Fem van Empel ontroostbaar: “Hoeveel pech kun je hebben?”

zondag 30 januari 2022 om 21:22
Fem van Empel ontroostbaar: “Hoeveel pech kun je hebben?”

foto: Cor Vos

Fem van Empel reed zondag op het WK voor beloften tot twee keer toe een gat dicht na pech, maar de derde keer – in de slotronde – was ook voor haar teveel. De Brabantse moest het doen met brons en was na afloop ontroostbaar. “Hoeveel pech kun je hebben”, vraagt ze zich af in tranen.

“Op het EK gebeurde dit ook”, gaat ze verder met haar verhaal. “Ook toen schoot mijn ketting in crashmodus. Dat betekent dat het schakelsysteem crasht en dat de ketting blijft zitten. Ik had de pech dat dat was in mijn grootste versnelling. Gelukkig kon ik nog wel terugkomen.”

“In de finale verwachtte ik een aanval van Puck op de lange klim. Ik kon vrij makkelijk volgen, waarna ik alles op alles zette op de sprint. Dat was voor mij plan A. Maar toen kwam mijn ketting weer vast te zitten”, eindigt Van Empel. “De tranen schieten weer in mijn ogen. Ik heb hier misschien wel de wereldtitel verloren.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Titaantje 30 januari 2022 om 22:20

Zuur voor Fem, maar Puck heeft er ook wel voor gereden en de wedstrijd steeds zwaar gemaakt, dat valt te prijzen.

Dikke Vrouw 30 januari 2022 om 22:37

Hoeveel pech kan je hebben? Nou…. dit is maar een sportwedstrijdje hoor meid

Erik33 30 januari 2022 om 22:50

Pech was deels eigen schuld maar het was niet zo maar een wedstrijdje. Het was het WK, lijkt mij toch wel vrij belangrijk in het leven van een sportvrouw.

storm-biker 31 januari 2022 om 08:18

@Dikke Vrouw wat een kansloze opmerking.

Murcia 30 januari 2022 om 22:49

Fem maakte zelf gewoon de fout door niet als eerste de enige moeilijke hobbel hier te nemen. Ze was twee ronden eerder al gewaarschuwd maar ging nu als tweede te dicht op Puck zitten, een beginnersfout. Na de problemen met het versnellingsapparaat kwam ze knap terug maar je moet de concentratie wel behouden en dat deed ze niet.

kleomantre 30 januari 2022 om 22:55

Helemaal mee eens, niet intelligent gekoerst. Niet op positie of niet voldoende afstand gehouden.

assen 31 januari 2022 om 06:52

Klopt, dat had zeker beter gekund. Dus ja, ze had pech, maar het was niet alleen pech.

Thijs E 30 januari 2022 om 23:14

Hier leert ze veel van, dit gaat mee in de bagage en zorgt dat ze de volgende keer die fout niet meer maakt.

Barry Batsbak 31 januari 2022 om 08:27

Die crashstand, daar zouden ze iets op moeten verzinnen. Gewoon stalen kabels leggen naar zo'n derailleur bijvoorbeeld. Ik weet niet of de fietstechniek zoiets toelaat.

koekefretter 31 januari 2022 om 15:11

Altijd wel leuk dat commentaar met een zak chips op de bank. In de wedstrijd kun je niet achteraf beslissen.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone