Florian Sénéchal in tranen na hulp aan Fabio Jakobsen: “Hij verdient alle respect”

woensdag 20 juli 2022 om 17:56
Video

Florian Sénéchal stond ploegmaat Fabio Jakobsen op te wachten aan de streep van etappe 17 van de Tour de France, nadat de Nederlander moest vechten tegen de tijdslimiet. Een zeer geëmotioneerde Sénéchal stond na afloop onder meer voor de camera van WielerFlits.

Castelli

“Ik zag tijdens het klimmen aan zijn gezicht dat hij echt zwaar kapot was. Chapeau, Fabio geeft echt nooit op. Hij verdient alle respect. Hij is mijn vriend”, vertelde de Franse kampioen in tranen. “Ik bleef bij hem vandaag, zoals ik dat altijd wil doen. Voor Fabio wil ik tot het maximum gaan.”

“Ik zei tegen hem dat hij voor zijn familie en ploegmaten zijn grenzen moest verleggen. Dat hij met vijftien seconden over de tijdslimiet haalt, dat is de Tour de France”, voegde Sénéchal daar nog aan toe. “Op deze manier kan hij sprinten op de Champs-Élysées.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

36 Reacties

oscarito1908 20 juli 2022 om 18:08

Ja die twee hebben samen nogal iets meegemaakt.

0
fietsvriend 20 juli 2022 om 18:13

Mooie tranen weer

0
de adelaar 20 juli 2022 om 18:18

Het verhaal in de koers: dit is wat koers mooi maakt! Winnaars en verliezers maar evenveel respect, prachtig

0
Amio1998 20 juli 2022 om 18:22

Verbaas me wel over het feit dat Fabio alleen reed. Waarom is niemand bij hem gebleven?

0
Geerkos 20 juli 2022 om 18:52

Reden heel lang samen. Beslissing op het eind om de ploeg harder te laten rijden omdat anders mogelijk 4 man otl zijn

0
Muda 20 juli 2022 om 21:49

Een half team achterlaten is wat veel van het goede, maar 1 had toch kunnen blijven…

0
KennyKlimmen 20 juli 2022 om 18:28

Sjemig, had iedereen maar zo’n fietsvriend.

0
Emergo 20 juli 2022 om 18:31

A real tearjerker.

0
Hensie 20 juli 2022 om 18:37

Al dat infantiele gejank begint een beetje sneu te worden.

Alsof de postbode gaat janken als ‘ie de post sneller rondbrengt dan normaal.

0
Panache 20 juli 2022 om 19:15

Lichamen die stelselmatig tot het uiterste beproefd worden zijn niet meer in staat de emoties weg te rationaliseren, die energie is helemaal op. Essentieel verschil met jouw collega postbode.

0
Gijsbert Van Beers 20 juli 2022 om 19:26

Precies wat Panache zegt.

Zware inspanningen, weinig slaap, dagen aan een stuk afzien… daar word je emotioneel een stuk labieler van.

0
Wim Kruithof 20 juli 2022 om 19:33
Quote:
Al dat infantiele gejank begint een beetje sneu te worden.

Ik ben al zo’n 12 jaar actief op Wielerflits, maar dit is wellicht één van de meest sneue, melijwekkende reacties die ik ooit ben tegengekomen. Emotie is onderdeel van ons mens-zijn en vermoedelijk zelfs het mooiste ervan.

Kan geen kwaad dat te omarmen.

0
girardengo 20 juli 2022 om 19:57

Er zijn wel meer reacties op WF die sneu zijn; dit is er een van. Proficiat ermee.

0
Hensie 20 juli 2022 om 20:07

Het werk van postbodes wordt behoorlijk onderschat, blijkt naar weer. Elke dag hetzelfde geestdodende werk in een droef sorteercentrum om vervolgens je een breuk te sjouwen aan post door de straten van je route die altijd dezelfde is. En dat voor een hongerloontje. Die mensen zouden met recht labiel mogen worden van hun werk.

0
Brabander 20 juli 2022 om 20:41

Ik ben zelf postbode geweest. In de goede tijd nog. Dus zo'n 20-25 jaar geleden. Echt zalig werk. Veel buiten, lekker tussen de mensen. En zeker niet voor een hongerloontje.
En dat 'breuk sjouwen' slaat helemaal nergens op

0
Odin 20 juli 2022 om 20:41

@Hensie, you must be fun at party’s. Wat een klote reacties…

0
Brabander 20 juli 2022 om 20:43

Hensie is zelf nogal infantiel volgens mij :)

0
oostrijck 20 juli 2022 om 23:41

Met recht een zuur figuur.

0
Kopinkas 21 juli 2022 om 00:27

Ah, postbodes!
Een paar van de mooiste pseudo-naïeve personages uit film en literatuur zijn nu net postbodes: François uit ‘Jour de Fête’ van Tati (kijk maar eens naar zijn knettergekke postronde), Mario uit ‘Il Postino’ (‘una metaforo’). En dan is er nog de onvergelijkbare Facteur Cheval, die opereerde op het kruispunt tussen art brut en architectuur.
Een postbode op de fiets doet mijn hart nog steeds sneller kloppen – helaas wordt het stilaan een zeldzaamheid.

0
Cycleops 21 juli 2022 om 12:35

In een vrij land staat het je ook vrij om te tril

0
Cycleops 21 juli 2022 om 12:39

Lieve wielervrienden, niet reageren op dit soort berichten, daar is dit soort trollen om te doen. Dit is iemand die de hele dag onzin op fora plaats om daarna de reacties te lezen met de broek op de knieen. Sneuer voor hem dan voor ons, dus lekker negeren vanaf nu.

0
josemanuelfuente 20 juli 2022 om 18:41

Kunnen we de druppeltrui introduceren, degene met de mooiste tranen mag de dag er na in die trui koersen.

0
Kopinkas 20 juli 2022 om 18:45

Bij het lezen van de naam Fuente (te jong gestorven) schiet mijn gemoed al haast vol. Stuur die trui maar deze kant uit. Mooi idee overigens, maar wie wordt de druppelteller?

0
Alfred Issendorf 20 juli 2022 om 18:52

Met de wolven meehuilen. De grote weerwolf ziet het goedkeurend aan en neemt er vanavond nog eentje op.

0
Marlin 20 juli 2022 om 23:46

Inderdaad, azijnpisser Issenndorf. Niet alles is perfect bij de Wolfpack. Maar dit zie ik niet snel gebeuren bij andere ploegen. Onvoorwaardelijke en echte teamgeest.

0
klootje kriekeljon 20 juli 2022 om 19:11

Wielrennen is mooi. Op zulke momenten maakt het niets uit voor wie of welke ploeg je wel of niet bent.

0
de wegkijkers 20 juli 2022 om 19:19

Mc Nulty ook een beest he !

0
De Siepel 20 juli 2022 om 23:24

Hij is herrezen…maar dit was over de top.. Dit is te bijzonder…

0
F4L 20 juli 2022 om 20:16

Dit filmpje geeft het teamgevoel ook goed weer: https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1549803359879794695

0
assen 20 juli 2022 om 20:44

@F4L
Mijn dank is groot!

0
assen 20 juli 2022 om 20:45

Diep respect voor Fabio.

Als hij morgen weer op tijd is, wat een ONGELOOFLIJKE prestatie zou dat zijn!

Als hij dan zondag zou winnen op de Champs, man man, dat zou FANTASTISCH zijn!

Ik vrees toch dat het morgen voorbij is, al gun ik m de winst op de Champs

0
maq 20 juli 2022 om 21:08

@redactie: de quote in de eerste alinea (“Ik zag tijdens het klimmen aan zijn gezicht dat hij echt zwaar kapot was.”) klopt niet. Hij zegt: “after poland, I see the face destroy”, dus refererend aan Polen en niet vandaag.

0
assen 20 juli 2022 om 21:19

Klopt, al hoorde ik ‘destroyed’, maar dat heb ik misschien zelf ingevuld (ik vrees dat mijn Engels beter is dan zijn Engels, maar zijn Frans is wel stukken beter dan het mijne ;-))

0
Bonifatius 20 juli 2022 om 21:11

Hempsie man man toch

0
Blackcanyon 20 juli 2022 om 22:38

Mooi dat Fabio t gered heeft. Mooi ook hoe ze er bij Quick Step echt voor elkaar zijn.
Niet slechts voor de pegels, maar echte menselijkheid.

0
55x11 21 juli 2022 om 11:31

mooi man, kwam echt van diep

0

Headlines

Populair

Materiaalzone