Fabio Aru: “Ik zal eind november mijn nieuwe ploeg bekendmaken”

zondag 15 november 2020 om 11:35
Fabio Aru: “Ik zal eind november mijn nieuwe ploeg bekendmaken”

foto: Cor Vos

Fabio Aru moet na drie jaar vertrekken bij UAE Emirates, maar de Italiaanse klimmer heeft officieel nog altijd geen nieuwe ploeg gevonden voor volgend seizoen. “Ik zal eind november mijn nieuwe ploeg bekendmaken”, zo laat Aru weten in een interview met Bici.PRO.

Volgens La Gazzetta dello Sport is er interesse van Vini Zabù-KTM in Aru. Het Italiaanse ProTeam ziet deze winter met Giovanni Visconti (Bardiani-CSF-Faizanè) en Luca Wackermann (EOLO-Kometa) twee kopmannen vertrekken. Daardoor zou er ruimte zijn vrijgekomen voor de 30-jarige Aru, vijf jaar geleden winnaar van de Vuelta a España.

“Ik heb contact met verschillende ploegen, maar ik neem de tijd om zo een goede beslissing te nemen. Ik wil zonder druk de knoop doorhakken. Het probleem is alleen dat NTT waarschijnlijk zal verdwijnen uit het peloton en veel renners op de markt komen. Ik moet nu dus wel een keuze maken. Ik wil naar een ploeg waar ik het vertrouwen voel.”

Aru won in 2015 de Vuelta a España en eindigde twee keer op het eindpodium van de Giro d’Italia, maar de laatste jaren is de klimmer weggezakt. Zijn laatste overwinning dateert uit 2017, toen hij in de Tour de France de bergrit naar La Planche des Belles Filles won.

Dit artikel delen:

14 Reacties

lander luypaert 15 november 2020 om 11:37

Ben eens benieuwd. Ik verwacht toch nog Wanty.

CechRepublic 15 november 2020 om 12:47

Israel Startup Nation wil er vast nog wel 1,5 mln per seizoen voor neerleggen.

castroviejo 15 november 2020 om 17:33

Veels te jong voor hen. :-)

Murcia 15 november 2020 om 13:07

Prestatiecontract bij Vino.

Charlie33 15 november 2020 om 13:15

Aru blijft bij uae, pogacar heeft knechten nodig.

lander luypaert 15 november 2020 om 13:16

:D

jan jansen 15 november 2020 om 13:21

Wel goede knechten, dus hij kan niet blijven

Chasse_patate 15 november 2020 om 16:29

Waarom knechten nodig als je die van TJV kan gebruiken.

Scott Sunderland 15 november 2020 om 13:52

Het zal dat Italiaanse ploegje wel worden. Beetje terug naar de basis om te kijken of het nog iets kan worden. Het blijft gissen naar de oorzaak van zijn onderpresteren. Fysiek heeft hij het een en ander meegemaakt. Mentaal weet ik niet of hij met grote druk kan omgaan. En in 2015 was de “medische begeleiding” misschien ook nog wat anders. Hij reed tenslotte bij Vinokourov in de ploeg.

john 15 november 2020 om 14:04

Vertrouwen ??? Dan Is Sunweb de ideale ploeg vraag dat Kelderman maar

lander luypaert 15 november 2020 om 14:11

Of DQS dan rijdt hij terug top 10 in grote rondes.

kkv81 15 november 2020 om 16:50

@lander: zou goed kunnen. Het is alleen de vraag of Evenepoel lang genoeg in het hooggebergte kan aanhaken op voor hem te knechten.

KennyKlimmen 15 november 2020 om 22:02

Wojo, wat is die kerel ver teruggevallen. Ik zou er haast iets van denken, maar daar doe ik hem msch mee tekort.

Lance4eva 16 november 2020 om 10:30

TREK-Segafredo gaat zijn carrière nieuw leven inblazen.

Headlines

Materiaalzone

Populair