Florian Stork promoveert naar WorldTour-ploeg Sunweb

vrijdag 8 februari 2019 om 10:29
Florian Stork promoveert naar WorldTour-ploeg Sunweb

foto: Marcel Koch (archief)

De aangekondigde versterking van Team Sunweb is Florian Stork. De 21-jarige Duitser reed de afgelopen twee jaar voor het opleidingsteam van de Duitse WorldTour-formatie. Met de komst van Stork, als 26e renner, is de selectie van Sunweb voor 2019 compleet.


Begin dit jaar vertrokken al drie renners van de opleidingsploeg naar de hoofdmacht: Joris Nieuwenhuis, Marc Hirschi en Max Kanter. Stork werd in 2018 vijfde in het algemeen klassement van de Tour Alsace. Hij verdient volgens de ploegleiding een gelijkwaardige kans.

“In de afgelopen twee jaar heeft Sunweb me de kans gegeven mezelf te ontwikkelen en behoort ons programma echt tot de beste van de wereld. Voor mij is dit een kinderwens die uitkomt”, vertelt Stork. “Ik kijk er naar uit om dit werk voort te zetten met alle geweldige mensen om me heen en mezelf nog meer uit te dagen op het hoogste niveau van deze sport.” Eind maart maakt Stork zijn debuut in het rode shirt, tijdens de Settimana Internazionale Coppi e Bartali.

In de poll op WielerFlits stemde nog geen 9% op de Duitser als mogelijke aanwinst van Sunweb. De andere kanshebbers, Felix Gall uit Oostenrijk, Martin Salmon uit Duitsland en Nils Eekhoff en Jarno Mobach uit Nederland, blijven in 2019 actief voor de opleidingsploeg.

Dit artikel delen:

14 Reacties

ikbenprocycling 8 februari 2019 om 10:40

In de poll op WielerFlits stemde nog geen 9% op de Duitser als mogelijke aanwinst van Sunweb.

Kenners hier op WF :-)

xistnc 8 februari 2019 om 10:42

Nooit van gehoord.

Maar ik had 'm kunnen kennen.

Wheely 8 februari 2019 om 13:21

Ik kende alleen Storck.

AlfredoBinda 8 februari 2019 om 10:45

Van alle mogelijke opties was dit wel veruit de minste, dus waarschijnlijk gewoon een excuusrennertje voor de Duitse sponsoren.

Arema Pro Cycling Team 8 februari 2019 om 13:10

Welke Duitse sponsoren?

kielabokki 8 februari 2019 om 10:53

Stork? Zat al in de pijpleiding… Duurzaam en energierijk, kan flink gas geven/stoempen als een mijnwerker, legt het fundament voor de trein en doet waar mogelijk baggerwerk. Echte diesel.

Maillot à Pois 8 februari 2019 om 11:05

Sunweb maakt er geen geheim van dat de focus ligt op Duitse talenten. Letterlijk van op hun website:
“Since its establishment in January 2017, Development Team Sunweb’s fundamental goal has been to prepare talented riders for a career in the WorldTour. Holding a strong focus on German talents, their ultimate aim is to grow the next German GC contender, whilst contributing through grassroots development towards the future of the sport in Germany. ”

Daarnaast was Stork ook gewoon de oudste renner in het Development team, de enige overgebleven renner van het bouwjaar 1997. Niet zo vreemd dat hij het meeste klaar geacht wordt voor een overstap dus.

xistnc 8 februari 2019 om 11:12

Toch denk ik dat het vooral een kwestie is van het opvullen van een gat in het WT-team.

Dolledriesoldebroek 8 februari 2019 om 11:22

Word in de wandelgangen ook wel “de ooievaar” genoemd

kiryienka 8 februari 2019 om 11:30

Peletonvulling. Die jongen gaat het echt niet redden als “GC-contender”. De enige noemenswaardige uitslag die hij gereden heeft is die 5e plaats in Alsace, maar als je ziet hoe die daar gekomen is, is dat meer geluk dan wijsheid. Een gemiddelde knecht in het profpeloton, rijdt bij de beloften/junioren nog wat uitslagen bij elkaar, maar dat heeft deze man ook niet gedaan.
Mij is deze keuze van Sunweb wat onduidelijk…

ChefSpijker 8 februari 2019 om 13:04

Waarom zou het een GC-contender moeten zijn dan? Dat stukje van Maillot à Pois is gewoon een algemeen stukje over de opleiding. Niet de omschrijving van deze gepromoveerde renner.

Baik-Baik 8 februari 2019 om 14:58

Ooit van Wiggins gehoord als jeugdrenner? Die heeft ook de tour gewonnen.

kiryienka 8 februari 2019 om 15:46

@ChefSpijker Klopt niet in het stukje van MaP, maar hij benoemt zelf wel dat hij ooit voor de knikkers mee wil doen in de grote rondes.

@Baik-Baik Scheen best wel een aardig talent te zijn op de baan…

Overigens wens ik deze jongen deze het allerbeste en hij mag me verbazen.

Vincent Lacressonniere 8 februari 2019 om 21:28

“Voor mij is dit een kinderwens die uitkomt”

haha

Wat Dolledriesoldebroek al zei dus.

Wel een mooie naam voor een renner, “De Ooievaar”.