Geëmotioneerde Merijn Zeeman: “Dit moet genoeg zijn”

donderdag 21 juli 2022 om 19:31
Video

Merijn Zeeman moest nog even bijkomen na afloop van de achttiende etappe van de Tour de France. De sportief manager van Jumbo-Visma zag Jonas Vingegaard in de gele trui naar de zege soleren op de slotklim naar Hautacam, in een rit die de Nederlandse formatie volledig wist te controleren. “Een ongelooflijk hoogtepunt”, vertelde hij voor de camera van WielerFlits.

Vingegaard heeft nu een voorsprong van 3m26s op Tadej Pogačar in het algemeen klassement en lijkt dus op weg naar zijn eerste Tourzege. “Of het genoeg is? Ja, tuurlijk, dat moet genoeg zijn”, aldus Zeeman. Vrijdag volgt er nog een vlakke rit naar Cahors, zaterdag is de individuele tijdrit richting Rocamadour en de Tour kent zondag zijn besluit in de traditionele slotrit naar Parijs.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

24 Reacties

Sven.99 21 juli 2022 om 19:51

Ben benieuwd wat iedereen die UAE, Pogacar en de prestaties van Mcnulty gister constant zwart aan het maken waren nu te zeggen hebben over van aert die pogacar lost op de slotklim. Dat eenzijdig verdacht maken is zo kinderachtig.

TheBigShow 21 juli 2022 om 20:01

GiAnEtTi

En Jumbo is super professioneel, ze werken met een foodapp. Alles wordt gewogen, daarom rijden ze als de brandweer

ThorHushovd 21 juli 2022 om 21:07

Ja dit slaat nergens op. Geloofwaardigheid volledig te niet gedaan door TJV

jv88 21 juli 2022 om 23:14

Ga je dit in ieder topic roepen of ga je ook nog on topic reageren?

Vermont=Awesome 21 juli 2022 om 23:19

Namen en rugnummers, of gewoon feitenvrij gezwets?

biggy 22 juli 2022 om 08:36

Het is toch vrij simpel? Het zijn allemaal zeer bijzondere prestaties. McNulty fietst sneller omhoog dan de snelste tijden die daar ooit zijn gereden terwijl ze destijds 100% doping gebruikten. De vraag is dus of je op een natuurlijke manier dat niveau ook zou kunnen bereiken? Er moet dus ontzettend veel veranderd zijn in materiaal en trainingsarbeid. De toppers van vandaag trappen dezelfde of hogere waardes dan de toppers van vroeger die 100% doping gebruiken.

De prestaties van Wout vond ik al bijzonder in de tour nadat hij zijn beenblessure had opgelopen maar deze tour slaat echt alles. Hij koerst drie weken lang zoals MvdP het de eerste week deed van de vorige tour. Hij wint bijna alle sprints, zit er bij vrijwel elke tussensprint bij, is vaak degene die de kopgroep op zet, is ondertussen vaak aan het knechten, wint bijna de tijdrit, fietst pure klimmers er af met zijn 78kg in eind derde week tour en dan ook nog de afsluitende tijdrit en Parijs winnen zeker?

Dit is echt ongekend en nog nooit vertoond. Dus ja, zoals altijd zullen daar vraagtekens bij geplaatst kunnen worden.

fransestinkkaas 22 juli 2022 om 09:58

Klopt Biggy, maar schijnbaar is het verboden om dingen bijzonder te vinden. Ik kreeg gister ook de wind van voren met mijn “insinuaties” terwijl ik geen namen noemde. Ik gaf ook het voorbeeld van de keeper van Liverpool in de finale van de Champions League met die paar grove fouten: heel analyserend voetbalwereld riep over matchfixing. Moet je in het wielrennen proberen als analist…

Alfred Issendorf 21 juli 2022 om 20:02

Ik zie Merijn al zitten met zijn radiootje op zijn campingstoeltje zaterdag bij de tijdrit. “Lekke band, Vingegaard!”
“Ok, de reservefiets staat klaar, kost ons hooguit een halve minuutje”
“Pogacar trapt momenteel 9 watt/kg”
“Dat is wel extreem, maar onze voorsprong moet volstaan”
“Die rare gele helm zit Vingegaard niet bepaald als gegoten.”
Etc.

Dat was mijn nachtmerrie vannacht, gelukkig zijn dromen bedrog! (de meeste dan…)

Pietspeed 21 juli 2022 om 21:51

Dagdromen kan ook hoor als je bedenkt dat de waan van de dag heerst.

bunchsprinter 21 juli 2022 om 20:11

Haha. Hij kan 3x vallen en 2 lekke banden krijgen. Alleen covid is nog spelbreker evt

xistnc 21 juli 2022 om 21:39

Op de volgende rustdag wordt pas weer collectief getest, toch?

Ik heb ooit eens een magere Deen van de voorloper van deze ploeg in kansrijke positie met de bollentrui een tijdrit zien verknallen op de voorlaatste dag. Mede door diverse valpartijen en knullige fietswissels verloor hij een minuut per 7km en tuimelde daarmee van het podium naar plek 7 in het AK. Dat zie ik nu niet gebeuren, maar it ain’t over till the fat lady sinks.

LeDouche 21 juli 2022 om 23:26

Fignon, Rasmussen, Roglic … zagen de dikke vrouw (Ring des Nibelungen!) zinken noch zingen!

Murcia 21 juli 2022 om 21:18

Merijn is een vakman, al die spot die hij hier over zich heen krijgt is volkomen onterecht. Na zijn doorbraak bij Iwan ook bij TJV een architect van succes. Zeer goed in het managen van de ego’s en daarnaast niet iemand die achterover gaat leunen als het goed gaat.

jv88 21 juli 2022 om 22:20

Idd en hulde voor een ploeg die gewoon voor alles gaat. Groen geel en ritten. Gelukkig lukte het ook en zet het andere ploegen ook aan on op alle fronten te strijden!

Blackcanyon 21 juli 2022 om 21:44

De titel had moeten zijn: Zeeman houdt het niet droog.

Als nazaat van Rabo zullen ze nog even moeten denken aan de tijdrit van Rasmussen uit 2005 en die van Roglic uit 2020.
De tijdrit blijft dus toch nog een gevaar.

Pietspeed 21 juli 2022 om 21:48

Klapstoeltje bij de hand altijd handig. Een waaier, Vingegaard lek, val, corona. Maar normaal gesproken, wel.

Koers 21 juli 2022 om 22:17

Ga het nou niet jinxen, Klapstoel!

Ik zou meer meenemen dat 1 reservefiets op het dak

oscarito1908 21 juli 2022 om 22:47

Ik wacht de tijdrit af en ben dan pas zeker. Hij staat er goed voor, maar een valpartij kan alles nog verzieken.

MarcoPantani 21 juli 2022 om 22:51

Spannend hoe een team nu al de winst viert. Een vluchtheuvel missen is genoeg om VG morgen uit te schakelen. Sowieso grappig om te zien wanneer het goed gaat iedereen z’n zegje wil doen. Zeeman, van Dongen, Niermann, Plugge, dan komt Heijboer er waarschijnlijk ook nog aan, succes kent altijd vele vaders

xistnc 21 juli 2022 om 23:12

Dit succes heeft ook vele vaders en bovendien ook een aantal moeders. Daar hoef je niet denigrerend over te doen.

RJ uit A 22 juli 2022 om 00:01

Ze lopen niet zelf naar de microfoons toe hè.

klootje kriekeljon 21 juli 2022 om 23:03

WF doet wel erg veel aan de huid van de beer in mijn ogen. Maar laat ik meedoen, het is Zeeman echt gegund. Toch mede de architect van deze ploeg.

oscarito1908 22 juli 2022 om 00:35

Morgen een klein tikje op het achterwiel in een zenuwachtige waaier is genoeg.

Scherp blijven en uit de misère blijven.

MarcoPantani 22 juli 2022 om 10:07

Bescheidenheid siert de mens. En met 2 jaar geleden in het achterhoofd, ze zouden toch nooit de huid verkopen voordat….., zou ik toch pas feest vieren in Parijs.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone