Gegeerde Dylan Teuns: “Ik wil niet op het eerste het beste voorstel springen”

Gegeerde Dylan Teuns: “Ik wil niet op het eerste het beste voorstel springen”

foto: Cor Vos

maandag 9 mei 2022 om 17:57

De teams staan in de rij voor Dylan Teuns, straks einde contract bij Bahrain-Victorious. Naar verluidt kan de Waalse Pijl-winnaar rekenen op belangstelling van acht WorldTeams, waarvan drie échte topteams. “Maar ik spring niet op het eerste het beste voorstel”, zegt de 30-jarige Limburger. “Ik heb ook geen echte deadline.”

Het was in een gesprek voor ons magazine RIDE dat Dylan Teuns even over zijn toekomst praatte. De Limburger kende een straf voorjaar met naast overwinningen in de Waalse Pijl en de Ronde van Romandië ook top 10-plaatsen in de Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Brabantse Pijl én Luik-Bastenaken-Luik. Logisch dat hij gegeerd wild op de transfermarkt is. “Dat was hij overigens al voor zijn overwinning in de Waalse Pijl”, weet zijn manager Guillaume Reynders.

“Een echte deadline heb ik niet”, zegt Teuns zelf. “Maar ik wil ook niet té lang wachten. Laat ons zeggen dat ik ten laatste zekerheid wil als de Tour de France van start gaat. Zodat ik mij tijdens de Tour geen zorgen meer hoef te maken. Ik vertel jou niets nieuws als ik zeg dat de betere renners tegen dan bijna allemaal getekend hebben.”

Dat hij niet per sé weg wil bij Bahrain-Victorious, zegt hij erbij. “Ik heb het daar best naar mijn zin, maar het teammanagement lijkt echter niet gehaast om zelf een degelijk voorstel te doen. Daarom houd ik sowieso alle andere opties open.”

Manager Reynders noemt geen namen van geïnteresseerde ploegen, maar bevestigt wat Teuns ons vertelt. “Hij wil echt niet over een nacht ijs gaan en heeft geen haast. Eind juni is het doel, maar voor hetzelfde geld geraken de gesprekken in een stroomversnelling en komt er vroeger witte rook. Over welke teams het gaat? Sowieso een aantal echte tópteams.”

Dit artikel delen:

46 Reacties

bartp25 9 mei 2022 om 18:11

Echte topteams na Bahrein: TJV, Ineos, UAE en Quickstep. Een Ineos denk ik niet komt zoveel talent aan bij hun, TJv zou ik me ook over verbazen en bij UAE gaat hij een Pogacar in de weg zitten. Quickstep zie ik dan wel weer als ploeg die hem graag wilt halen.

lo squalo dello Stretto 9 mei 2022 om 21:23

Hoezo zou hij Pogacar in de weg zitten? Toch genoeg koersen over een heel seizoen en het is ook niet dat Teuns een absolute kopman moet zijn bij een ploeg. Bij Bahrein is/was hij dat ook niet maar het pakt evenzeer goed uit.

Massimo Bataille 9 mei 2022 om 23:53

Zie ook niet direct in waarom quickstep zo’n perfecte match zou zijn
Teuns blinkt uit in het heuvelwerk, waar ze al Alaphilippe en Evenepoel hebben.
Is ook goed in de kassei-klassiekers, waar ze wel wat nood aan hebben, maar ook niet de absolute topper
Is in grote rondes eerder een vrijbuiter, dan echt een ‘klimknecht’ of kopman (al heeft hij al getoond dat hij 1-weekse rondes goed AK kan rijden).
Lijkt me dat ze met de sprinttreinen (2 topsprinters) en Evenepoel/Alaphilippe al voldoende kopmannen hebben, die ook ondersteuning nodig hebben.

Quincy Adams 10 mei 2022 om 10:07

Bij qs als versterking voor voorjaar en ook nog eens wat ondersteuning voor evenepoel in middelgebergte. Snijdt aan twee kanten als ze willen.

Renaissance 9 mei 2022 om 18:14

Gegeerd?
Lijkt me wel een renner voor IPT, kan daar lekker eigenzinnig zijn.

dneddy 9 mei 2022 om 18:18

Vroeg me ook al af wat dat voor werkwoord was? Belgisch? Geergerd? Gegeerd? Geregeerd?

Turtlehead 9 mei 2022 om 18:56

België wordt meestal niet geregeerd, dus dat kan t niet zijn ;)

Gibo 9 mei 2022 om 18:56

In Vlaanderen bestaat dit wel degelijk: gegeerd=gewenst

vanSpringel 9 mei 2022 om 19:01

Klopt ! komt van gèèrruh ! = graag.

Kopinkas 9 mei 2022 om 21:09

@Turtlehead: lekker gevat!

En tja, voor Belgen is ‘gegeerd’ een evidentie.
En zo geldt weer de uitspraak: twee volkeren gescheiden door dezelfde taal

Anton van Valouwe 9 mei 2022 om 18:21

Type vout..

SprintMaster 9 mei 2022 om 18:34

Begeerd ipv gegeerd?

Turtlehead 9 mei 2022 om 18:57

‘Begeerd’ in combinatie met ‘erop springen’ is meer iets voor een ander soort sites, vrienden ;)

nasibal 9 mei 2022 om 18:53

Edit: Gegeerd is kennelijk inderdaad Belgisch.

https://taaladvies.net/gegeerd-of-begeerd/

Nico Dick 9 mei 2022 om 19:02

Beetje uitleg, zodat jullie opnieuw kunnen focussen op de content ;-) :
* Gegeerd is uiteraard correct, maar blijkt idd Vlaams te zijn. Wist ik niet https://taaladvies.net/gegeerd-of-begeerd/
* En sinds 2021 heeft de UCI het over WorldTeams, niet meer over WorldTourTeams. Alleen wordt het nog maar weinig correct geschreven. https://www.uci.org/riders/road-riders-teams/

nasibal 9 mei 2022 om 20:00

Thnx voor de uitleg!

thorsen 9 mei 2022 om 20:43

Sinds ik ‘op de Belg’ regelmatig “evenveel dan” hoor verbaas ik me nergens meer over.
:)

Hensie 9 mei 2022 om 19:51

Serieuze vraag uit oprechte interesse… Waarom ‘gegeerd’ gebruiken? Niemand in Nederland kent of gebruikt dit.

Het komt echt nogal dommig over.

Franco Ballerini 9 mei 2022 om 20:26

Inderdaad nog nooit van gehoord. Maar ik zie het gesprek tussen de Vlaamse meisjes Lore en Camille al voor me:

“Ben je gisteren nog plezant door Geert gegeerd?”
“Nee, geren zat er voor Geert gisteravond niet meer in. Maar Gert geerde gelukkig wel als de beste!”
“Ja, daar staat Gert de gerenaar om bekend”

Turtlehead 9 mei 2022 om 20:36

Neenee, Nico heeft het goed uitgelegd (waarvoor dank). Ik ben er voor dat er doorheen de topics (pun intended) wat Vlaams gebruikt wordt.
Dat klinkt naar koers!

Michelangelo 9 mei 2022 om 20:37

Beter gegeerd dan gegoord… of wacht…

Maillot à Pois 9 mei 2022 om 20:53

Het antwoord is eenvoudig: de schrijver van dit artikel komt uit Vlaanderen, waar dit woord algemeen gebruikt wordt. Zoals hij hierboven aangeeft, wist hij niet dat het in Nederland niet gebruikt wordt.

Maar het is wel correct Nederlands, dus er is geen reden om het niet te gebruiken.

Maillot à Pois 9 mei 2022 om 20:57

@Franco
In de context van jouw verhaaltje zouden we in Vlaanderen net ‘begeerd’ gebruiken. Daar zit nu net het betekenisverschil ;-)

Hensie 9 mei 2022 om 21:04

Gegeerd wordt binnen het hele Nederlandse taalgebied enkel in Vlaanderen gebruikt, dus dat het correct Vlaams is wil ik best geloven, maar of het correct Nederlands is, waag ik te betwijfelen.

Limal 9 mei 2022 om 21:44

De verklaring waarom ‘gegeerd’ wel in Vlaanderen en niet in Nederland gebruikt wordt is natuurlijk onze zoveel mooiere, zachte ‘g’ ;-p (toegegeven, in het West-Vlaams gaat het iets minder romantisch klinken…)

Maillot à Pois 9 mei 2022 om 22:50

Hensie, daar zeg je het, Nederlands taalgebied. Nederlands is de overkoepelende naam voor de taal in dit taalgebied, niet enkel in het land Nederland. Sommige woorden die maar in een deel van het taalgebied gebruikt worden, zijn toch correct Nederlands. Gegeerd dus, bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn er ook Vlaamse woorden die niet als Standaardnederlands beschouwd worden.

Hensie 10 mei 2022 om 06:49

En dat is dus niet zo. In het Nederlands taalgebied worden Nederlands én talen gebaseerd op het Nederlands gesproken.

Maillot à Pois 10 mei 2022 om 09:38

@Hensie
Er worden in het Nederlandse taalgebied nog andere, aan het Nederlands verwante, streektalen en dialecten gesproken, dat is waar.

Maar de officiële taal in Vlaanderen is gewoon het Nederlands.
En of een woord correct Nederlands is, wordt niet bepaald door het feit of het in Nederland gebruikt wordt.
Je hebt een woordenlijst van de Nederlandse taal, het zogenaamde Groene Boekje, en daar staat ‘gegeerd’ gewoon in.

Joao Balberde 9 mei 2022 om 20:37

Valter gaat deze klaren

Romāns Vainšteins 9 mei 2022 om 21:01

Naar Wanty gaan, ben je kopman voor de heuvels in een hartstikke leuk team waar je zo eigenzinnig kan zijn als je maar wil.

Jan 9 mei 2022 om 23:10

Hopelijk leest tie jou advies

Shinzawai 9 mei 2022 om 21:17

Genoeg ploegen waar hij kopman kan spelen in zijn koersen: Intermarche, Groupama, BikeExchange, EF Education, Cofidis, Movistar, Israel, DSM, Trek… roept u maar.

lo squalo dello Stretto 9 mei 2022 om 21:21

Na zo’n voorjaar en gezien zijn leeftijd zou ik het snappen als hij gewoon het meest lucratieve 3-jarig contract kiest.

JelleNijdam88 9 mei 2022 om 21:23

Bij Trek zijn Mollema en Nibali op de retour, dan kan ie mooi uitgespeeld worden in de Ardennen

lo squalo dello Stretto 9 mei 2022 om 21:24

Nibali rijdt niet eens bij Trek man

lo squalo dello Stretto 9 mei 2022 om 21:23

On topic: Wanty zou mooi zijn!
Off topic: Wat kunnen jullie soms een stukje zagen over een Vlaams woord zeg! Nou nou nou

Michelangelo 9 mei 2022 om 22:16

On: zou Wanty het budget hebben?
Off: ik las eerst “geergerd”, en vroeg me af waar hij zich aan stoorde. “Gewild” klinkt voor mij een stuk duidelijker dan dat Vlaamsch. Bij “gegeerd” denk ik vooral aan Gerard Joling die zijn ding heeft gedaan… en dan zit je even niet zo lekker op je zadel volgens mij.

Shinzawai 9 mei 2022 om 22:29

Ik denk dat Intermarché best wat geld kan vinden voor een Belgische topper.

Blackcanyon 10 mei 2022 om 07:12

Jumbo is natuurlijk geïnteresseerd. Die willen een supermarkt in Zelk en dan is Dylan een mooi uithangbord.

Quickstep ook, die zoeken renners die dansend de berg op gaan.

Bontempi1962 10 mei 2022 om 07:46

Gegeerde Dylan Theuns?

Turtlehead 10 mei 2022 om 08:38

Je bent te laat, maar dat zal je leeftijd zijn ;)

Bontempi1962 10 mei 2022 om 09:17

Wie zegt dat dat mijn leeftijd is?

Kopinkas 10 mei 2022 om 11:36

Klopt, iedereen kan zien dat Guido Bontempi van 1960 is

zietemgaan 10 mei 2022 om 09:01

Bij Trek wordt Mollema idd wat ouder dus dat kan. Ik begrijp Bahrain niet zo … ze zijn Colbrelli kwijt en Mohoric is geen absolute topper , Landa is ook oud.. ze scoren door kwaliteit in de breedte maar die zijn ze ook zo weer kwijt op die manier

Kopinkas 10 mei 2022 om 11:35

Geërgerde Dylan Teuns: ik wil niet dat het eerste het beste adjectief op mij geplakt wordt

Vereerde Dylan Teuns: het is leuk om door een aantal topteams gegeerd te zijn (oeps)

Belegerde Dylan Teuns: los jullie taalstrijd zelf op, mag het eens over mijn knalprestaties gaan?

Adorni 10 mei 2022 om 14:54

Movistar: Valverde gaat op pensioen en ze hebben toch de gewoonte om in dienst te rijden van iemand richting Muur van Hoei.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair