Gehavende Wout Poels haalt eerste rustdag: “Maakte mij een beetje zorgen”

Gehavende Wout Poels haalt eerste rustdag: “Maakte mij een beetje zorgen”

foto: Cor Vos (archief)

zondag 6 september 2020 om 19:57

Wout Poels maakte zich vandaag een beetje zorgen. De negende etappe kende namelijk een razendsnelle start omdat er geen kopgroep weg wist te rijden en de gehavende Limburger kon met moeite bij het peloton blijven. “Ik hing de hele tijd aan het elastiek”, zei hij na de streep tegen de NOS.

“Ik had een beetje een lastige start, maar gelukkig kon ik erbij blijven. Het was echt een beetje klote en ik maakte mij wel een beetje zorgen”, geeft de klimmer van Bahrain McLaren toe. “Dan hoop je dat de vlucht snel weg is en dat het peloton het rustig aan doet. Op de klimmen kan ik wel mee, maar niet over die kleine heuvels.”

Losgeslagen stieren
Poels moest alle zeilen bijzetten om het peloton te volgen in de openingsfase. “Het leken wel losgeslagen stieren joh”, lacht hij. “Het ging tot de voet van die klim leek het net of ik in de Formule 1 zat, ze kwamen me aan alle kanten voorbij. Als je minder goede benen hebt is dat wat minder.”

Wel heeft Poels nu de eerste rustdag gehaald, een van zijn doelen nadat hij in de openingsrit een rib brak en gekneusde longen opliep. “Ik ben er blij mee. Morgen ga ik me goed laten verzorgen en even bijkomen. Hopelijk voel ik me daarna beter. Gisteren ging het boven verwachting goed, maar het vertrouwen was vandaag vrij snel weg. Als ik nog stapjes kan blijven maken, dan komt het hopelijk nog goed”, aldus Poels.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Dikke Vrouw 6 september 2020 om 20:30

Dom en waarom doorfietsen. Stap af en prepareer je voor de giro

ProfrondeZevenbergen 6 september 2020 om 20:46

?

Dion 6 september 2020 om 21:02

Waarom afstappen? Van de op bank zitten wordt het niet beter.

Veloburto 6 september 2020 om 23:31

Eh, het wordt juist wel beter van rust.

pirazzi 6 september 2020 om 20:33

Poels is naast prof ook liefhebber.

xistnc 6 september 2020 om 21:21

Poels heeft al eens halfdood langs de weg gelegen in de Tour. Voor hem is een blessuretje als dit peanuts.

TheBFG 6 september 2020 om 21:45

Toen stapte die zelf ook nog terug op de fiets voordat de ploegleider hem daar af trok

Deel Koeper 6 september 2020 om 21:59

Je kan je afvragen wat het nut hiervan is, behalve een verhaal hebben.

Gezien zijn blessures is ’t heel onwaarschijnlijk dat hij in deze Tour genoeg kan herstellen om mee te doen voor een rit of om veel te betekenen voor Landa. In het beste geval verbetert hij genoeg om relatief vlot in een bus te eindigen en zichzelf op te branden zodat hij in oktober (en in praktijk dus de rest van het seizoen) ook niet al te veel meer moet verwachten.

Grobbel 6 september 2020 om 22:45

Hij zat in de rit van gisteren al vóór de laatste bus, dus ik zou denken dat je ‘beste geval’ een beetje flauw is geformuleerd.

FondriestTF3 6 september 2020 om 23:24

Herstellen?

Hij heeft last van longen. Zijn benen zijn prima.

De doktoren stellen dat het geen kwaad kan. En als zijn longen weer ‘open’ zijn, kan hij dus gewoon weer koersen.

Thuis zou hij ook zo trainen. Geen zware interval maar duurtrainingen. Het eerste uur van een etappe is tricky, daarna kan hij op sub-treshold de finish halen binnen tijdslimiet.

Week drie is nog een week weg. Echt niet onmogelijk dat hij er dan staat.

Jungle Man 6 september 2020 om 23:30

Liefst zou ik poels nu in de giro gaan zien, maar als ie Landa naar de tourwinst zou loodsen heb ik er ook vrede mee.

Veloburto 6 september 2020 om 23:31

Dream on

peterwinnen 6 september 2020 om 23:51

Gaat nergens over, soort martelaarschap lijkt het wel, maar eigenlijk onverantwoord. Stoppen, rusten, op naar volgende koers.

Groningen 7 september 2020 om 06:25

Mooi altijd hier, al die zelfbenoemde deskundigen die coureurs, zonder enig inzicht in de medische dossiers, vertellen wat ze moeten doen.

Dumoullema 7 september 2020 om 09:47

Een bikkel. Goed dat hij doorgaat. Mentaal wordt hij daar sterker van.

Headlines

Materiaalzone

Populair