Evenepoel na straf nummer in Coppa Bernocchi: “We hebben deze zege verdiend”

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:17
Evenepoel na straf nummer in Coppa Bernocchi: “We hebben deze zege verdiend”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel toverde een van zijn fameuze solo’s uit zijn benen maandag tijdens de Coppa Bernocchi. Al na zestig van de bijna tweehonderd kilometer trok hij ten aanval, om in de laatste dertig kilometer solo te vertrekken. Hij dubbelde het peloton en kwam ver voor zijn medevluchters over de streep in Legnano. Bij CyclingProNet geeft hij tekst en uitleg.

Fausto Masnada zat ook mee in zijn vlucht en toonde zich dienstbaar voor Evenepoel. “Hij heeft achter mij alle aanvallen teniet gedaan”, vertelt de Belg. “Als team hebben we deze overwinning echt verdiend. Het is mooi om een koers zoals deze te winnen, met de vele regen en het technische parcours. Het team en ik kunnen tevreden zijn met de vorm, waarmee we afreizen naar komende zaterdag.”

Dan staat de Ronde van Lombardije op het programma, waar hij vorig jaar zwaar viel. “Ik kijk daar echt naar uit om er weer te koersen”, blikt de renner van Deceuninck-Quick-Step vooruit. “Ik wil het seizoen op een goede manier afsluiten. We hebben hier laten zien dat we in goede vorm zijn en dat geldt natuurlijk ook voor Julian Alaphilippe. Daarom wil ik eerst van zaterdag genieten. En dan van mijn vakantie!”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Barry Batsbak 5 oktober 2021 om 08:34

Nou inderdaad. Voorlopig mag hij weer winst bijschrijven.

Chasse_patate 5 oktober 2021 om 09:10

Ja maar misschien moet hij nu ene keer winnen van renners van zijn niveau. Want dat lukt hem nog niet.

Barry Batsbak 5 oktober 2021 om 09:48

Langzaam klaarstomen voor de grote koersen. Zaterdag kan het gebeuren.

dit is mijn voorwiel 5 oktober 2021 om 10:07

@chasse. Op wie doel je dan?

Chasse_patate 5 oktober 2021 om 10:28

Van Roglic etc heb ik hem nog niet zien winnen

Quintenri 5 oktober 2021 om 10:39

@ Chasse
Je weet toch dat je nu zelf zegt dat Remco op hetzelfde niveau zit als Roglic he? Of had je nog niet zo ver nagedacht?

Panache 5 oktober 2021 om 11:03

Je hebt internationaal de 'big 5' en daar achter zitten dit seizoen Bernal/Colbrelli/Carapaz. Vanaf daar is de UCI ranking steeds meer voor subjectieve interpretatie vatbaar. Almeida staat op 9, Evenepoel op 15, Mollema op 12, Asgreen op 22. Naar gelang je eigen voorkeur zijn die renners wel te herschikken, terwijl dat bij de beste 5-8 niet echt zo is (m.i.).
Ik denk persoonlijk niet dat Evenepoel Lombardije gaat winnen, maar dat hij zint op revanche is uiteraard logisch. Zelf had ik hem zelfs niet opgesteld maar een dagje later Parijs Tours laten rijden (en als team daar ook aantreden uiteraard). Die kan hij wel winnen mits het rijden op onverharde stroken verbeterd is. Het zou naast een kans op een zege in een mooie ondergewaardeerde wedstrijd ook een goed leerproces zijn.

notriple 5 oktober 2021 om 08:36

Gelukkig niets van gezien.

wimvl 5 oktober 2021 om 09:44

@notriple. Waarom reageer je dan altijd.

dit is mijn voorwiel 5 oktober 2021 om 08:49

Klinkt als een mooi staaltje teamwork! En knap afgemaakt.

josi 5 oktober 2021 om 09:02

Ik denk niet dat iemand zal tegenspreken dat het een verdiende zege was.

Chasse_patate 5 oktober 2021 om 09:10

Moest dan het hele peloton uit koers genomen worden.

harryjohan71 5 oktober 2021 om 09:50

Daar was het het peloton ook om te doen. Helaas voor het peloton werd hun dat niet gegund

Wheely 5 oktober 2021 om 09:49

Hier waren ze echt aan toe bij DQS.

de adelaar 5 oktober 2021 om 09:54

Lombardije is bij voorbaat een koers om alleen aan te komen dus Remco heeft hier een goede kans! Al ben ik echt hopend op Bauke again

Chasse_patate 5 oktober 2021 om 10:29

Nee hopelijk Roglic

Quintenri 5 oktober 2021 om 10:40

Nee hopelijk Remco

Wheely 5 oktober 2021 om 10:43

Nee hopelijk Mollema.

Marik 5 oktober 2021 om 10:50

Altijd Mollema, waar en wanneer hij ook meedoet.
De favorieten weten wat Remco kan en doet en gaan hem niet laten rijden.
Ik kan geen scenario bedenken (behalve pech) waarin Remco bijvoorbeeld Roglic lost.
Ja toch 1 scenario: het enige wat zou kunnen is dat Flip en Remco in een overtal situatie komen en om de beurt demarreren.

Man met de hamer 5 oktober 2021 om 10:53

Dat is ook meteen het horror scenario, Marik.
Om van veel gezeik alhier af te zijn, ijdele hoop wellicht, zou het goed zijn als Evenepoel zou winnen op eigen kracht, zonder ploegvoordeel.
Verder zie ik hem ook nog wel gewoon Roglic en anderen uit het wiel fietsen, waarom niet?

Marik 5 oktober 2021 om 10:58

Ingaand op dat laatste, omdat Roglic (en nog wel meer toppers) Remco prima kan volgen.

Man met de hamer 5 oktober 2021 om 11:07

We gaan het zien. Ik denk dat het hem nog wel eens gaat lukken. Misschien volgend jaar, na een lange zware koers, maar misschien ook nu al.

Romāns Vainšteins 5 oktober 2021 om 11:11

Ik bemerk hier een vrij stevige onderschatting van Roglic’ adjudant Vingegaard die dan zelf ook een uitmuntende knecht/schaduwkopman in koers heeft. Daartegenover staat natuurlijk weer dat Almeida ook bij de wolven start en een profiel heeft dat naadloos op deze waanzinnig lastige eendaagse past. Ik zou die eigenlijk de 5 sterren geven denk ik.

djerkson 5 oktober 2021 om 13:08

Binnen zijn ploeg Alaphilippe en Almeida als concurrenten, het zal moeilijk worden.

wimvl 5 oktober 2021 om 10:57

Van mij mag de beste in koers winnen. Wie het is maakt niet uit.

Jean Dumas 5 oktober 2021 om 12:14

‘Jongeling’ Puppio verliest hier wel mooi van Paolo di Bosco.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair