Fabio Jakobsen onderdeel van zestal Deceuninck-Quick-Step in Turkije

donderdag 8 april 2021 om 11:10
Fabio Jakobsen onderdeel van zestal Deceuninck-Quick-Step in Turkije

foto: Fabio Jakobsen

Deceuninck-Quick-Step heeft de selectie voor de Ronde van Turkije officieel bekendgemaakt en, zoals aangekondigd, maakt Fabio Jakobsen daar deel van uit. Voor de Nederlandse sprinter wordt het zijn eerste wedstrijd sinds zijn akelige valpartij in de Ronde van Polen van vorig jaar. “We zijn heel blij en verheugd dat Fabio weer bij het team is”, zegt ploegleider Rik Van Slycke.

“Natuurlijk was hij al mee op ons trainingskamp in de winter, maar dit is anders en we zijn blij om te zien dat zijn progressie van de laatste maanden hem hier gebracht heeft”, stelt Van Slycke. “Hij staat voor het eerst aan de start van een wedstrijd sinds augustus. Het belangrijkste voor hem is om het dag per dag te bekijken. Hij moet zijn ritme weer vinden en weer dat koersgevoel krijgen na de lange onderbreking.”

Deceuninck-Quick-Step zet in Turkije vol in op de sprintetappes. Naast Jakobsen gaan ook Mark Cavendish, Álvaro Hodeg, Iljo Keisse, Shane Archbold en Stijn Steels naar Turkije. “Veel etappes kunnen eindigen in een massasprint en daar kijken we naar uit”, zegt de ploegleider. “Er liggen zeker kansen voor onze rappe mannen, die kunnen terugvallen op een sterk team dat de koers kan controleren en een goede lead-out kan afleveren.”

Selectie Deceuninck-Quick-Step voor de Ronde van Turkije 2021 (11-18 april)
flag-nz Shane Archbold
flag-gb Mark Cavendish
flag-co Álvaro José Hodeg
flag-nl Fabio Jakobsen
flag-be Iljo Keisse
flag-be Stijn Steels

Dit artikel delen:

33 Reacties

Glorious 8 april 2021 om 11:27

Edit redactie: Graag on topic reageren.

lo squalo dello Stretto 8 april 2021 om 12:36

Andermaal censuur? Zolang het maar in de linkse agenda past zeker? Jammer dat WielerFlits er ook aan mee doet.

AnderJ 8 april 2021 om 13:09

@:lo squalo dello Stretto: ik ben zo klaar met het slachtoffergedrag van mensen die zichzelf kennelijk als rechts beschouwen. De afgelopen 40 jaar heeft de VVD 8 jaar niet in het kabinet gezeten. Waarom toch dat Calimero-complex

matwiel 8 april 2021 om 13:20

Maar dan ondertussen wel de naam van je account aanpassen. Blijf dan weg van de site rechtse rukker.

Romāns Vainšteins 8 april 2021 om 15:22

In de slipstream van de populistische Jopies zal ook de overdreven OMG cultuur weer verdwijnen. Het je druk maken om dergelijke luchtverplaatsingen is onversneden tijdverspilling en raadzaam om te vervangen voor leuke activiteiten.

De Siepel 8 april 2021 om 11:30

Mooi voor Jakobsen. Los hiervan begrijp ik werkelijk niet dat de UCI nog in Turkije een etappekoers accordeert.
Duizenden politieke tegenstanders van Erdogan zitten zonder enige vorm van rechtspraak in gevangenissen in Turkije. Door deze ronde toe te voegen aan het jaarprogramma, maakt de Turkse overheid weer mooie sier.
Als ploeg moet je sowieso hier niet aan de start willen staan.

Groetjesaandevoetjes 8 april 2021 om 11:47

Ze rijden ook in Guangxi (China) en Verenigde Arabische Emiraten. Heb het idee dat ze in het wielrennen zich niet echt bezig houden met dit soort zaken.

Poeksel 8 april 2021 om 12:03

De belangrijkste onderscheiding van de UCI is gegeven aan de dictator van Turkmenistan. Mensenrechten boeit de UCI inderdaad niets.

Oblomov 8 april 2021 om 15:38

Alleen betwijfel ik of het anti-westerse regime van Erdogan welke affiniteit dan ook heeft met deze race. De Ronde van Turkije bestaat al sinds begin jaren ‘60 en is duidelijk een product van het verwesterde seculiere Turkije dat Erdogan en zijn reactionaire achterban met wortel en tak proberen uit te roeien.

Yeez 8 april 2021 om 11:35

Gaan ze om de dag sprinten ;) cav, jakobsen en hodeg

LucasR 8 april 2021 om 12:05

Haha, ik dacht ook al: drie sprinters?!

zietemgaan 8 april 2021 om 12:28

Hodeg lijkt me dit jaar geen speerpunt meer, hij zat al eerder in het treintje eerder dan zelf te spurten. en Jakobsen zal wellicht niet meteen erin vliegen? Dus allen voor Cavendish? Ik gun hem hoe dan ook nog eens het hoogste schavotje.

