Evenepoel en Jakobsen starten in Baloise Belgium Tour

maandag 29 april 2019 om 16:47

foto: Cor Vos (archief)

Deceuninck-Quick-Step heeft de selectie al bevestigd voor de Baloise Belgium Tour van juni. De Belgische sterrenformatie komt op de proppen met onder meer het toptalent Remco Evenepoel en de Nederlandse sprinter Fabio Jakobsen.


De Baloise Belgium Tour (12-16 juni) wordt daarmee de eerste rittenkoers op Belgische bodem voor de 19-jarige neoprof Evenepoel. De Ronde van België is vijf dagen lang en heeft het UCI-statuur van een 2.HC-wedstrijd. Iljo Keisse, Pieter Serry, Mikkel Honoré, Eros Capecchi en Davide Martinelli maken de selectie compleet voor Deceuninck-Quick-Step.

Evenepoel: “Dit is toch speciaal”
“Het is een mooie kans om in eigen land te koersen, met ongetwijfeld ongelooflijk veel steun van het publiek”, laat Evenepoel weten. “De Belgische fans zijn altijd bijzonder enthousiast én het zijn grote wielerkenners. Ik heb vroeger uiteraard vaak in België gekoerst, maar om nu in mijn eerste profjaar opnieuw over deze wegen te kunnen rijden, is toch speciaal.”

“In het bijzonder kijk ik erg uit naar de tijdrit in Grimbergen, vlakbij mijn thuisbasis. Ik hoop dus dat veel van mijn vrienden en familieleden me aan het werk zullen kunnen zien”, zegt Evenepoel. In en om Grimbergen wordt een individuele tijdrit afgewerkt.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Jean Dumas 29 april 2019 om 17:16

Goede zaak, die seizoensplanning hebben ze bij QS goed voor elkaar.

Rhohan 29 april 2019 om 17:29

Ze rijden 'm weer? Tot nu toe was het niveau van dat rondje elk jaar weer gevoelig aan het zakken. Bedroevend weinig toppers (derde garnituur), amper WT-ploegen en flauwe etappes.

Hollow Knight 29 april 2019 om 18:22

Niet elke wedstrijd moet vol toppers zitten. Soms is het ook leuk om jonge renners of knechten te zien schitteren.

AZH 29 april 2019 om 18:06

Mag ik de relevantie weten waarom Evenepoel in de titel wordt genoemd?

Hollow Knight 29 april 2019 om 18:23

Hij is de meest interessante renner in de selectie om te volgen.

Gilberto 29 april 2019 om 19:48

Waarom stel je deze vraag?

miguelon 29 april 2019 om 21:40

Dat mag jij zeker, pedant manneke…

koos1 29 april 2019 om 18:12

Valt me nu pas op dat de ronde van België dit jaar later op de kalander staat en niet meer overlap met de Giro. Nu dus overlap met Dauphine en Zwitserland, zal dus toch weer vooral een Belgen en kleine ploegen ronde gaan worden.

Kevin Lowagie 30 april 2019 om 08:51

Het is vooral voor de kleinere ploegen een mooie kans om zich te tonen en zich klaar te stomen voor het BK.

xistnc 30 april 2019 om 09:02
Quote:
De Belgische fans zijn altijd bijzonder enthousiast én het zijn grote wielerkenners

Toch leuk dat hij Gio even noemt. Verder zitten die kenners vermoedelijk allemaal op WF.be?

Wij hebben Gerard Haan!

leegloper 30 april 2019 om 11:06

Leuk, Evenepoel in Belgie met commentaar van Sporza. Zou er een speciale Evenepoelcamera komen om niets van hem te missen? (Zoiets was (achteraf) best leuk geweest voor MVDP in de Amstel.)

Samlambeej 30 april 2019 om 11:21

Nee want dan hadden we gezien hoe de motoren er alles aan deden om de nationale held terug te brengen.
Zou natuurlijk gek zijn mocht je daar geen gebruik van maken.