Geraint Thomas sluit Giro-deelname uit: “Alles op de Tour”

woensdag 6 februari 2019 om 18:24

foto: Cor Vos

Geraint Thomas staat niet aan het vertrek van de Giro d’Italia. De Brit wil in de best mogelijke vorm naar de Tour de France trekken, waar hij titelverdediger is. Dat meldt de BBC vandaag.


“De Giro voelt als een onafgemaakte zaak en ik wilde erover nadenken”, zei Thomas, die in 2017 de Corsa Rosa door een knieblessure vroegtijdig moest beëindigden. “Misschien koers ik er volgend jaar, maar dit jaar staat alles in het teken van de Tour.”

Bernal naar de Giro, Thomas-Froome naar de Tour
Begin januari maakte Team Sky al bekend dat Egan Bernal de ploeg zou aanvoeren tijdens de Giro en dat Chris Froome zich samen met titelverdediger Thomas op de Tour zou richten. Thomas zette vervolgens de deur toch weer op een kier.

Nu klinkt hij echter vastberaden. “Ik wil mijn kansen in de Tour niet op het spel zetten. Als titelverdediger heb ik het gevoel dat ik terug moet gaan en in de best mogelijke vorm moet zijn”, zegt hij nu.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Matje VdP 6 februari 2019 om 18:33

Ik heb een déjà vu, heb ik dit niet eerder gehoord?

Spartacus 6 februari 2019 om 18:40

Chris Froome sluit Giro-deelname uit: “Alles op de Tour”
Ctrl + C
Ctrl + V
“Chris Froome” delete; Geraint Thomas invullen.

Jean Dumas 6 februari 2019 om 18:43

Jeetje, weer iemand naar de Tour. Straks wordt die koers nog populairder dan de Giro.

Samlambeej 6 februari 2019 om 19:05

Zo veel te beter voor Bernal en Moscon.

guyremgabdel 6 februari 2019 om 19:20

Ben eens benieuwd hoe Froome en Thomas overeen gaan komen. Elk 3 knechten ?

Scott Sunderland 6 februari 2019 om 19:26

Froome vindt het parcours van de Giro vast juist perfect voor Thomas..

Wheely 6 februari 2019 om 20:10

Heeft ie nog genoeg tijd om af te vallen, Giro wordt krap.

Etika 6 februari 2019 om 20:51

Ja, lang geleden dat ik GT zo zag afzien.

FDJ 6 februari 2019 om 22:04

Dan zal hij waarschijnlijk gewoon meesterknecht zijn. Heb niet het idee dat hij alles wat hij vorig jaar deed nog eens kan opbrengen. Hij heeft wat kilo’s teveel en Froome heeft gewoon weer als een beest getraind.

Scott Sunderland 6 februari 2019 om 23:23

Misschien is de grootste honger van Thomas wel gestild ? Hij heeft de Tour gewonnen. Dankbaar voor de kans gekregen zal hij Froome aan nr 5 moeten gaan helpen. Zeker in de wetenschap dat Froome de Giro overslaat.

ikbenprocycling 7 februari 2019 om 00:03

Lijkt mij ook dat dit het geval is. Sky gaat volle bak voor Froome’s Tour nr. 5 met GT close als backup.

koos verrek 7 februari 2019 om 00:09

Froome voor z’n 5de! Mooi toch!