Craig Vanderswag 8 april 2021 om 14:10

Alpecin Fenix neemt ook alleen snelle mannen mee.

Dikke vrouw 8 april 2021 om 11:53

Top trein. Hopelijk gaat Fabio zich terug in het sprintgeweld gooien. Sowiewo mooi dat hij terug van start kan

toiletduck 8 april 2021 om 11:55

Mooi bericht. Ik ben benieuwd of Fabio zelf ook al mee gaat sprinten of het nog even aankijkt. Hoe lastig het ook zou kunnen zijn, het is het best om direct weer ‘in het diepe te springen’.

Wheely 8 april 2021 om 12:05

Zal lastig zijn maar hij heeft blijkbaar geen herinnering aan de val en ik vermoed dat ie op instinct een heel eind gaat komen.

TijmenCamps 8 april 2021 om 11:55

Op de site van de Ronde van Turkije staat ook dat Bert van Lerberghe rijdt.

zietemgaan 8 april 2021 om 12:29

waardevolle kerel, het lag niet aan hem dat het in de Scheldeprijs mislukte!

Youri IJnsen 8 april 2021 om 12:38

Als dat zo was geweest, dan had Deceuninck-Quick-Step dat wel vermeld in hun EIGEN persbericht. Niet waar? :)

Martino87 8 april 2021 om 12:18

Het menselijk lichaam herstelt toch vrij snel. Als je ziet hoe hard hij viel en hoeveel verwondingen hij had en dan acht maanden later weer in staat is om wedstrijden te rijden, dan is dat toch best snel!

Panache 8 april 2021 om 12:32

Ik ben er bang voor dat zijn lichaam niet hersteld is, maar slechts weer terug op krachten is. Ik hoop dat Jakobsen verder kan gaan op het punt waar het vorig jaar stopte, maar zou het al enorm knap vinden indien hij een pelotonwaardig niveau haalt dit jaar.

WernerFranke 8 april 2021 om 14:23

Heel zware val, maar heeft als wielrenner wel geluk (als je dat kan zeggen) gehad met wat hij allemaal brak.

Posterix 8 april 2021 om 12:22

Ergens ook wel goed dat het slachtoffer eerder in koers is dan de veroorzaker. Dat komt het rechtvaardigheidsgevoel ten goede denk ik.
Ik vind het overigens wel snel dat hij weer kan koersen! Knap hoor! Ik hoop dat hij weer volledig op zijn oude niveau kan komen en Groenewegen ook!

Wheely 8 april 2021 om 13:00

De ronde van Polen moet inderdaad nog plaatsvinden. Duurt nog ff gelukkig.

Posterix 8 april 2021 om 16:54

Misschien nog even de natuurkunde lessen over oorzaak en gevolg teruglezen? Iets met actie en reactie?
Dat de gevolgen heftiger zijn door fouten van de organisatie, neemt niet weg dat de veroorzaker van de val Groenewegen is.

Lance4eva 8 april 2021 om 12:35

Benieuwd wat 'ie anders dan gewone gelletjes in de koers gaat eten. Of heeft 'ie z'n implantaten inmiddels al in zijn mond zitten?

Apemantus 8 april 2021 om 13:50

Die foto van Fabio ontroerd mij enorm. Ik ben blij dat hij weer kan koersen en glimlachen.

Sven.99 8 april 2021 om 14:25

Voor mijn gevoel een stuk eerder dan een paar maanden geleden voor mogelijk werd gehouden. Hopelijk kan hij de koers uitrijden en kan hij zonder grote moeite het peloton volgen.

tvm 8 april 2021 om 17:30

Met alle respect voor Hodeg, Cavendish en Jakobsen, maar ik vermoed dat Philipsen volgende week in zijn eentje meer ritten gaat winnen dan deze drie bij elkaar.

antilek 8 april 2021 om 21:48

Wielrennen in Turkistan, is het zelfde als een Turk op schaatsen, M.a.w. ik vind het helemaal niks dat daar gekoerst wordt

Fast Freddy 8 april 2021 om 22:17

Wie zet DQS dan op kop om de vluchters terug te halen?

Blackcanyon 9 april 2021 om 06:25

Als Alpecin Julien Vermote mee nam, zou die t werk opknappen. Hoefde ze alleen maar te zorgen dat Alpecin niet in de vlucht zit. Maar Julien, die in zijn eentje van start tot 5 km voor de finish tegen 45km aan kop van t peloton kan rijden, weet zijn programma nog niet. Dus zal geen Turkije zijn.

jappe666 9 april 2021 om 12:39

Keisse met indien nodig hulp van Steels.