George Bennett over Tour: “Duel Jumbo en UAE is voor beide ploegen gevaarlijk”

woensdag 22 juni 2022 om 09:34
George Bennett over Tour: “Duel Jumbo en UAE is voor beide ploegen gevaarlijk”

foto: Cor Vos

George Bennett is er ondanks een minder voorjaar volgende week ‘gewoon’ bij in de Tour de France. In het Critérium du Dauphiné hervond de Nieuw-Zeelander weer zijn benen, waarna hij werd opgeroepen voor de selectie van UAE Team Emirates. “Ik heb enorm veel vertrouwen in Pogačar. Niet alleen in hem, maar ook in McNulty, Soler en Majka”, vertelt Bennett aan CyclingNews.

Als het over de concurrenten gaat, is het bijna onontkomelijk dat Jumbo-Visma genoemd wordt; de ploeg waar Bennett in het verleden zeven jaar voor uitkwam. “Ik heb alles gezien”, vertelt hij daar over. “Ik was erbij toen ze zo domineerden in 2020, ik was een van de renners die toen op kop reed. We wonnen alles, behalve de Tour dat jaar. Dat team is verschrikkelijk goed. Primoz en Jonas hebben een heel hoog niveau te pakken.”

“Maar het is belangrijk dat we niet vast komen te zitten in een duel tussen Jumbo-Visma en UAE”, waarschuwt hij. “Voor beide ploegen is dat gevaarlijk. Er zijn enorm veel andere goede renners en teams. Als we alleen op elkaar gaan letten, riskeren we veel. Natuurlijk moeten we op Jumbo letten, en dat gaan we ook doen, maar we moeten ons ook vasthouden aan ons plan.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jean Dumas 22 juni 2022 om 09:57

Jumbo gaat in ieder geval proberen de klassieke eerste week te gebruiken om overwicht te creëren. Bij wisselvallig weer, en sowieso in de kasseienrit, liggen kansen voor Roglic en Vingegaard. Al is nog afwachten hoe de laatste het zal doen in waaiers en op de steentjes.

jv88 22 juni 2022 om 10:10

Hoe komen we hier toch bij ??? Pogacar heeft toch laten zien prima over kasseien te kunnen. Beter dan Primoz en zeker Jonas ben ik bang. Mogelijk alleen met waaiers maar ook daar zal Pogacar zich zomaar niet nog een x laten verrassen.

YogiBear 22 juni 2022 om 10:26

@jv88 Ik had toch het idee dat Primoz in de GP Denain één van de beteren, zoniet de beste was op de kasseien.

Brabander 22 juni 2022 om 12:19

Volgens mij waren ze beide gewoon goed

jv88 22 juni 2022 om 12:49

Yogi. Klopt, maar beter dan Pogacar? Ik denk niet dat Roglic daar Pogacar eraf gaat rijden hoor!

harryjohan71 22 juni 2022 om 13:55

@jv88 pech zit in een klein hoekje. Het gaat dan ook niet alleen om de kopmannen, maar ook om hoe goed zijn de knechten. Volgens mij heeft JV naar Van Aert ook Van Hooydonck, Benoot en Laporte die prima over de kasseien rijden. Volgens mij heeft UAE Trentin en Laengen in de selectie die dit zouden moeten kunnen

Alfons Haavers 22 juni 2022 om 14:34

En dan maar hopen dat Pogi er op een of andere kasseistrook geen Oud Kwaremontje uit ramt, en solo naar Arenberg rijdt.

Romāns Vainšteins 22 juni 2022 om 16:34

Op de kasseien heeft Pogacar sowieso en Roglic ook wel bewezen er redelijk over te kunnen. Het verschil is dat Jumbo meer mensen in het teám heeft die bij een gat vol door kunnen trekken. Ik zie ook in mogelijke waaietappes goede kansen om dezelfde reden, ik mis de baradours/rouleurs bij UAE

garconextraordinaire 22 juni 2022 om 10:00

Helemaal eens. Zou heerlijk zijn als niet 2 ploegen elkaar aanstaren maar t een open gevecht tussen meerdere ploegen wordt. En Ineos lekker vrijbuiten!

Dikke Vrouw 22 juni 2022 om 10:11

Sjors bakt er helemaal niks van met zijn nieuwe train methodes bij de uae eigelijk vreemd dat die mee mag

molovin 22 juni 2022 om 10:16

Ik denk dat Bennett doordat hij TJV van binnenuit zo goed kent heel belangrijk kan zijn voor UAE en Pogi deze tour.

Dikke Vrouw 22 juni 2022 om 10:23

Ja klopt gaat mee als een soort spion

Wheely 22 juni 2022 om 10:43

Yvonne in de ploegleiderswagen.

Klein Verzet 22 juni 2022 om 10:47

Wat leuk, wielrennen als een soort van Cluedo waarbij de maarschalk schaakmat gezet wordt. Nu maar hopen dat de dame (Mildred) niet dwars gaat liggen. Baaiduhwee, Vlasov als gezant van Poetin kan ook nog roet in z’n eten gooien. Ik zeg “Alpe d’Huez heeft ’t gedaan, met een klein verzet, maar da’s logisch.”

Gabarie 22 juni 2022 om 11:42

Klein Verzet dus meer een Stratego waar de butler het heeft gedaan?

RLM 22 juni 2022 om 15:56

Oftewel de butler, oftewel de detective. Zo gaat dat dan.

Bennett kent Vingegaard niet zo goed denk ik, dus dat wordt even gokken wel.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone