Gazzetta: Fausto Masnada mogelijk nog dit jaar naar Deceuninck-Quick Step

zaterdag 15 augustus 2020 om 08:57
Gazzetta: Fausto Masnada mogelijk nog dit jaar naar Deceuninck-Quick Step

Masnada won in 2019 de Girorit naar San Giovanni Rotondo - foto: Cor Vos

Beschikt Remco Evenepoel in de Ronde van Italië over hulp van Fausto Masnada? Volgens bronnen van de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport is de Italiaanse CCC-renner op weg naar Deceuninck-Quick Step en zijn er gesprekken over een tussentijdse transfer.

Mocht Masnada nog tijdens het seizoen de CCC-ploeg inwisselen voor Deceuninck-Quick Step, dan is volgens de UCI-reglementen vandaag de laatste dag om de transfer in orde te maken. In de transferparagraaf 2.15.120a staat namelijk dat de transferperiode voor welke verandering van ploeg dan ook is geopend van 1-15 augustus. Momenteel is hij met het team van Jim Ochowicz nog actief in het Critérium du Dauphiné.

Sinds 2017 maakt de 26-jarige Italiaan deel uit van het profpeloton, nadat hij bij de beloften al de Piccolo Giro di Lombardia achter zijn naam had gezet. In zijn eerste jaren bij Androni Giocattoli won hij onder meer de Tour of Hainan en een etappe in de Giro d’Italia, eindigde hij als derde in de Giro di Sicilia en werd hij vijfde in de Tour of the Alps. Sinds dit seizoen koerst hij voor CCC en was hij al negende in de Tour des Alpes Maritimes et du Var.

Dit artikel delen:

17 Reacties

tdola 15 augustus 2020 om 09:18

Ik dacht dat mnr Lefevre had gezegd geen geld meer ed, maar kijken hoe de eindjes aan elkaar geknoopt moesten worden dit jaar!?

Met het oog op ontwikkeling van Evenepoel natuurlijk wel goede aanwinst voor bergop.

krypton 15 augustus 2020 om 09:19

Ik vind Masnada nou niet echt het type dat je moet gaan laten knechten…

SCIC 15 augustus 2020 om 09:25

De uitverkoop bij CCC begint nu al. Terwijl ze nog wel de nodige WT koersen hebben te rijden.

Hollow Knight 15 augustus 2020 om 09:34

Ik had hem verleden jaar al biJ QS verwacht dus dit vind ik een leuke aankoop. Goede renner!

josi 15 augustus 2020 om 09:43

Waarom heeft Evenepoel helpers nodig? En hoe kan het dat Patrick ineens geld heeft? Ik blijf met veel vragen zitten na dit bericht.

WernerFranke 15 augustus 2020 om 10:33

Jungels vertrekt, dat maakt een smak geld vrij geloof me.

Plus door het ontbinden van CCC en de coronacrisis zal iemand als Masnada, toch geen grote naam, financieel geen al te zware dobber zijn.

josi 15 augustus 2020 om 11:24

Dat geloof ik best, maar dat geld zal pas volgend jaar vrijkomen dan.

Wheely 15 augustus 2020 om 10:02

Vandaag maar mee in de ontsnapping dan in de Dauphiné, laat jezelf zien!

Wheely 15 augustus 2020 om 12:45

Hij heeft naar me geluisterd!

AWestie 15 augustus 2020 om 10:19

Maar hij kan toch niet tijdens de Dauphine een ander truitje aan doen?

Wheely 15 augustus 2020 om 10:27

Nee, tenzij hij de bergtrui pakt oid natuurlijk. Ik ga er vanuit dat het uiterlijk vandaag aan de UCI gemeld moet worden maar dat de transfer bij wijze op 1 september mag plaatsvinden.

WernerFranke 15 augustus 2020 om 10:37

Als hij tekent, komt hij morgen niet aan de start.

Drossard Kudus 15 augustus 2020 om 10:41

Ploeg-CCC lijkt definitief kopje onder te gaan

Mario de Vries 15 augustus 2020 om 10:55

Zijn maatje Cattaneo achterna? Ik ben fan van Masnada, en wil hem niet zien knechten bij QuickStep :(

Hollow Knight 15 augustus 2020 om 11:00

Hij zal ook weleens zijn eigen kans krijgen hoor. Zelfs Iljo Keisse heeft een Giro rit gewonnen bij QS.

ruudenkit 15 augustus 2020 om 11:31

@hollow knight, ga je nu echt masnada vergelijken met keisse.
Masnada kan goed bergop en een goede sprint/punch.
Die moet gewoon een vrijbuitersrol krijgen in grote rondes of voor een mooie top 15 klassering gaan in een grote ronde of korter in klein rondewerk.

Hollow Knight 15 augustus 2020 om 13:30

Begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk. Keisse is een voorbeeld dat je als knecht bij QS nog altijd koersen kunt winnen. Ik vergelijk niet de kwaliteiten van de renners, enkel hun status binnen het team.

Er zijn zoveel goede renners die knechten in het peloton… Bij JV alleen al heb je Kuss, George Bennett, Wout Van Aert, enz.

Trouwens 15de eindigen in de Giro of knechten voor winst… Ik weet het wel hoor.

Ik denk dat je voornamelijk een probleem hebt dat hij gaat knechten voor een Belg.

Headlines

Materiaalzone

Populair