Enric Mas over Movistar: “Hier heb ik geweldige ploeggenoten in de bergen”

dinsdag 5 november 2019 om 15:10
Enric Mas over Movistar: “Hier heb ik geweldige ploeggenoten in de bergen”

foto: Cor Vos (archief)

Enric Mas is blij met zijn overstap van Deceuninck-Quick-Step naar Movistar. De Spaanse klimmer zegt tegen Marca dat de belangrijkste reden om te vertrekken, is dat hij bij Movistar ‘geweldige ploeggenoten heeft om hem in de bergen te ondersteunen’.


Na het vertrek van Nairo Quintana en Mikel Landa bij Movistar werd Mas aangetrokken. Nu is hij een van de kopmannen, samen met Alejandro Valverde en Marc Soler. “Ik ben niet bang voor verantwoordelijkheid”, aldus Mas. “Ik heb altijd gezegd dat ik grote uitdagingen wil aangaan. Hier zal ik die kans krijgen. We hebben nog niet over de planning gesproken, maar het is duidelijk dat ik een aantrekkelijk programma ga rijden.”

‘De concurrentie is groot’
Mas weet dat voor hem gewerkt gaat worden in de grote rondes. “Ik wil een ploeggenoot die net zo sterk is als ik, om het tegen de tegenstand op te kunnen nemen”, zegt de Spanjaard. “De concurrentie is groot, met Jumbo-Visma en Team Ineos, maar bij Movistar gaan we proberen om ons best te doen om mee te strijden.”

De transfer van Mas naar Movistar hing al even in de lucht. “Het is niet iets wat sinds kort speelt. Het was al maandenlang duidelijk. Ik heb het voorbije seizoen erg genoten, maar ik moest nog veel dingen leren”, legt hij uit. Mas vertrok bij Deceuninck-Quick-Step met de eindzege in de Tour of Guangxi als afscheidscadeau.

Dit artikel delen:

12 Reacties

west 5 november 2019 om 15:28

‘geweldige ploeggenoten heeft om hem in de bergen te ondersteunen’.
Vind het wel meevallen. Aangezien Valverde en Soler echt niet voor hem gaan knechten. Dan is ie dus aangewezen op Pedrero, Cataldo, Rubio en een stel Neoprofs

Rawolf 5 november 2019 om 15:35

Als je Carretero, Verona, Villela en misschien zelfs nog Amador bij optelt is je ploeg toch opeens best aardig in de bergen :p

nummer3 5 november 2019 om 16:42

Amador is weg toch?

Rawolf 5 november 2019 om 20:16

nnb

Pizzi 5 november 2019 om 15:49

Dat dacht Quintana ook.

Olly 5 november 2019 om 16:04

Geweldig om te lezen dat een topper als Mas zegt “De concurrentie is groot, met Jumbo-Visma en Team Ineos”. Dat was voor TJV een aantal jaren geleden wel anders. Toen werd er niet aan TJV gedacht als er gesproken werd over concurrenten voor een AK. Dat hebben ze daar binnen een paar jaar toch wel goed voor elkaar.
Verder verwacht ik van EM wel het eea met de grote rondes nu hij bij Movistar gaat rijden. Vooral aanvallen hoop ik veel te zien van hem.

Franco Ballerini 5 november 2019 om 17:13

De volgorde waarin hij beide teams noemt zegt misschien ook wel iets. Veel waardering voor het beleid van TJV (en met name Zeeman) de laatste jaren.

Titaantje 5 november 2019 om 17:45

Movistar is toch wel snel weggezakt van de voorspelbare winnaar van de World Tour tot een ploeg in de marge. Mas zie ik ook als een kopman uit de 2e lijn en niet iemand die de overwinningen aan elkaar rijgt.

Dolledriesoldebroek 5 november 2019 om 18:56

Zie hem idd ook niet gauw winnen van grote talenten als bernal en pogacar in de grote rondes in de toekomst.. maar andere rittenkoersen tellen ook

klaasd 5 november 2019 om 19:45

Benieuwd naar Mas, werd toch 2e in de Vuelta op 23 jarige leeftijd. Wie weet hoeveel rek er nog op zit!

wielrenner 6 november 2019 om 06:55

We gaan het zien…

Pascal De Kooning 6 november 2019 om 08:18

Ik moet nog zien of Valverde voor Mas gaat rijden. Ze hebben idd een goede ploeg maar een overwinning in een grote ronde zie ik niet gebeuren. Denk niet dat hij tegen mannen als Bernal, Pogacar, Froome, Thomas en Dumoulin opgewassen is. Misschien als er ivm de Olympische spelen een matig deelnemersveld in de Vuelta start hij daar voor de overwinning mee kan doen. In de Tour zie ik het iig niet gebeuren.