George Bennett opent seizoen in Nieuw-Zeelandse Strade Bianche

maandag 28 december 2020 om 10:15
George Bennett opent seizoen in Nieuw-Zeelandse Strade Bianche

foto: Cor Vos

George Bennett zal op 23 januari 2021 zijn eerste wedstrijd van het nieuwe wielerjaar rijden. De klimmer van Jumbo-Visma zal namelijk de 1.2-koers Gravel and Tar rijden in het tenue van de Nieuw-Zeelandse selectie. Bennett is door de nationale ploeg opgenomen in de selectie voor de wittewegenkoers.

Gravel and Tar kan worden gezien als de Nieuw-Zeelandse Strade Bianche. De wedstrijd start in Feilding en eindigt na vijf lange gravelstroken in Palmerston North. Het wordt dus alles behalve een walk in the park, maar Bennett heeft er desondanks zin in. “Ik zal nog niet koersfit zijn, maar het is mooi om weer eens in eigen land te kunnen racen”, zegt Bennett in gesprek met TVNZ.  “Het herinnert me aan de tijd voordat ik heel serieus werd in de WorldTour.”

Bennett wil de race aangrijpen om jongere renners te helpen. “Toen ik opgroeide, had ik het geluk om te kunnen koersen met mannen als Julian Dean en Hayden Roulston. Dat was altijd een hele ervaring. Ze koersten hard en ze leerden ons veel. Dit is voor mij een mooie kans om ook zoiets te betekenen voor het Nieuw-Zeelandse wielrennen.”

Na Gravel and Tar rijdt Bennett, momenteel nog altijd in zelfisolatie, ook het Nieuw-Zeelands kampioenschap. Deze vinden van 12 tot en met 14 februari plaats in en om Cambridge.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Lalsacien 28 december 2020 om 10:25

Dat zal mooie beelden opleveren.

Wheely 28 december 2020 om 11:17

Zeker, Nieuw Zeeland is sowieso al prachtig.

Checco 28 december 2020 om 13:10

Prachtig land, maar ik heb er zelf gefietst en echt fietsvriendelijk zijn de wegen er niet. (Lees: levensgevaarlijk)
Als fietsland is het echt nog onontgonnen gebied. Als ze daar een deftige infrastructuur zouden aanleggen, zou het fietsen daar echt kunnen boomen denk ik.

Sephiroth 28 december 2020 om 13:41

Ach, in Nederland zijn jullie verwend.. ik in Duitsland trouwens ook nog, misschien wat minder maar toch. Ga in het Midden-Oosten of Oost-Europa fietsen en alles hier is peanuts :-)

Romāns Vainšteins 28 december 2020 om 19:56

Oost Europa genoeg tofs en onbevolkts te vinden maar je moet gewoon de wegfiets voor een hard tail MTB omruilen en goede navigatie meenemen.

-Stijn- 28 december 2020 om 12:23

Wordt dit uitgezonden?

Murcia 28 december 2020 om 13:27

Dan moet je je toevlucht zoeken tot streams uit Nieuw-Zeeland ben ik bang. Deze koers is wel erg niche voor de gebruikelijke tv zenders.

Oblomov 28 december 2020 om 13:56

Ook te niche voor de Nieuw-Zeelandse zenders. Geloof niet dat deze wedstrijd een live-registratie kent.

Pizzi 28 december 2020 om 13:46

Nieuw-Zeeland <3

Moet daar nóg eens naartoe, maar dan voor een offroad bikepackavontuur.

Polleke 28 december 2020 om 16:40

Neem wel warme + regenkledij mee, vooral op het Zuid eiland kan het behoorlijk spoken, zelfs in hun zomer, verder wel een enorme aanrader…

Romāns Vainšteins 28 december 2020 om 19:57

Laten ze even allemaal een voorbeeld nemen aan hoe je een nieuwe koers van een goede naam voorziet.

Jacco van Stierop 28 december 2020 om 22:29

Organiseer daar 5 achter elkaar te verrijden eendagskoersen (net als op Mallorca), waaronder deze, en je hebt een prachtig alternatief voor die suffe TDU.

Romāns Vainšteins 28 december 2020 om 22:32

+1001

En dan inderdaad niet de ronde van Nieuw Zeeland gezeik maar gewoon lekker 5 x voor een trofee aub. Geen gemiauw met leiderstruien etc. Is veel meer wat de nieuwe liefhebbers trekken gaat, rondjes zijn er genoeg.

Headlines

Materiaalzone