Fernando Gaviria baalt van tweede plaats: “Maakte een kleine fout in de sprint”

maandag 17 mei 2021 om 18:37
Fernando Gaviria baalt van tweede plaats: “Maakte een kleine fout in de sprint”

foto: Cor Vos

Fernando Gaviria zegt dat hij in de sprint van de Giro-etappe naar Foligno een fout heeft gemaakt. “Ik zag dat ik Peter Sagan kon passeren, maar ik maakte een kleine fout. Ik wilde aan de ene kant langs hem gaan, maar hij veranderde van richting en dat deed hij uitstekend. Dus ik feliciteer hem”, aldus Gaviria.

In de sprint kreeg Gaviria ook nog hulp van ploeggenoot Juan Sebastián Molano, die vroeg aanging in de technische finale. “Dat hebben we goed gedaan. Sebas lanceerde zich perfect, alleen was ik niet in staat om dat af te maken. Maar we hebben het in ieder geval geprobeerd”, zegt Gaviria tegen Colombiaanse media.

De rit naar Foligno was zwaarder dan verwacht, mede door het hoge tempo van BORA-hansgrohe. Gaviria was een van de weinige sprinters die de schifting overleefde. “Ik heb alles gegeven wat ik in mij had”, reageert hij. “Maar BORA-hansgrohe heeft de overwinning verdiend. Zij deden uitstekend werk en zetten de hele ploeg op kop tijdens de laatste klim. Het kostte veel energie om in het peloton te blijven, maar dat lukte wel. En er komen nog etappes waarin we het kunnen proberen.”

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

11 Reacties

rosencrantz 17 mei 2021 om 18:47

Vandaag nog maar eens de waarde van Morkov gezien. Zowel Molano als Consonni gingen, te snel, door een gat waar hun kopman niet door durfde/wilde.

reusjen 17 mei 2021 om 19:11

Molano deed het echt perfect. Dat gat was ook ruim voldoende. Gaviria geeft hier min of meer aan dat hij niet kon volgen, in dat geval was hij dus gewoon niet sterk genoeg. Kon hij wel volgen maar maakt hij de keuze het niet te doen is het een tactische fout. Hoe dan ook ligt de fout bij Gaviria, daar kan geen Morkov iets aan veranderen.

Turtlehead 17 mei 2021 om 19:23

Ja, inderdaad: Molano was super. Gaviria maakte niet aan het einde een kleine fout, maar eerder een grote fout: hij had ‘full gas’ met Molano mee door die bocht gemoeten van achteruit de groep. De sprint was in feite voor de bocht gereden.

Dzjof 17 mei 2021 om 19:39

Dat sprinters bij DQS 15x per jaar winnen en daarna niet(s) meer heeft vast niet alles met Morkov te maken.

Wat het wel is weet ik niet.

reusjen 17 mei 2021 om 20:01

@Dzjof
Volgens mij is er niemand op dit forum die de waarde van Morkov als leadout bestrijdt.

vincenzo 17 mei 2021 om 20:29

Molano vertrok als een raket en stopte op 100 meter voor de meet met trappen. Het lijkt er op dat Molano (na zulk soort etappes) sterker is dan Gaviria (die het wiel van Sagan kiest in plaats van het wiel van Molano). Snap niet dat ze niet beiden sprinten voor de eindzege.

Dikke vrouw 17 mei 2021 om 21:35

Zou Sebas niet gewoon beter hun eerste sprinter zijn?

Romāns Vainšteins 17 mei 2021 om 21:43

Molano en Gaviria moeten gewoon lekker doorknokken deze giro. Ze doen met veel grinta hard hun best en ik denk dat die zege best te behalen valt nog.

de nieuweMerckx 17 mei 2021 om 22:46

Inderdaad, hopelijk lukt het nog. Ik word steeds meer supporter van Gaviria, hij heeft iets aandoenlijks.

Romāns Vainšteins 18 mei 2021 om 09:35

T’is gewoon een mooie vent, zoals sommigen dan zeggen.

Jean Dumas 18 mei 2021 om 05:21

‘Ik wilde aan de ene kant langs hem gaan, maar hij veranderde van richting en dat deed hij uitstekend’. Zo is het.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair