Eurosport zendt zeven etappes Giro d’Italia 2017 opnieuw uit

vrijdag 10 april 2020 om 11:21
Eurosport zendt zeven etappes Giro d’Italia 2017 opnieuw uit

Tom Dumoulin won de Giro van 2017 - Foto: LaPresse

Eurosport gaat volgende week enkele etappes uit de Giro d’Italia 2017 opnieuw uitzenden. De sportzender blikt volgende week terug op het wielerjaar 2017 en brengt daarbij op dinsdag en woensdag gedeeltes van zeven ritten van de door Tom Dumoulin gewonnen Giro opnieuw op de buis.

De uitzendingen duren per rit ongeveer een uur en een kwartier tot anderhalf uur. Dinsdag staan de zeges van Dumoulin in de tijdrit naar Montefalco en de bergetappe naar Oropa op de planning. Daarnaast worden de ritten naar Bormio (winst Nibali) en Ortisei (wint van Garderen) uitgezonden. Op woensdag krijgen wielerliefhebbers de laatste drie ritten te zien.

Voordat het zover is, zendt Eurosport maandag eerst de wegrace van het WK, Milaan-Turijn en de Ronde van Lombardije van dat jaar uit.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Jurriaan E 10 april 2020 om 11:33

Dat is geweldig! De rit naar Oropa vond ik toch wel een van de meest dominante performances van Dumoulin (naast de tijdrit in de Tour van een aantal jaar geleden waar hij nummer 2 Froome op minimaal al een minuut reed)

Pizzi 10 april 2020 om 11:53

Die Oropa-rit is inderdaad fan-tas-tisch!

Pizzi 10 april 2020 om 11:52

Ah, de poep-etappe!

Domestique 10 april 2020 om 12:21

WK in Bergen mét beelden van de laatste kilometers nu?

sboontjes 11 april 2020 om 09:08

Lol

AWestie 10 april 2020 om 12:45

Hebben anderen ook dat ze integrale (en redelijk recente) etappes maar saai vinden om terug te kijken? Als ik iets wil terug zien zijn het heroische echt oude etappes of commentaren/analyses/terugblikken op oude etappes.

heuvelcolombia 10 april 2020 om 14:25

Nee dat heb ik niet

josemanuelfuente 10 april 2020 om 15:14

Ik vind het allemaal prima alhoewel ik ook liever verder terug zou willen kijken

ProfrondeZevenbergen 10 april 2020 om 23:21

Ik vind het allemaal niks en kijk er dan ook niet naar.

Romāns Vainšteins 10 april 2020 om 23:45

Ik kijk helemaal niet, ik wil nieuwe edities.

Arie den Blanken 11 april 2020 om 12:05

Nu we er toch een paar keer mee geconfronteerd zijn heb ik zelfs meer een voorkeur voor herhalingen van echt oude edities boven nieuwe edities. Door het niet doorgaan van koersen nu hadden we de oude edities niet gekregen. De coronacrisis heeft een enorme nadelige impact maar er zijn ook heel kleine voordeeltjes en daar is dit er een van.

thebest106 10 april 2020 om 17:46

Hoop dat Sporza kiest voor een gehele giro uit de merkx periode. Is ver voor mijn tijd lijkt me eens leuk om dat dagelijks terug te zien, mogelijk met live commentaar door Wuyts en De Cauwer

Arie den Blanken 10 april 2020 om 20:47

Dat hoop ik ook. Is voor mij niet van voormijn tijd maar prachtig om een keer terug te zien. Gewoon met het commemtaar van toen , Fred Debruyne. Of de originele versie met ItaIiaans commentaar.
Ik hoop analoog hieraan dat de NOS tijdens de Tour , die toch niet doorgaat, elke dag de etappe van de Tour van 1980 doet en Sporza iedere dag een etappe uit de Tour van 1970. Als dat zou gebeuren hoop ik zelfs dat de Tour zeker wordt geannuleerd.

WernerFranke 10 april 2020 om 21:41

Een tijdrit heruitzenden? Is het opnieuw 1 april?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair