Fabio Jakobsen (15e): “In de eerste waaier had ik ook niet gewonnen”

woensdag 6 april 2022 om 18:01
Fabio Jakobsen (15e): “In de eerste waaier had ik ook niet gewonnen”

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen leek na afloop van de Scheldeprijs niet teveel in te zitten met zijn vijftiende plaats. “Ik ben in de eerste plaats een sprinter voor de massasprints, en dat was het vandaag zeker niet. Daarnaast ben ik bezig met een goed voorjaar en zijn de wattages gewoon in orde”, aldus de renner van Quick-Step-Alpha-Vinyl. <!-- Castelli -->

“Toen de eerste waaier wegreed, maakte ik me niet druk. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen in de eerste waaier en normaal gesproken komt de tweede waaier nog wel terug. Ik heb nog even meegedraaid en we zijn dicht gekomen, maar misschien hadden we nog een ploeg extra nodig die ons bij de achtervolging kon helpen.”

Jakobsen denkt tot slot dat hij de koers ook niet had gewonnen als hij wel had meegezeten: “Nee, in de eerste waaier had ik ook niet gewonnen. Als Kristoff solo wint, dan had ik aan zijn wiel moeten zitten. Dat hij hier wint, geeft aan dat het een heel zware koers is geweest.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Murcia 6 april 2022 om 18:10

Dat is wel erg optimistisch gesproken, de eerste waaier missen als complete ploeg is gewoon super slecht. Dit geeft eens te meer aan dat er toch grotere problemen zijn in het voorjaarswerk. Fabio is een sterke massaspurter maar bij zwaardere omstandigheden komt hij toch nog wat tekort om een rol van betekenis te spelen.

0
Geit in mijn Kelderman 6 april 2022 om 18:11

Dit is wel wat erg relativerend. Als je met de ploeg die QS vandaag te berde brengt niemand in de eerste waaier hebt zitten heb je gewoon een enorm probleem. Tekenend voor het zeer matige voorjaar van de ploeg.

0
uitdewaaier 6 april 2022 om 18:21

Jacobsen is gewoon een beperkte renner net als Groenewegen.

0
Mystieke_Monnik 6 april 2022 om 19:28

Hele fitting username voor deze comment….

0
Michelangelo 6 april 2022 om 18:39

Ik denk dat in een koers als deze niet de rappe mannen winnen, maar de sterke mannen. En Jakobsen is (net als bijv. Merlier, Groenewegen of Philipsen) een rappe man, die gewend is om 200 km mee te drijven in de wielen. Niet

Kristoff is toch meer een “sterke man”. Minder pure snelheid, maar wel meer inhoud. Kijk naar zijn erelijst, en je weet dat daar zeges op staan die voor Merlier, Jakobsen of Groenewegen niet zijn weggelegd.

En QS in het Vlaamse voorjaar… Om in de woorden van Bettiol te spreken: “where is Quickstep??” Met geluk KBK gewonnen, maar voor de rest dramatisch slecht.

0
Franco Ballerini 6 april 2022 om 18:49

Qua laatste opmerking: dat is best wel verfrissend. En ik vind het ook wel vermakelijk dat AF met de drukkers (en zogenaamd uitgekookte) Philipsen en Merlier naast de overwinning greep.

0
Dikke Vrouw 6 april 2022 om 18:42

Als het niet mee zit blijft het vaak niet mee zitten. Gelukkig presteert hun klimploeg wel. Door de klassieke ploeg moeten ze met de grote borstel , een aantal is wolf onwaardig (stybar, lerberghe, steels zelfs lampi)

0
quickstep_wolfpack 6 april 2022 om 18:50

Denk dat lampaert echt nog wel van waarde kan zijn. Stybar inderdaad gwn wegdoen volgend jaar. Heb bij lampaert ook wel het idee dat Roubaix hem beter ligt dan Vlaanderen

0
Dikke Vrouw 6 april 2022 om 18:52

Voor lampi en kasper moet het toch echt gaan gebeuren in roubaix hoor

0
Landeirovic 6 april 2022 om 19:16

” Gelukkig presteert hun klimploeg wel”

Mag ik vragen wie presteert? Masnada? Nee. Cattaneo? Nee. Vansevenant? Matig. Van Wilder? Matig.

Evenepoel, Algarve gewonnen dankzij de tijdrit. Ook hier zou ik niet zeggen dat hij presteert in het klimmen. Van de 18 overwinningen zijn er 10 van sprinters. De rest zijn overgang etappes.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone