Froome over Tour of the Alps: “Ik heb die koers echt nodig”

donderdag 18 april 2019 om 17:48
Froome over Tour of the Alps: “Ik heb die koers echt nodig”

foto: Cor Vos

Chris Froome kent een moeizaam begin van het seizoen, maar de Brit heeft nog altijd vertrouwen in een vijfde Tourzege. De ronderenner hoopt zich komende week te testen in de Tour of the Alps (22-26 april). “Ik heb die koers echt nodig”, zo laat de kopman van (nu nog) Team Sky weten in een persbericht.


Froome heeft dit jaar nog geen resultaten kunnen boeken. Sterker nog: zijn beste prestatie is een 91e(!) plaats in de Tour Colombia 2.1. Toch maakt de Brit zich geen zorgen met het oog op de Tour. “Ik kijk uit naar de Tour of the Alps. Ik heb vorig jaar echt genoten van deze wedstrijd, het was toen dé perfecte voorbereiding op de Giro d’Italia.”

Klimmersploeg 
“Ik heb deze wedstrijd ook echt nodig, gezien de lastige en explosieve etappes. Het zal een goede test zijn”, aldus Froome, die vorig net naast het podium eindigde. Hij krijgt vanaf maandag het gezelschap van klimmers David de la Cruz, Pavel Sivakov, Kenny Elissonde en Tao Geoghegan Hart.

“Chris krijgt een sterke ploeg mee”, aldus ploegleider Nicolas Portal. “Hij is duidelijk op de goede weg. De Tour of the Alps is een geweldige wedstrijd voor Froome, aangezien de etappes erg zwaar zijn. Het is een ideale voorbereidingskoers voor de Tour.”

Selectie flag-gb Team Sky voor flag-it Tour of the Alps (22-26 april)
flag-it Leonardo Basso
flag-es David de la Cruz
flag-fr Kenny Elissonde
flag-gb Chris Froome
flag-gb Tao Geoghegan Hart
flag-it Salvatore Puccio
flag-ru Pavel Sivakov


Binnenkort verschijnt er op WielerFlits een uitgebreide vooruitblik op de Tour of the Alps!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Sjonge Jonge 18 april 2019 om 17:51

Toch vooral een voorbereidingskoers voor de Giro en aangezien hij die niet rijdt zie ik hem niet meedoen voor de overwinning.

jan jansen 18 april 2019 om 19:11

Ik zie hem liever helemaal niet meedoen
#zuiverwielrennen

ikbenprocycling 18 april 2019 om 19:55

je moet er toch ueberhaupt niet aan denken dat hij zijn Tour nr 5 kan/zal pakken zonder serieuze koersdagen eerste half jaar 2019….. de gedachte aan een theoretisch mogelijke nr 5 is op zich al erg genoeg

Angelo Pauwels 18 april 2019 om 23:08

Ik zie Froome helemaal niks meer winnen eerlijk gezegd, hij kwam zo slecht voor de dag in de voorgaande koersen dit jaar dat ik denk dat het bijna op is bij Froome.

Djoop 18 april 2019 om 23:26

Ik bewonder je optimisme.

Renzeva 19 april 2019 om 20:21

precies dat denk ik nu ook, ook vanuit het perspectief van: je kan niet eeuwig goed zijn, je piek moet eens voorbij zijn. en aangezien Froomey’s piek heel lang was zou ik zeggen dat als het eenmaal voorbij is het ook definitief voorbij is.

Daan Knijnenburg 19 april 2019 om 03:51

Toch jammer dat niemand op deze site froome meer support. Alles wat over hem gemeld wordt, krijgt meteen negatieve reacties. Hij is vrijgesproken (hoe discutabel dat ook was). Heb soms meer vertrouwen in deze sport anders kun je net zo goed stoppen met volgen.

Djoop 19 april 2019 om 05:33

Alsof Froome support tekort komt., de man die zijn positief afkocht door 8 miljoen aan advocado’s uit te geven. Overal waar hij komt hopen mensen stiekem op de bitch die karma heet. Hij kan net zo goed stoppen…
De meeste van die Sky topics worden genegeerd, letterlijk nul reacties. Iedereen heeft zijn zegje inmiddels wel gedaan, ook degenen die Sky nog het voordeel van de twijfel geven.

ikbenprocycling 19 april 2019 om 08:43

inderdaad, als een dead horse door de jaren.
bottomline: niemand hoeft medelijden te hebben met Froome en Sky, en je bent er niet minder liefhebber door