Sonsbach Allstars 11 juli 2019 om 13:04

De laatste paar km zijn zo steil dat het mij niet zou verbazen als er een paar op een minuut gereden worden. Ik hoop dat Kruijswijk in orde is vandaag, want dit soort steile aankomsten zijn niet echt op zn lijf geschreven.

Retro Lex 11 juli 2019 om 13:10

Kleine verschillen tussen de Toppers. Hoeveel zijn dat er ? 3/4/5.
Maar er zijn wel meer mannen met top 10 ambitie. En ik denk dat er van die sub- toppers toch wel een paar flinke achterstand oplopen

dikkechaap 11 juli 2019 om 13:13

Als je op de Chevreres de aansluiting verliest (met die stijgingspercentages gaat dat gebeuren met een aantal toppers) dan kunnen de verliezen aardig oplopen.

NCK17 11 juli 2019 om 13:16

Bernal pakt vandaag de macht binnen team ineos.

Jungle Man 11 juli 2019 om 13:30

Wellicht is de wens hier de vader van de gedachte.
Ik hoop echter dat Thomas gelijk krijgt.