Freire: “Wist niets van dopinggebruik bij Rabobank”
maandag 18 maart 2013 om 12:39 Volg in Google

Freire: “Wist niets van dopinggebruik bij Rabobank”

freire

foto: Sirotti

Oscar Freire merkte tijdens zijn verblijf bij Rabobank niets van dopinggebruik binnen de ploeg. Dat vertelde de oud-renner tegen de Spaanse krant El Pais. De renner – die tussen 2003 en 2011 uitkwam voor Rabobank – ontkent zelf verboden middelen gebruikt te hebben.

“De ploeg was altijd tegen dopinggebruik,” vertelde Freire. “De doktoren hebben mij nooit iets aangeboden, in geen van de ploegen waar ik gezeten heb. Andere renners hadden wel eigen artsen, maar ik heb me altijd laten behandelen door de ploegdokter. Niemand in het bijzonder.”

Volgens de drievoudig wereldkampioen gebruikte hij tijdens zijn actieve carrière nooit doping. “Ik kan die vraag eerlijk beantwoorden. Mensen mogen zelf kiezen of ze mij geloven.”

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster