Geraint Thomas twee jaar langer bij INEOS Grenadiers: “Wil een grote rol spelen in de Ardennen en de Tour”

maandag 20 december 2021 om 13:28
Geraint Thomas twee jaar langer bij INEOS Grenadiers: “Wil een grote rol spelen in de Ardennen en de Tour”

foto: Cor Vos

Geraint Thomas (35) en INEOS Grenadiers zijn er eindelijk uit: ook in 2022 en 2023 rijdt de Brit voor de WorldTour-formatie. Vandaag bracht INEOS Grenadiers het nieuws naar buiten. “Ik ben nog steeds super gemotiveerd”, zo laat hij weten in een persbericht.

“Ik vind het nog steeds leuk om mijn limieten op te zoeken. Als je bijna einde carrière bent, dan wil je er alles uithalen wat er nog in zit. Natuurlijk was het einde van 2021 moeilijk, met mijn valpartij in de Tour de France. Maar ik was waarschijnlijk in de beste conditie uit mijn leven. Het laat zien dat ik er nog steeds alles uit wil halen”, gaat Thomas verder.

De Ardennenklassiekers en de Tour de France zullen aankomend jaar zijn hoofddoelen zijn. “De Ardennenklassiekers heb ik nog nooit echt gedaan. Die zijn spannend en nieuw voor me. Hopelijk kan ik er een rol van betekenis spelen, net zoals in de Tour de France.”

Bij INEOS Grenadiers zijn ze blij met de contractverlenging van een van hun vaandeldragers. Zo laat Rod Ellingworth weten: “Geraint is er al bij vanaf het begin. Hij heeft de grootste wedstrijden gewonnen en veel jonge renners begeleid. Voor de sport is hij een ambassadeur. Hij heeft al veel mensen geïnspireerd. We weten dat er nog veel meer komt. Hij is nog steeds even hongerig naar succes.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Krakowic 20 december 2021 om 13:51

Mooi dat hij nog even doorgaat. Maar ben toch bang dat hij al even over z’n piek heen is. Al zou ik hem zeker nog een mooie uitschieter gunnen!

@redactie, leeftijd toevoegen is misschien wel handig in dit artikel (35).

Edwin Jansen 20 december 2021 om 13:51

Toch wel jammer dat de PR afdeling van Ineos hier niet wat leukers van gemaakt heeft. Het persbericht is zo droog als hap ongekookte havermout.

Alfons Haavers 20 december 2021 om 14:15

Ardennenklassiekers mwoaaaa. Of dat nu nog echt iets voor hem is? Wellicht wel beter te combineren met de voorbereiding op de Tour, maar zou hem liever nog eens van Omloop t.e.m. Roubaix op de keien zien stoempen.

Won afgelopen seizoen nog Romandië, dus ik sluit niet uit dat hij nog ergens een rol van betekenis kan spelen. Wel duidelijk een renner die echt naar een doel moet toewerken en niet het hele seizoen top is.

Daarom moeilijk af te leiden tot wat hij nog in staat is, want zowel dit jaar in de Tour als vorig jaar in de Giro uitgeschakeld na een valpartij.

Michelangelo 20 december 2021 om 14:20

Zowaar helemaal met je eens Alfons… van mij mag hij ook weer gaan kasseienstoempen.

Murcia 20 december 2021 om 14:23

G. was goed net zoals heel INEOS dat was wanneer in de rondes groot en klein de Slovenen niet meededen en voor een stap van hemzelf naar zijn vorige stiel als klassiek renner is het nu te laat. Hopelijk kan hij aanspraak maken op weer een overwinning zoals Romandië maar voor de hoofdrol in een Tour of Giro zie ik geen ruimte meer.

KimJungPoels 20 december 2021 om 16:32

Als hij zich op een Giro zou richten zie ik hem zo nog een grote ronde toevoegen aan zijn palmares. Tegen Pogacar en Roglic zie ik hem net als alle andere renners in principe niet op kunnen. Al zie ik hem wel als een van de weinige die nog kan verrassen omdat hij wel heel allround is.

Op zich zou het wel gaaf zijn als hij in de kasseienrit zo goed is dat hij de druk op Pogacar en Roglic echt op kan bouwen.

evanderwel 20 december 2021 om 16:49

Ik zou de AGR maar overslaan met zijn stuurmans kunsten.

jappe666 20 december 2021 om 17:36

Verrassende keuze toch wat mij betreft.
Had verwacht dat hij de focus zou gelegd hebben op het Vlaamse werk ipv op het Waalse, zeker als zijn 2de grote doel de Tour is.
Met het oog op de kasseienrit en de hectische openingsweek was Vlaanderen een prima generale repetitie geweest.
Met ook nog Pidcock, Van Baarle, Ganna, Rowe en Narvaez hadden ze daar een erg sterke ploeg kunnen opstellen waar G met zijn inhoud van had kunnen profiteren door te anticiperen.
Betwijfel of hij op zijn leeftijd nog de absolute springveren van het peloton kan volgen in de Ardennen…

Headlines

Materiaalzone

Populair