Fabio Jakobsen grijpt zege in Profronde van Noord-Holland

Door , zondag 14 mei 2017 om 15:43

foto: Léon van Bon

Fabio Jakobsen heeft de Profronde van Noord-Holland gewonnen. De beloftenkampioen van SEG Racing Academy was de snelste van een kopgroep. Arvid de Kleijn eindigde als tweede, Twan Brusselman werd derde.


De ronde door de kop van Noord-Holland werd gekenmerkt door de wind. De continentale ploegen probeerden het veld al vroeg uit elkaar te rijden. Onder aanvoering van Delta Cycling Rotterdam reed een groep van ruim twintig man vooruit.

Uit alle waaiers bleven zeven renners over op het lokale parcours rond Alkmaar: Ike Groen, Jan Willem van Schip, Dion Beukeboom, Johim Ariesen, Marco Zanotti, Fabio Jakobsen en Julius van den Berg ontdeden zich van de rest. Daar achter werkte Baby Dump hard om terug te keren en dat resulteerde in een hergroepering.

Dennis Bakker, Dion Beukeboom, Fabio Jakobsen en Rob Ruijgh waren de volgende vier die wegsprongen. Verschillende aanvallen leverden geen resultaat op, waarna Jakobsen het in de sprint afmaakte.

Dit artikel delen:

10 Reacties

TheArt 14 mei 2017 om 15:45

Volgens jaar prof neem ik aan. Hij geeft me steeds meer het idee dat hij de progressie van Groenewegen kopieert.

HoofdIsVrij 14 mei 2017 om 15:49

Wordt hij een volgende Barry Markus, Moreno Hofland of Dylan Groenewegen?

MME 14 mei 2017 om 16:10

Die jongen is echt wel goed bezig. Volgend jaar verwacht ik wel dat die prof is, benieuwd hoe hij het daar gaat doen

Gabriel Melching 14 mei 2017 om 16:16

@HoofdIsVrij
Geen een van de drie, compleet andere renner. Hij kan veel meer overleven dan Groenewegen, heeft meer potentie dan Markus ooit gehad heeft en zit bijna altijd mee in de juiste ontsnapping.

LutsenkoFan 14 mei 2017 om 17:49

Hij had vroeger toch een Deense of Noorse nationaliteit?

Wielerfan1987 14 mei 2017 om 18:59

Hij is minder pure sprinter denk ik dan bijvoorbeeld Groenewegen.

Maar hij heeft wel destijds de klimcompetitie voor junioren gewonnen (voor wat dat waard is) waar ook vd. Poel, Hofstede en vele anderen inmiddels profs en semi profs aan meededen.

Maar hij bewijst wel in een selecte groep het af te kunnen maken.

Ik ben erg benieuwd naar zijn ontwikkeling

Wheely 14 mei 2017 om 19:27

Van Schip 5e, benieuwd naar zijn reactie!

xistnc 15 mei 2017 om 02:47

Hoort dit verslag echt bij deze uitslag? Ergens loopt er iets scheef.

delivio 16 mei 2017 om 15:02

Sommige namen zijn besmet

koningg1 16 mei 2017 om 21:15

Het niveau van de profronde van NH is wel sterk gedaald de laatste jaren.