Enric Mas: “Ik wil de Tour winnen”

woensdag 16 januari 2019 om 20:12

foto: Cor Vos

Enric Mas liet al eerder doorschemeren graag de Tour de France te rijden dit seizoen, maar nu klinkt hij nog stelliger. “Ik wil er winnen”, draait de Spanjaard van Deceuninck-Quick Step niet om de hete brei heen. “Ik ga erheen om de koers te leren kennen. Ik ben er nog nooit geweest, dus laten we eens kijken wat er gebeurt.”


Nadat hij afgelopen jaar op jonge leeftijd naar het podium reed van de Vuelta a España, zijn de verwachtingen hooggespannen rond de 24-jarige renner. Veel wijst erop dat ‘de nieuwe Alberto Contador’ – zoals hij inmiddels al gekscherend wordt genoemd – dit seizoen zijn opwachting maakt in de Tour de France. Ook daar wil hij zich geenszins wegstoppen.

“Er zijn mensen die zeggen dat ik een stap oversla door niet voor de Giro d’Italia te gaan. Maar ik reed de Vuelta al twee keer. Ik weet niet of ik klaar ben voor de Tour, maar zo voel ik me in elk geval wel”, zegt hij tegen Cyclingnews. “Ik stel me een eerste week voor met veel spanning en veel valpartijen. Daarna zou alles wat meer ontspannen moeten worden.”

Winnen
Mas overtrof veel verwachtingen met zijn optreden in de Vuelta en hij begrijpt de uitdagingen, die hem in de Tour te wachten staan, maar hij hij steekt zijn ambities allerminst weg. “Ik wil er winnen”, klinkt hij stellig. “Ik ga erheen om de koers onder de knie te krijgen. Ik ben er nooit geweest, dus laten we eens kijken hoe het loopt.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Samlambeej 16 januari 2019 om 20:19

das evident hehhh.. Nee, mijn verwachtingen zijn nog niet hoog voor de 1ste keer Tour. Wel nogal dubbel hoe hij het stelt.

Edit redactie: Aangepast

Vind het interview met GVK toch van grotere waarde om op de FrontPage te staan dan dit blokje waar wij eigenlijk al van wisten.

Romāns Vainšteins 16 januari 2019 om 20:23

‘ooit’ vergeten ?

Dacht even ‘lekker, mooi man’ maar het is dus gewoon een toch redelijk verhaal, jammer.

richieportefan1 16 januari 2019 om 20:27

dat gaat dit jaar niet lukken. porte wint hem namelijk al :)

Niels22 16 januari 2019 om 20:35

Dan zal doe toch snel naar een andere ploeg moeten vertrekken

Kelder is de Man 16 januari 2019 om 20:57

Ik wil er winnen”, klinkt hij stellig. “Ik ga erheen om de koers onder de knie te krijgen. Ik ben er nooit geweest, dus laten we eens kijken hoe het loopt.”

Dat tweede gedeelte klinkt niet echt stellig.

Martino87 16 januari 2019 om 21:42

Inderdaad, een slechte vertaling of heeft Mas het niet op een rijtje?

Ik moet het nog maar zien, goed presteren is geen garantie voor het worden van een wereldtopper.

ah-ja 16 januari 2019 om 20:59

Hoe lang ligt die nog onder contract? Heeft dan wel ondersteuning nodig, lukt niet als hij bij dit team blijft. Ik zie hem wel bij Movistar of zo

EddyB1958 17 januari 2019 om 09:36

Einde contract.

Fikret 16 januari 2019 om 21:11

Is een serieuze kandidaat voor een plekje achter Froome en Thomas (podium of top 5). De Tour ligt hem goed dit jaar.

Turtlehead 16 januari 2019 om 21:43

Klik-beet. Goed verhaal, hele leuke renner, ik ben benieuwd. Voordeel is dat hij bij DcQS niet in een keurslijf hoeft en lekker kan knallen in de bergen (hopelijk) en voor mooie koers kan zorgen.
Winnen van een etappe zou zo maar kunnen lukken, top 10 ook. De rest zal wel voor later zijn denk ik?

heuvelcolombia 16 januari 2019 om 22:32

Als antwoord op de vraag “zou je de TdF willen winnen” kan het nog wel logisch zijn, maar uit de context is het een rare quote.

Chris Van Uden 17 januari 2019 om 10:33

Goede renner/ groot talent die zeker ooit de Tour zou kunnen winnen, gelet op zijn tweede plaats in de Vuelta dit jaar. Of hij de Tour ook echt wint hangt ook van zoveel factoren af. Dit jaar zie ik hem in elk geval nog niet winnen, maar een top 5 klassering zou zomaar kunnen lukken.

toerist 17 januari 2019 om 14:22

Hoe brei je een hete brei?

williams 17 januari 2019 om 15:57

Waarom denken sommigen dat hij van ploeg moet veranderen ? Hij rijdt alleen 2e in de vuelta tussen al die wannabee kopmannen met 7 knechten… Dat zegt veel over Mas maar vooral ook over de anderen… Wat zou Froome presteren in een ronde zonder knechten ?