Geraint Thomas: “Drie tijdritten kunnen in mijn voordeel zijn”

vrijdag 2 oktober 2020 om 15:21
Geraint Thomas: “Drie tijdritten kunnen in mijn voordeel zijn”

foto: Cor Vos

Geraint Thomas gaat met vertrouwen van start in de Giro d’Italia. De Welshman is de kopman van INEOS Grenadiers in de Italiaanse ronde, die zaterdag begint met een tijdrit van 15,1 kilometer. Daar kan Thomas direct een slag slaan. “De drie tijdritten kunnen deze Giro in mijn voordeel zijn”, zegt hij tegen Cyclingnews.

Toch weet Thomas dat hij het niet cadeau gaat krijgen. “Het is een lastige wedstrijd en het weer zal ook nog zijn invloed gaan hebben. Het is een grote uitdaging en ik kijk er naar uit om die aan te gaan”, vertelt hij. “Ik verwacht in de bergen veel aanvallen van de klimmers, maar ik zie het niet als een strijd tussen mij en de rest. Iedereen heeft zijn krachten.”

Na het missen van de Tour de France kijkt Thomas uit naar 25 oktober, als hij hoopt in de roze trui de Giro te winnen. “Ik heb de Tour gewonnen in 2018, werd vorig jaar tweede, heb goed getraind, het WK ging goed en Tirreno-Adriatico ook”, somt hij op. “Mijn vorm is goed genoeg om competitief te zijn. Ik heb de afgelopen weken veel getraind, dus ik hoop dat ik mij in de strijd om het roze kan mengen.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Adelaar 2 oktober 2020 om 15:31

Dat is wel een zeer gewaagde uitspraak van Geraint.

VerstandOpNul 2 oktober 2020 om 15:58

Nou! Het hele artikel staat bol van de straffe uitspraken:

lastige wedstrijd
het weer zal ook nog zijn invloed gaan hebben
grote uitdaging
in de bergen veel aanvallen van de klimmers

Je kan er bijna een wielerinterview-bingokaart van maken..

Julius de Wal 2 oktober 2020 om 15:44

Yates vorig jaar 2e in tijdrit Giro en 1e in tijdrit Parijs Nice.

adelaarvanantwerpen 2 oktober 2020 om 16:57

De giro tijdrit was een halve klimtijdrit en in de PN tijdrit had hij veel geluk met de wind. Zijn andere tijdritten vorig jaar in de giro waren veel minder goed. Hij eindigde niet in de top 20.

Julius de Wal 2 oktober 2020 om 17:12

Parijs Nice weet ik nog dat iedereen verbaasd was. Maar Thomas is wel de favoriet natuurlijk.

Botte de Bouilloire 2 oktober 2020 om 15:46

Heeft ie z’n Garmin inmiddels gevonden :D

Romāns Vainšteins 2 oktober 2020 om 16:07

Ik hoop dat ze hem verslaan, ik heb niks met deze coureur en heftig compenseren met een spetterende personality doet hij ook niet meteen.

AWestie 2 oktober 2020 om 17:09

Ik had wel graag een overduidelijke klimtijdrit gewild, zoals die bijna door Kruijswijk werd gewonnen in de Giro

Johnny7 2 oktober 2020 om 17:31

Heb hem nog nooit zo enthousiast horen praten de laatste 2 jaar. Opmerkelijk. Dacht dat hij zich nooit meer kon opladen voor een wedstrijd na de Tour. Denk dat hij de grootste kanshebber is. Yates moet ik nog maar zien want die is na zijn Vuelta overwinning ook niet meer geweldig geweest. Heeft wel betere helpers naar mijn mening trouwens Yates. INEOS heeft een zwak team in de bergen.

miguelon 3 oktober 2020 om 07:19

Het lijkt wel Roglic of Quintana als je hem zo bezig hoort.

Headlines

Materiaalzone

Populair