ESPN komt met documentaire over Lance Armstrong

dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
ESPN komt met documentaire over Lance Armstrong

foto: Cor Vos (archief)

TV-zender ESPN is bezig met een documentaire over Lance Armstrong. De Amerikaan, van wie zeven eindzeges in de Tour de France zijn afgepakt, wil in het programma toenadering zoeken met het publiek. “Ik vertrouw erop dat de serie de waarheid en het complete verhaal vertelt, maar ik zet het niet zelf in elkaar, dus ik weet niet hoe het gaat worden”, vertelt Armstrong.

“Het enige wat ik kan doen is de mensen toegang geven tot mijn leven. Ik ben mezelf, compleet eerlijk, transparant en soms grof”, aldus Armstrong in een interview met KXAN. De Texaan bekende in 2013 doping te hebben gebruikt tijdens zijn carrière. Daarop werd hij levenslang geschorst door USADA en moest hij een miljoenenboete betalen aan de Amerikaanse overheid.

Het gaat om een aflevering in de serie 30 for 30, waarin korte documentaires worden gemaakt over persoonlijkheden in de sport. Het gaat daarbij niet alleen om de sporter, maar ook om grotere kwesties met die persoon. Eerder werd een aflevering in de serie gewijd aan oud-Tourwinnaar Greg LeMond en zijn strijd in La Grande Boucle met Bernard Hinault.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Cadellie 19 februari 2019 om 11:17

Interesant!

vanSpringel 19 februari 2019 om 11:44

Ik ben benieuwd op welke manier zijn asociale wijze van acteren in het peloton wordt aangevlogen.
Nagenoeg de meeste renners gebruikte in zijn tijd ongeoorloofde stimulerende-, en maskerende middelen, dat is niets nieuws. Dat hij de beste was in het verbergen van ’t gebruik daarvan is ook niets nieuws.
Het kleineren en chanteren van zijn conculega wielrenners, dat is wat hem d’n das om heeft gedaan.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de wijze waarop DAT in die documentaire wordt belicht. Kan best zijn dat LA zich inmiddels heeft bekeerd, maar gedane zaken nemen helaas geen keer.

ikbenprocycling 19 februari 2019 om 13:41

Het is gewoon heel simpel. Het blijft voor mij merkwaardig dat velen zich deze vraag blijven stellen over LA:

LA speelde zijn 'win at all cost' strategie extreem consequent.
Dat laatste woordje dus: CONSEQUENT.
Niet consequent zijn had voor hem al vroegtijdig betekend: Ontmaskering en lose big.

Dat was geen optie voor hem. Lees zijn boek: It's not about the bike. Deels onbedoeld schreef en verklaarde hij zelf alles daarin glashelder, voor de goed verstaander.

doorak 22 februari 2019 om 16:05

Grappig Kielabokki. Schreef al eerder deze week dat ik tot heden niet in Nederland was, elders met tijdverschil van 7 uur.
Het feit dat er verschil is tussen Epo en andere doping is een nogal lompe uitspraak. Alsof er 2 dopingsoorten zijn. Over hematocriet etc. ging ik dieper in op artikel paar dagen geleden ivm de opgelegde en opgeheven schorsingen maar dat heb je duidelijk niet gelezen net zoals met het tijdsverschil. Dat je er weer naast zit blijkt uit dat artikel ivm de schorsingen wat daar in reactie staat. Aannames, juist het punt waarom ik reageerde. Grappig eigenlijk en zo puberaal.

Verder heb je totaal het punt gemist waarom ik hier en daar ergens op in ga. Had een jaar terug keer geregeerd. En nu ivm zure reacties tov redactie over inhoud. Zelf site beginnen.
En het onsportief insinueren etc. tov ploegen en renners zoals jij dat ook zo vaak kunt. Puberaal gedrag wat wederom blijkt uit je reactie. Typisch internet gedrag, lompe onbehouwen meningen erop gooien en trollen. Poging met je godwin terwijl blijkt dat juist uitgebreid dit paar dagen terug is aangehaald. Wat een flater.

Tour 19 februari 2019 om 11:54

@ vanspringel : Daar denken echte mannen geen twee keer over na.

Ik hoop juist dat ze het deel van zijn carrière, toen hij nog geen beroemde wielrenner was gaan belichten. Geweldige prestaties in verschillende duursporten.

Samlambeej 19 februari 2019 om 12:16

“Slaying te Badger” was dat. Echt een goeie. Ik wou dat ik ‘m nog een keer kon zien.

Samlambeej 19 februari 2019 om 12:24

Vraag me wel af wat het nut is om toenadering te zoeken met het publiek. De mensen die de zaken in perspectief willen plaatsen hebben hem al lang terug geaccepteerd. En ze zijn met veel. Zeker in Amerika maar ook in Europa. Dit forceren kan zielig overkomen.

vanSpringel 19 februari 2019 om 12:30

Inderdaad, dat zou heel erg zielig overkomen.

achtpuntzes 19 februari 2019 om 12:33
Quote:
Ik ben compleet eerlijk

lol!

ikbenprocycling 19 februari 2019 om 13:03

Oneens.

Er is niets nieuws te zeggen over de oude Lance Armstrong (periode: zijn geboorte tot heden). Alles is genoegzaam uitgekauwd en overal vindbaar.

En de beweerdelijk 'herboren rechtschapen' LA van nu verdient m.i. niet deze extra aandacht van sportzender ESPN (dat is immers de topic: wel of geen nieuwe ESPN -korte- docu).

En (off topic) bijv. Wedu/the move op youtube: soms leuk, soms niet, voor de desperate wielerveelvraat (ik luister dus soms).

assen 19 februari 2019 om 15:19

Mooi – zie er naaruit!
Hopelijk krijgt deze man dan wat meer respect, wat hij verdient (zonder natuurlijk zijn doping en gedrag goed te praten).

achtpuntzes 19 februari 2019 om 15:45

Van mij mag iedereen zelf bepalen hoe veel respect ze voor anderen hebben.

kielabokki 20 februari 2019 om 00:08

Lol

Merlinappa 19 februari 2019 om 16:02

Vind het maar een arrogant en narcistisch ventje. Heb z’n podcasts wel eens geluisterd, en hij is helaas geen snars veranderd. Wat mij betreft hoeft het niet.

Jacco van Stierop 19 februari 2019 om 18:07

“De Amerikaan, (…), wil in het programma toenadering zoeken met het publiek.”
Oftewel: hij wil dat zijn opgeblazen ego weer gestreeld wordt. Is nog steeds niet bij machte in te zien dat zijn aanwezigheid als zeer ambetant wordt ervaren. Inderdaad geen spat veranderd. Opzouten.

vanSpringel 19 februari 2019 om 20:51

Mooi passend woord .. “ambetant”.

west 20 februari 2019 om 09:03

Het gaat hier om ESPN hè…. Dat is over het algemeen niet heel bepaald hoogdravend materiaal.
Die gasten hebben nog nooit ergens niet voor betaald, dus ik kan me voorstellen dat ons Lance voor een royale vergoeding nog eens hetzelfde riedeltje afdraait.

Headlines

Materiaalzone

Populair