Fabio Jakobsen verlengt bij Deceuninck-Quick-Step tot eind 2023

vrijdag 9 juli 2021 om 11:14
Fabio Jakobsen verlengt bij Deceuninck-Quick-Step tot eind 2023

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen zal ook de komende seizoenen uitkomen voor Deceuninck-Quick-Step. De Nederlandse sprinter heeft een krabbel gezet onder een nieuwe verbintenis en staat nu nog twee jaar onder contract bij de ploeg van Patrick Lefevere.

Jakobsen (24) koerst al sinds 2018 voor de Belgische sterrenformatie en maakte dit jaar zijn comeback na zijn zware valpartij in de Ronde van Polen van 2020. De rappe man uit Heukelum reed dit jaar al de Ronde van Turkije, Volta ao Algarve, het Critérium du Dauphiné en het Nederlands kampioenschap wielrennen op en rond de VAM-berg. Jakobsen richt zich in het najaar op de Vuelta a España.

Dankbaar 
“Ik ben zo blij dat ik ook de komende jaren deel zal uitmaken van The Wolfpack. Ik wil Patrick (Lefevere, red.), alle stafleden en de sponsoren bedanken voor de geweldige steun. Ik kijk ernaar uit om de komende twee seizoenen weer wedstrijden te winnen met mijn ploeggenoten. Ik heb een geweldige ploeg om me heen en daar ben ik dankbaar voor.”

Ook Lefevere is in zijn nopjes nu Jakobsen heeft bijgetekend. “Om te zien waar Fabio vandaan komt… Het is echt een mirakel. Hij boekt steeds meer progressie en we zijn heel erg blij met het feit dat hij nog twee jaar voor de ploeg zal uitkomen. Fabio heeft ontzettend veel talent en ambitie. Hij heeft veel meegemaakt, maar de ploeg is altijd achter hem blijven staan. Dat zal nooit veranderen.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Murcia 9 juli 2021 om 11:18

Zeer goed nieuws!
Een blijk van vertrouwen dat Fabio weer terug gaat komen op niveau want Patrick gaat niet verlengen op basis van liefdadigheid. Veel succes gewenst!

Chippen 9 juli 2021 om 11:37

het is patlef, die geeft wel vaker contracten aan renners met een onzeker toekomstperspectief, maar dan wel door financieel te laten inleveren.

Blackcanyon 9 juli 2021 om 12:34

@chippen, ik weet niks van het nieuwe salaris qua honorarium en wat vast of variabel is. uitgaande van wat ik wel weet blij voor Fabio en respect voor Lefevre die zijn renner die niks verkeerd deed en puur slachtoffer was is blijven steunen.

KnightBiker 9 juli 2021 om 12:45

@chippen – over het geheel genomen klopt dat, in het geval van Fabio zei Lefevre vorig jaar dat Fabio onderweg was een top sprinter te worden en dat Fabio daar ondanks het ongeluk ook naar betaald zou worden als ware het niet gebeurd was.
(Of dat nu nog steeds zo is, is natuurlijk een 2e maar in iedergeval heeft Fabio nu 2 hele jaren waar hij zich niet hoeft te bekommeren om zijn plaatsje in het peloton)

Panache 9 juli 2021 om 13:05

Lijkt mij sterk dat Lefevere dat bedrag met zes nullen neerlegt voor 2022-2023. Een man een woord zegt men wel eens. Echter zal een redelijk mens als Fabio Jakobsen content zijn met het aanbod dat er ligt en hoop ik dat hij zijn belofte ook volledig kan gaan inlossen in de grote wedstrijden volgend jaar.

Renaissance 9 juli 2021 om 14:48

Zal wel een contract zijn die wordt opgewaardeerd bij overwinningen. Misschien elke 3 overwinningen 10% erbij ofzo tot een bepaald maximum.

DeGroteMolen 9 juli 2021 om 16:43

Zeer goed nieuws voor beide partijen! En als Fabio moet inleveren qua financien: reden te meer om Groenwegen aansprakelijk te stellen voor de schade. Matrieel en immatrieel.

jopie777 9 juli 2021 om 11:30

Heel gaaf!!! Go Fabio

Gebruikersnaam 9 juli 2021 om 11:33

De Vuelta zal een belangrijk ijkpunt zijn. Moet daar geen rit winnen of meedoen voor zeges, maar zich echt eens terug in een sprint gooien en een top 10 halen, dat mag er toch stilaan eens tussen zitten. Al was het maar als mentale boost om toch door te blijven zetten.

Arry1337 9 juli 2021 om 13:09

Dat mag er toch stilaan eens tussen zitten? .. lol ..

DeGroteMolen 9 juli 2021 om 16:47

De man moest ter plekke gereanimeerd worden en heeft, na kunstmatige coma, diverse operaties moeten ondergaan, tot recent zelfs. Het is een wonder dat Fabio uberhaupt nog op de fiets zit als prof. Schandalig eigenlijk dat hij niet in het groen rijdt in de tour. Wat een prutser.

Michelangelo 9 juli 2021 om 12:15

Verstandige keuze van Fabio. Aangezien volgens mij Morkov ook nog onder contract ligt, heeft hij in ieder geval een van de beste leadouts in het peloton. En dus kans op succes.

Enige grote beer op de weg: Evenepoel! Tot op heden lijkt het alsof ze hem volgend jaar niet in gaan zetten in de TdF. Maar als ze dat wel gaan doen, is het de vraag wat dat gaat betekenen voor het sprintersgedeelte van de ploeg. Alle ballen op Evenepoel? Of vooral voor ritzeges en Evenepoel die wat meer zijn plan moet trekken?

Beer 9 juli 2021 om 13:35

Mooi en menselijk gebaar van Lefevere.

pedro 9 juli 2021 om 14:03

Fabio is het grootste sprintertalent(in ieder geval degene die al t meeste heeft bewezen/gewonnen). Dus Levefre mag ook blij zijn dat hij voor 2 jaar van zijn diensten is verzekerd. En hij zal hem vast niet het salaris geven wat hij, zonder zijn val, op dit punt in zijn carierre anders kwijt was om hem te kunnen behouden. Een soort prestatiecontract ligt het meest voor de hand. Maar Fabio zal zijn niveau echt wel weer gaan halen na een normale winterse voorbereiding.

Michelangelo 9 juli 2021 om 14:09

Ik geloof niet in “mooie en menselijke gebaren” van Lefevere. Wel in het zoeken naar goede renners voor de juiste prijs. Als de verwachting was dat Jakobsen geen deuk meer in een pakje boter zou rijden, dan had hij zeer waarschijnlijk ook geen contract gekregen.

Maar da’s mijn bescheiden inschatting.

Neemt niet weg dat dit gewoon goed nieuws is voor Jakobsen: voor een sprinter die een erelijst op wil bouwen is er geen betere plek dan in de sprinttrein van Quickstep.

Headlines

Materiaalzone

Populair